Citat:
Ursprungligen postat av
Jenny9
Kvinnor har jobbat mycket längre än så och tjänat egna pengar, dock i många fall otillräckligt för att kunna leva på. Kvinnor har utfört majoriteten av det obetalda arbetet också genom hela människans historia.
En minoritet kvinnor har genom historien kunnat gå som hemmafruar. Majoriteten kvinnor har genom historien jobbat. Betalt/obetalt.
Det här jävla snacket om hemmafruar som förs av de "konservativa" är så jävla löjligt och ogenomtänkt att jag är beredd att idiotförklara hela högen.
Vi människor lever här på jorden efter vissa betingelser. ALDRIG har "hemmafrun" fungerat för majoriteten. Iallafall inte för oss svenskar. Om inte kvinnan/"mamman" "bidrog" med sitt betalda/obetalda arbete hotade misär och verklig svält, till och med barnen var tvungna att "bidra".
Visst skulle det vara gött för många kvinnor att "gå hemma". Men hur ska det finansieras? Hur mycket är vi beredda att ändra för att majoriteten kvinnor ska kunna vara "hemmafruar"?
Jag attackerar inte dig, jag delar bara med mig av mina funderingar.
Vilket, VILKET "jävla snack"?
Vad jag är trött på är allt skitsnack om hur förtryckt kvinnan var förr. "Tvingades" gå hemma och göra "obetalt arbete", ett häpnadsväckande jävla tramsargument. I mon äldre släkt dog männen redan i 50+åldern pga av hårt industriarbete som tog livet av dom på ett eller annat sätt. Inte sällan genom tvingat arbete med giftiga kemikalier och obefintligt skydd. Deras fruar blev 80+ gamla på änkepension.
Stackars, stackars kvinnor som fick slita i hemmet, obetald...
Det gick alldeles utmärkt att driva an familje där endast den ene föräldern arbetade. Ja, innan sossarna satte stopp för detta och inledde skampatrullen som smutskastade hemarbetande kvinnor. Feminsterna anslöt sig till ledet och höjde rösten.
Det handlar om att må bra. Inte vad andra definierar som bra utan vad du själv tycker. Och en stor del yngre tjejer skulle mtk väl kunna tänka sig det livet. De som varken har intresset eller förutsättningarna att "göra karriär". Sen blir dom 30+ o den biologiska klockan tickar som en tidsinställd bomb som stämplar dig för evigt BARNLÖS när den brister. Med lite tur blir det en unge av två gamla föräldrar med många tänkabara problem därtill. Grattis...
Den västerländska livsstilen av idag är på längre sikt en dödsdom. Men spelar egentligen inge roll, somalier och araber stå på kö till landets gränser för att ta över. Och så kommer att ske, finns absolut inget som pekar på något annat.
Unga västerländska tjejr pissar på naturen eftersom de dissar sina bästa - mest fertila år.