2020-05-26, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja du har nog rätt i det. Reagerade ju på den ”nedre delen” av en bokstav, som jag också jämförde med hans ”g”.

Tack igen, för klarhet i mina egna tankar.

Varför mörka det i så fall?

För att göra typer som jag själv galet nyfikna? 😂
Det var två lappar: (Exakt citat från Bohusläningens liverapportering)

Lapp 1: Breven som hittades i mannens häktescell lyder som följande
"Gud vet att jag är oskyldig, jag är ingen mördare. Jag är en fri man. Och jag ska till min kärlek. Förlåt mig mamma och pappa. Jag älskar Wilma för mycket".
Och
"Ni kommer aldrig lösa Wilmas mord, jag bestämmer över mitt eget liv"
Det sista brevet använder nu åklagaren som bevisning mot den misstänkte mannen.
Citera
2020-05-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av askungen
Han jobbade i hemtjänsten som jag förstått, men jag räknar det till ett vårdyrke.
Har aldrig varit i branschen så jag vet inte vad som krävs, man kanske inte behöver mer än körkort för att få jobba med personer som bara behöver mat och tillsyn. Men för att hantera mediciner bör man ha en utbildning?
Jag bara spekulerar 🙂

Har en granne som har både hemtjänst för städa, hjjälp i hemmet, handla etc. Och sjuksköterska som kommer och delar ut medicin, tror det ät insulin?, helt annan firmabil. Men vet inte exakt hur det är på alla ställen.
Citera
2020-05-26, 20:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siister
För både mord och dråp krävs uppsåt.
Ja, det har du rätt i. Det skulle alltså kunna vara grov misshandel och vållande.
Citera
2020-05-26, 20:58
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melbie
En tanke som slog mig, har man sökt på berget/skogsdungen mellan Lidl och Bohusläns djursjukhus och regionteater Väst?

Det ligger inom 5-10 min med bil från MGs lägenhet. Nedanför berget ligger Mr carwach som MGs pappa i förhör anger är hans kompisar och att han brukar hänga där.

Området ligger även utanför området man sökte nu senast i maj enligt kartan i Bohusläningen.

Tänker att det kanske inte är så många som går där uppe på toppen, framförallt inte mot strömstadsvägen där den där vad det nu kallas från militären finns. Men jag vet inte folk kanske rastar hundar där jag vet inte...
Bra tänkt! Det förutsätter dock att han använt en bil, det verkar polisen inte kunnat visa utom en liten blodprick (tror jag eller bara DNA?) i pappans ena bil. Och enligt GW P brukar mördaren i sånt läge bära kroppen högst 50 meter, oftare 20, från bilen. Det går inte att köra upp på berget. Men de bör absolut söka bakom biltvätten och i alla skrymslen där.
Citera
2020-05-26, 21:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Så att hand fotavtryck gjorts i blodet innan det torkat och hans fingeravtryck plus DNA finns på kroppsdelen plus runt är inget bevis men ett twitterkonton har hela svaret? 🤦🏼‍♀️
Spöket Laban alltså eller är det Trump som satt magi på honom som hämnd för att 🤔🤔 han?? hmmm
Du skriver att du utgår från fupen men hoppar över bevisen MOT Tishko

Citat:
Ursprungligen postat av skovdebosse
Hur tänker du nu? Att han nekar? Vad är det för frågetecken du undrar över? Säg något som INTE visar på T som gärningsman? Finns gigantiska mängder med bevis i form av typ allt. Är det endast för han inte erkänt? Har han alibi? T's vänner som talar emot honom. Twitter är ganska ovidkommande när man ser helheten. Vet inte riktigt vad du vill få fram? Motvalls kärring....men här så florerar de flesta

Ang. avtryck och DNA:

Blod kan ta lång tid på sig att torka om det ligger i en pöl. Och han kan också ha löst upp det torkade blodet när han skulle tvätta bort det. Så att hans avtryck fanns i blodet är inte ett bevis för att han dödade henne.

AGM (alternativa gärningsmannen) kan ha väntat utanför Tishkos hus, och smugit in när Tishko lämnade huset. Sen ringde han på Tishkos dörr. Wilma öppnar dörren och AGM tränger sig då in i lägenheten och misshandlar henne och dödar henne. Han använder handskar och mössa mm hela tiden, och han trampar aldrig i hennes blod.

Sen kommer Tishko hem och hittar Wilma i en pöl av blod, och han tänker direkt att han kommer få skulden för detta. Så han styckar henne och gör sig av med hennes kropp. Men huvudet klarar han inte av att göra sig av med, så han lägger det i en väska i garderoben.
Eftersom hans pass var i väskan, som ni kan se på sida 365 i FUP, så kanske han planerade att lämna landet med väskan och huvudet.

Men AGM kan istället ha styckat kroppen, och gömt undan den, kanske pga att han hade våldtagit henne först och ville dölja bevis. Eller så skulle han kanske ha kroppen till något, men lämnade huvudet kvar.

