Citat:
Ursprungligen postat av
Rajraj86
Har läst nästan hela tråden och FUP. Kan inte se att denna fråga besvarats tidigare och i sådana fall ber jag om ursäkt. Till min undran. Hur kommer det sig att hundarna inte har markerat för lik i badrummet när det verkar som att det är här styckningen skett (skador på golvet). Kan T***ko ha spolat sådana mängder med vatten att lukten ej går att spåra? Tycker att det är lite märkligt att hundarna enbart markerat i sovrummet och på vinden men det kanske finns en bra förklaring till det som jag inte tänkt på.
Likhundar/blod-/narkotika spårhundar kan vara till hjälp men de är heller inte 100% att de upptäcker alla spår. De kan mycket väl ha ett spår framför sig utan att markera (detta taget från rättegång av mordet på lena wesström).
Sedan har jag förstått utav vad andra skrivit här att likspår inte troligen upptäcks förrän efter 15-20 minuter då en död kropp legat på ett ställe. Det dödliga våldet har troligen skett i vardagsrummet, varpå kroppen flyttats till sovrummet och legat en stund, kanske under hans resa till ljungskile.
Tillbaka igen har han styckat kroppen i badrummet och dels av mycket spolning av vatten ich att kroppen inte legat där allt för länge har inte likhundar gjort markeringar o övriga rum.