2020-05-26, 23:45
Medlem
shbous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
... Sen kommer Tishko hem och hittar Wilma i en pöl av blod, och han tänker direkt att han kommer få skulden för detta. Så han styckar henne och gör sig av med hennes kropp. Men huvudet klarar han inte av att göra sig av med, så han lägger det i en väska i garderoben.
Eftersom hans pass var i väskan, som ni kan se på sida 365 i FUP, så kanske han planerade att lämna landet med väskan och huvudet...

Kan väl bara tala för mig själv men skulle jag funnit min tjej död i en blodpöl på golvet så hade jag gjort samma sak. Styckat kroppen och bevarat huvet i en väska i 2v. Ljugit för familj och polis och hoppat på tåget. Japp.
Dis nigguh kommer få minst 16 år.
Citera
2020-05-26, 23:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Allt Tishko behöver göra med hjälp av sina försvarare är att få in rimliga tvivel.
För är det inte ställt bortom rimligt tvivel att Tishko mördade Wilma så kommer han inte att dömas för mord.
Hennes skrik tystnade plötsligt....... Kan ha varit en smäll på käften och hon dog av fallet. En olycka med andra ord...och inte ett mord med uppsåt. En jäkla olycka.
Han blir sen rädd och hamnar i chock och minns inte vad som hände efteråt. Allt är suddigt. Att han paketerade huvudet kan bevisas, men vem som avlägsnade huvudet är svårare.... Har någon dödat henne eller var det en olycka.?
För Tishko del handlar det "bara" om att få in tvivel i åtalet. Det räcker faktiskt.

Det kan bara bevisas att hans fingeravtryck och DNA finns på folie och tejp, inte att han paketerade huvudet.
Citera
2020-05-26, 23:46
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Jag menar inte att blodet var utspätt, utan att blodet kan ha tagit lång tid på sig att torka, om det var i en större pöl. Och alltså kan blodet ha varit fuktigt även om han trampade i det långt efter att hon dog.
Läs nedan inlägg igen:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Nej nej och nej!
Det är fortfarande kontrollerat, som sagt
Citera
2020-05-26, 23:48
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Det kan bara bevisas att hans fingeravtryck och DNA finns på folie och tejp, inte att han paketerade huvudet.

Lägg ihop 1+1 så får du 2.
Citera
2020-05-26, 23:50
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Nej nej och nej!
Det är fortfarande kontrollerat, som sagt

Men du har fortfarande inte förklarat hur den kontrollen gick till.
Citera
2020-05-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dockland
...eller legat på exempelvis ett duschdraperi

Jag skulle påstå att ditt förmodande är rätt.

Det finns inget liklukten kan fastna i om duschdraperi i plast eller dylikt använts som skydd och sedan slängts.

Det råder ett missförstånd gällande tiden innan likhund kan uppfatta kadaverin. Från en avliden tar det ca 15-20 min innan kadaverin börjar avge doft, så fort börjar förruttnelseprocessen av en död kropp.
Om kroppen sedan flyttas behöver den inte finnas på platsen i 20 minuter innan hunden uppfattar liklukten. Den behöver inte ligga still heller. Det räcker med att den varit på en plats kortare tid när kadaverinet väl börjat utvecklas.
En tätt välförpackad kropp eller kroppsdel som avlägsnats försvårar om likhunden kommer till platsen när kroppen är borta. Om kroppen ligger kvar inpackad i tät förslutning kan hunden känna av den döda kroppen, men ej heller helt säkert.
Citera
2020-05-27, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
Det behöver inte heller vara planerat för att det ska kunna vara ett mord. Däremot brukar det krävas att det ska vara planerat (bland annat) för en livstidsdom

Likgiltig till att hans handlingar kunde leda till hennes död

Citat:
Ursprungligen postat av Tutarn
Ja, men min fråga var varför det skulle vara vållande i stället för dråp.

Och dråp handlar om huruvida man är likgiltig inför att handlingen kan leda till döden. Det kan han ju ha varit oavsett vad han skrev i sitt brev. Vad han skrev i sitt brev ger jag inte mycket för.