Hur som helst så kan Tishko då ha hittat bara huvudet i lägenheten, och insett att alla kommer tro att det är han som gjort det, och sen har han paketerat det och gömt det i väskan. Och i så fall är det knappt griftefridsbrott som han har begått, förmildrande omständigheter helt klart iallafall.

Vad ni än säger om detta, så måste åklagaren bevisa att det måste vara Tishko som har dödat Wilma, och att det inte kan vara någon annan. Och det blir väldigt svårt när ungefär 90% av Wilma saknas, och när ingen dödsorsak finns.
Och eftersom ingen dödstidpunkt finns, så blir det svårt att bevisa att Tishko var i lägenheten när Wilma dog.

Ang. Twitter-kontona:

Twitter-kontona och vem som har styrt dem, kan säga en hel del om vem som ligger bakom Wilmas död, och vad motivet har varit.
En teori är att Wilma styrde dem, för att ge grund till hennes berättelser om Tishko om att han var galen. Tishko kan ha upptäckt detta och blev arg och dödade henne.

En annan teori är att Tishko styrde dem och faktiskt var galen. Och då är hela fallet mycket mer komplicerat, om han har kallat henne Lucifer mm, och kanske dödat henne och gömt hennes kropp på något rituellt sätt.

En annan teori är att det var någon annan som styrde kontona, och som konspirerade mot Tishko, och kanske också mot Wilma. Vem det i så fall kan ha varit är ju något som kanske kan komma fram, om polisen undersöker dessa konton ordentligt, om de inte redan har gjort det vill säga.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-26 kl. 21:13.
Citera
2020-05-26, 21:00
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

"Gud vet att jag är oskyldig, jag är ingen mördare. Jag är en fri man. Och jag ska till min kärlek. Förlåt mig mamma och pappa. Jag älskar Wilma för mycket".
Och

Ja men exakt. Det var bara jag som dels missat artikeln och såg lappen (lapparna vet jag nu) först idag, dels att jag blev för exhalterad för mitt eget bästa 🤷‍♀️😂

Tack!
Citera
2020-05-26, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beastwood
Vårdpersonal i hemtjänst på får inte ge mediciner till brukare om inte läkare eller sjuksköterska godkänt det. Tror faktiskt inte ens det krävs utbildning för vårdbiträde för att jobba med hemtjänst. vilket ändå är en väldigt kort kurs.
Räcker du gör en webutbildning tar ca 1timma,skickas till ssk/masen,sen har du rätt att delegera läkemedel..
Citera
2020-05-26, 21:02
Medlem
Caticorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fragandeperson
Får rätta mig själv, snarare "Gud vet att jag är oskyldig. Jag är ingen mördare".

👍👍👍

Ingen fara för min del, så sett.

Men har med dej och ett par till fått klarhet i dessa lappar, som jag fick för mej var en lapp.

Nåväl, allt utrett och klart!

Tack!
Citera
2020-05-26, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caticorn
Ja men exakt. Det var bara jag som dels missat artikeln och såg lappen (lapparna vet jag nu) först idag, dels att jag blev för exhalterad för mitt eget bästa 🤷‍♀️😂

Tack!
Allt som är maskat har en tendens att förvrida hjärnan. I Bjärredsfallet (paret som dödade sig själva och sina två ME-sjuka barn) skrev man att "mannen hängde i trappan iförd en sorts.......(maskat)...". Detta blev en historia där folk skrev att det kunde vara en rymddräkt, och alla möjliga fantasier. Det stod "en sorts pyjamas". Att man maskade det var väldigt onödigt kan jag tycka. Dessa fantasier, och de mest fantastiska utklädnader, höll i sig i över ett år.

I detta fall har man maskat en del av bl a SMSen mellan T och W. Detta sätter också fantasin igång. Då tror folk genast att det är sex-sms. Likaså när en vän till Wilma berättar något om Ws pappa när han hade druckit - där maskade man ett textblock också. Och genast sprider sig i tråden att Wilma blivit utsatt för sexuella övergrepp av sin far och att detta är maskat. Fantasierna når högre och högre höjder.
Citera
2020-05-26, 21:07
Medlem
AngryDanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reme
Tishko gör ju bort sig hela tiden.

Sh#t, honom har ni bekostet skole og gymnasiet læste jeg😳 hur in i hel##te har ahmed fået studentermössa !?!
Min 5årige datters skrift er snyggere end ahmeds, og hon har inte ens börjat skolen🤣

Alt tyder på at ahmed er spild af resurser og även oxygen.
Citera
2020-05-26, 21:12
Medlem
SweKingCalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2

Och

Verkar som han planerar att ta livet av sig ?

Vi får hoppas de har uppsikt på honom så den J..... inte kommer undan
Citera
2020-05-26, 21:13
Medlem
Docklands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Räcker du gör en webutbildning tar ca 1timma,skickas till ssk/masen,sen har du rätt att delegera läkemedel..

Jag har delegerat medicin utan en minuts vårdutbildning eller ens genomgång. Jag fick fylla i en blankett och min dåvarande chef kråkade den så var det klart. Tog 3 minuter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in