2020-05-23, 22:32
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Ja dit kommer ni inte nu för han vill inte hamna i diskussioner med manliga användare som inte tycker som honom.
Jag är beredd att tro att du har rätt.
Citera
2020-05-23, 22:33
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Nja... kanske.

Det där är en svår fråga och det beror på dels vilken sorts prostitution du menar och vilken situation hon är i.

Sex är i högsta grad en handelsvara för kvinnor, även inom fasta relationer och äktenskap. Det är därför kvinnor hatar öppen sexhandel. Det förstör deras marknad.
Citera
2020-05-23, 22:34
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Manlig sexualitet är inte en handelsvara eftersom män bjuder på sex gratis. Åtminstone till unga och attraktiva honor.

Det är mannen som betalar så sex är definitivt en handelsvara för honom.
Citera
2020-05-23, 22:37
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Kvinnan handlar med sex, eftersom hon bjuder ut en knapp resurs till högstbjudande. Du kan inte skapa en marknad när du behöver något. Köparen har ett underläge i grunden, och den reglerande mekanismen som jämnar ut utbud och efterfrågan kallas för priset. Du kan bara skapa en marknad när du besitter en knapp resurs. Något som andra vill ha, men det finns en brist på det. Det är kvinnor som gör det.
Citera
2020-05-23, 22:40
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:

Utan vara/tjänst, ingen marknad. Sex från unga och vackra kvinnor är en knapp resurs. Det är därför den säljs till höga priser. Men lilla "moderaten" hatar väl marknadsekonomi?
Citera
2020-05-23, 22:41
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Sex är i högsta grad en handelsvara för kvinnor, även inom fasta relationer och äktenskap. Det är därför kvinnor hatar öppen sexhandel. Det förstör deras marknad.

Första delen, ja.

Andra delen känns förenklad eller fel.
Jag har inte hittat något sådant hos de kvinnor jag diskuterat frågat med.
Citera
2020-05-23, 22:42
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Första delen, ja.

Andra delen känns förenklad eller fel.
Jag har inte hittat något sådant hos de kvinnor jag diskuterat frågat med.

Vad kvinnor säger och vad kvinnor gör är två olika saker. Kvinnor säger vad du vill höra, inte vad de verkligen tycker.

Inlägg #16000 !!!

Senast redigerad av WordWarrior 2020-05-23 kl. 22:46.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Kvinnor har jobbat mycket längre än så och tjänat egna pengar, dock i många fall otillräckligt för att kunna leva på. Kvinnor har utfört majoriteten av det obetalda arbetet också genom hela människans historia.

En minoritet kvinnor har genom historien kunnat gå som hemmafruar. Majoriteten kvinnor har genom historien jobbat. Betalt/obetalt.

Det här jävla snacket om hemmafruar som förs av de "konservativa" är så jävla löjligt och ogenomtänkt att jag är beredd att idiotförklara hela högen.

Vi människor lever här på jorden efter vissa betingelser. ALDRIG har "hemmafrun" fungerat för majoriteten. Iallafall inte för oss svenskar. Om inte kvinnan/"mamman" "bidrog" med sitt betalda/obetalda arbete hotade misär och verklig svält, till och med barnen var tvungna att "bidra".

Visst skulle det vara gött för många kvinnor att "gå hemma". Men hur ska det finansieras? Hur mycket är vi beredda att ändra för att majoriteten kvinnor ska kunna vara "hemmafruar"?

Jag attackerar inte dig, jag delar bara med mig av mina funderingar.

Vilket, VILKET "jävla snack"?

Vad jag är trött på är allt skitsnack om hur förtryckt kvinnan var förr. "Tvingades" gå hemma och göra "obetalt arbete", ett häpnadsväckande jävla tramsargument. I mon äldre släkt dog männen redan i 50+åldern pga av hårt industriarbete som tog livet av dom på ett eller annat sätt. Inte sällan genom tvingat arbete med giftiga kemikalier och obefintligt skydd. Deras fruar blev 80+ gamla på änkepension.
Stackars, stackars kvinnor som fick slita i hemmet, obetald...

Det gick alldeles utmärkt att driva an familje där endast den ene föräldern arbetade. Ja, innan sossarna satte stopp för detta och inledde skampatrullen som smutskastade hemarbetande kvinnor. Feminsterna anslöt sig till ledet och höjde rösten.