En grov misshandel bör väl kunna klassas som dråp om man kan anses vara likgiltig till vad den kunde leda till, dvs att den man misshandlar dör. Eller?
Jag ser inga bevis för att det skulle vara uppsåt, likgiltighet eller motiv.
Faktum är att man inte vet vad som hände, man har inte ens dödsorsak.

Det troligaste är dock att de grälade och han tappade besinningen och slog ihjäl henne.
Det är möjligt han hade i avsikt att döda henne i ögonblicket, men det är det som sagt ingen som vet.

Vi vet ju inte ens motiv till styckningen. De flesta antar att det handlar om att undanröja bevis för att komma undan brottet. Men kanske det var skam inför familjen istället? Att han till varje pris inte får bli dömd för detta för då skulle hans familj ta avstånd från honom.

Jag har svårt att tänka mig att han är någon störd seriemördare som styckat henne av sexuella behov, borde funnits tidigare tecken på störningar i hans liv då som man lyckats gräva upp vid det här laget.
Citera
2020-05-27, 00:04
Medlem
Han kommer tyvärr få psykvård. Så fungerar svensk system. Vi tycker synd om gärningsmannen och hjälper honom att få bättre liv. Vem var ens Wilma att vi ska bry oss om egentligen??? Eller hur måste vi ta hand om den a monster 🤮🤮🤮🤮 jävla system
Citera
2020-05-27, 00:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Lägg ihop 1+1 så får du 2.

Eftersom Tishko nekar till alla anklagelser, så kommer hans försvar förstås vara att någon har satt dit honom.
Och han kan ha lurats av någon att pilla på tejpen och folien som paketeringen bestod av, nån gång tidigare som han inte kommer ihåg, speciellt om han var hög.
Åklagaren måste bevisa att så inte kan vara fallet. Och det hjälper förstås inte åklagaren, att det verkar finnas så många kriminella personer, och eventuellt också hederskulturare, i Tishkos omgivning.
Citera
2020-05-27, 00:12
Medlem
Citat:
Eftersom Tishko nekar till alla anklagelser, så kommer hans försvar förstås vara att någon har satt dit honom.
Och han kan ha lurats av någon att pilla på tejpen och folien som paketeringen bestod av, nån gång tidigare som han inte kommer ihåg, speciellt om han var hög.
Åklagaren måste bevisa att så inte kan vara fallet. Och det hjälper förstås inte åklagaren, att det verkar finnas så många kriminella personer, och eventuellt också hederskulturare, i Tishkos omgivning.
Tror bevisningen håller rätt bra till både styckning och vållande till död.
Blir dock svårare att bevisa att han hade uppsåt att döda henne utan dödsorsak.
Citera
2020-05-27, 00:13
Medlem
Citat:

Så var är spåren efter någon annan i den här lägenheten?
Citera
2020-05-27, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Allt Tishko behöver göra med hjälp av sina försvarare är att få in rimliga tvivel.
För är det inte ställt bortom rimligt tvivel att Tishko mördade Wilma så kommer han inte att dömas för mord.
Hennes skrik tystnade plötsligt....... Kan ha varit en smäll på käften och hon dog av fallet. En olycka med andra ord...och inte ett mord med uppsåt. En jäkla olycka.
Han blir sen rädd och hamnar i chock och minns inte vad som hände efteråt. Allt är suddigt. Att han paketerade huvudet kan bevisas, men vem som avlägsnade huvudet är svårare.... Har någon dödat henne eller var det en olycka.?
För Tishko del handlar det "bara" om att få in tvivel i åtalet. Det räcker faktiskt.
Tröttnade du inte på att göra helt felinformerade inlägg utan belägg häromdagen efter att alla dina inlägg blivit motbevisade?

Hade du läst ens 2 minuter av dagens rättegång på aftonbladet eller expressen hade du vetat att det finns bevis för att upprepat våld brukats mot W.

Sen har du inte en koll öht på vittnesmålen som säger att bråket varat 20 minuter.

De behöver presentera ett RIMLIGT alternativt händelseförlopp. Om de presenterar något som går att motbevisa så blir han fälld. Så är det faktiskt, med tanke på den extremt tunga bevisningen som lagts fram.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in