2020-05-23, 23:07
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ok psykopaten i dig kom fram här. Psykopaten som vill bemöta nära och kära med känslokyla och förtryck. Rädd för att bli övergiven/sårad och med stora anknytningsproblem. Kärlek genom kontroll och rädsla.

Stackars barn i denna din familjekonstellation, som knappast är "normal".

Sanningen är alltid hård och jobbig att ta till sig men det ligger mycket i det han säger.
Citera
2020-05-23, 23:08
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Kvinnlig hypergami är också det en katastrof för samhället.

Utveckla. Jag har ingen aning om vad just DU menar med ovanstående.
Citera
2020-05-23, 23:09
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Sverige gick från lantbruk till industri. Vad tror du "gå hemma" innebar under bondesamhället?

Sen flyttade folk in till städerna. Vem jobbade på fabrikerna förutom männen? Kvinnor och barn. Monotona slitiga jobb, hög ljudnivå ohälsosam luft osv. Kvinnor blev inte heller så gamla förr, först på senare tid som medelåldern stigit. Lägg därtill att kvinnor har starkare immunförsvar än män och är mindre riskbenägna.

Återigen, majoriteten kvinnor har alltid jobbat. Och ja, dessutom gjort merparten av att föda upp och hålla samman familjen.

Vänta nu!

Argumenterade du precis mot kvinnofrihersrörelsens betydelse, patriarkatets existens och feminismens grundpelare?

Bra jobbat!
Citera
2020-05-23, 23:10
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Sanningen är alltid hård och jobbig att ta till sig men det ligger mycket i det han säger.
Det finns fakta bakom, men han har en förvriden, vrickad och samhällsförstörande tolkning...
Citera
2020-05-23, 23:11
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:

Ingalunda nazisten.

Det finns många sanningar. Din är att hata judar och kvinnor till exempel. Din sanning är inte min.
Citera
2020-05-23, 23:13
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Vänta nu!

Argumenterade du precis mot kvinnofrihersrörelsens betydelse, patriarkatets existens och feminismens grundpelare?

Bra jobbat!

Eller så var jag bara med på historielektionerna?
Citera
2020-05-23, 23:16
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Eller så var jag bara med på historielektionerna?

Ja.
Det är ungefär samma sak.
Människan har trots allt inte haft rejält överflöd så länge.
Varken män eller kvinnor har gjort mycket annat än att överleva och friheter har getts i princip så fort ekonomin har tillåtit det i väst.

Men det är bra.
Jag hade för mig att du hade en hårdare syn på saker förr, men jag kan ha fel, eller du kan ha ändrat dig.

Oavsett så är det positivt.
Citera
2020-05-23, 23:19
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Ja.
Det är ungefär samma sak.
Människan har trots allt inte haft rejält överflöd så länge.
Varken män eller kvinnor har gjort mycket annat än att överleva och friheter har getts i princip så fort ekonomin har tillåtit det i väst.

Men det är bra.
Jag hade för mig att du hade en hårdare syn på saker förr, men jag kan ha fel, eller du kan ha ändrat dig.

Oavsett så är det positivt.

Ja svensken steg fram ur kärvhet. Jag njuter av tidsandan, vi lever som dåtidens kungar, kommer säkert förändras, gäller att njuta så länge det varar.
Citera
2020-05-23, 23:21
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ingalunda nazisten.

Det finns många sanningar. Din är att hata judar och kvinnor till exempel. Din sanning är inte min.

Det finns bara en sanning och den följer Naturens Lag, där mannen måste skapa sig ett psykologiskt och materiellt övertag för att kunna ha kontroll över kvinnan.

Att tro att det existerar "olika sanningar" bevisar bara att du fortfarande inte kommit ur den marxistiska hjärntvätten vi växt upp med.
Senast redigerad av Liebesraum 2020-05-23 kl. 23:24.
Citera
2020-05-23, 23:26
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Det finns bara en sanning och den följer Naturens Lag, där mannen måste skapa sig ett psykologiskt och materiellt övertag för att kunna ha kontroll över kvinnan.

Att tro att det existerar "olika sanningar" bevisar bara att du fortfarande inte kommit ur den marxistiska hjärntvätten du växt upp med.

Just det. Naturens lag ligger alltid djupast och slår hårdast. Två hundra år av civilisation ändrar knappast ett endaste dugg av miljontals år av evolution. Försöker man via artificiella och politiska medel ändra på detta alltför mycket, så kommer det att straffa sig. Där står vi just nu.
Citera
2020-05-23, 23:27
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ja svensken steg fram ur kärvhet. Jag njuter av tidsandan, vi lever som dåtidens kungar, kommer säkert förändras, gäller att njuta så länge det varar.
Sannare ord hörs sällan.

Dessutom tror jag mänskligheten hade gått under relativt fort om den antingen var en ständig kamp mellan könen om herraväldet eller en ständig kamp om maktövertag i familjen.

Dessutom, om jag förstått historien korrekt var det här med kvinnans plats som underordnad aldrig något nordeuropeiskt drag (Som norr om Grekland Eller rom) utan något som påtvingades genom diverse religiösa ledare.
Citera
2020-05-23, 23:27
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Njut på. Sötebrödsdagarna för svenska kvinnor är räknade...

Faller kvinnan kommer mannen falla desto hårdare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in