Det handlar om att må bra. Inte vad andra definierar som bra utan vad du själv tycker. Och en stor del yngre tjejer skulle mtk väl kunna tänka sig det livet. De som varken har intresset eller förutsättningarna att "göra karriär". Sen blir dom 30+ o den biologiska klockan tickar som en tidsinställd bomb som stämplar dig för evigt BARNLÖS när den brister. Med lite tur blir det en unge av två gamla föräldrar med många tänkabara problem därtill. Grattis...

Den västerländska livsstilen av idag är på längre sikt en dödsdom. Men spelar egentligen inge roll, somalier och araber stå på kö till landets gränser för att ta över. Och så kommer att ske, finns absolut inget som pekar på något annat.

Unga västerländska tjejr pissar på naturen eftersom de dissar sina bästa - mest fertila år.
Senast redigerad av MrStreamer 2020-05-23 kl. 22:49.
Citera
Medlem
Citat:

och det är bögar och kvinnor som säljer, utbud och efterfrågan.

Tillåt sexköp också eller, helst, förbjud både sexköp och sexförsäljning.
Citera
2020-05-23, 22:43
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Har du inga kulor och kan stå upp för dina åsikter?

Jag?
Du slutade ju med din utläggning när jag höll med om dina faktapåståenden men fortfarande anser att du gör fel, är egoistisk, ond mot din familj o.s.v.
Citera
2020-05-23, 22:52
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Det är för att du låter ditt rationella tänkande grumlas av känslor och medial indoktrinering. Tänk klart och rationellt.
Vad är viktigast i livet?

Jag tror det är här vi har fundamentalt olika syn...

Edit: Du kom aldrig till att förklara hur du kom från kvinnors hypergami till din rätt att göra runt och förtrycka din partner...
Senast redigerad av Pungtering 2020-05-23 kl. 23:05.
Citera
2020-05-23, 23:05
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Vilket, VILKET "jävla snack"?

Vad jag är trött på är allt skitsnack om hur förtryckt kvinnan var förr. "Tvingades" gå hemma och göra "obetalt arbete", ett häpnadsväckande jävla tramsargument. I mon äldre släkt dog männen redan i 50+åldern pga av hårt industriarbete som tog livet av dom på ett eller annat sätt. Inte sällan genom tvingat arbete med giftiga kemikalier och obefintligt skydd. Deras fruar blev 80+ gamla på änkepension.
Stackars, stackars kvinnor som fick slita i hemmet, obetald...

Det gick alldeles utmärkt att driva an familje där endast den ene föräldern arbetade. Ja, innan sossarna satte stopp för detta och inledde skampatrullen som smutskastade hemarbetande kvinnor. Feminsterna anslöt sig till ledet och höjde rösten.

Det handlar om att må bra. Inte vad andra definierar som bra utan vad du själv tycker. Och en stor del yngre tjejer skulle mtk väl kunna tänka sig det livet. De som varken har intresset eller förutsättningarna att "göra karriär". Sen blir dom 30+ o den biologiska klockan tickar som en tidsinställd bomb som stämplar dig för evigt BARNLÖS när den brister. Med lite tur blir det en unge av två gamla föräldrar med många tänkabara problem därtill. Grattis...

Den västerländska livsstilen av idag är på längre sikt en dödsdom. Men spelar egentligen inge roll, somalier och araber stå på kö till landets gränser för att ta över. Och så kommer att ske, finns absolut inget som pekar på något annat.

Unga västerländska tjejr pissar på naturen eftersom de dissar sina bästa - mest fertila år.

Sverige gick från lantbruk till industri. Vad tror du "gå hemma" innebar under bondesamhället?

Sen flyttade folk in till städerna. Vem jobbade på fabrikerna förutom männen? Kvinnor och barn. Monotona slitiga jobb, hög ljudnivå ohälsosam luft osv. Kvinnor blev inte heller så gamla förr, först på senare tid som medelåldern stigit. Lägg därtill att kvinnor har starkare immunförsvar än män och är mindre riskbenägna.

Återigen, majoriteten kvinnor har alltid jobbat. Och ja, dessutom gjort merparten av att föda upp och hålla samman familjen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in