2020-05-22, 23:48
Medlem
NiveaBodylotions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Ahh, dar har vi klassikern igen. När kvinnan ligger efter ska det kvoteras och låtas gå före men när män halkat efter får de väl skärpa till sig och jobba hårdare (även fast män redan jobbar hårdare och alltid gjort). Sexist.

För övrigt, det de RIKTIGT vassa och drivande männen gör mer och mer är att flytta ut ur landet. Som jag.

Ha det så kul i din dubbelmoralsvärld sen när allt rasar och den bidragstutte du sugit av hela ditt liv sinar.
Kvinnorna kan lära sig springa snabbare eller bli mer aggressiva i brottning. Varför gör dom inte det när transsexuella male-to-female kommer med in i sportvärlden?
Citera
2020-05-23, 00:19
Medlem
Citat:
Ahh, dar har vi klassikern igen. När kvinnan ligger efter ska det kvoteras och låtas gå före men när män halkat efter får de väl skärpa till sig och jobba hårdare (även fast män redan jobbar hårdare och alltid gjort). Sexist.

För övrigt, det de RIKTIGT vassa och drivande männen gör mer och mer är att flytta ut ur landet. Som jag.

Ha det så kul i din dubbelmoralsvärld sen när allt rasar och den bidragstutte du sugit av hela ditt liv sinar.

Du får det att låta som att busschaufförer bara gifter sig med busschaufförer o.s.v.
Varför ska en man med en helt annan utbildningsnivå nödvändigtvis tjäna mer än en kvinna?

Att gnälla om kvotering är f.ö. skrattretande.
På en utbildning med säg 30 personer och en av dessa är kvoterad medan resterande 29 inte är det på en utbildning man kan söka igen om ett år är det ju inga mängder som går miste om utbildning.
Senast redigerad av Statistenidittliv 2020-05-23 kl. 00:28.
Citera
2020-05-23, 08:07
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Du får det att låta som att busschaufförer bara gifter sig med busschaufförer o.s.v.
Varför ska en man med en helt annan utbildningsnivå nödvändigtvis tjäna mer än en kvinna?

Att gnälla om kvotering är f.ö. skrattretande.
På en utbildning med säg 30 personer och en av dessa är kvoterad medan resterande 29 inte är det på en utbildning man kan söka igen om ett år är det ju inga mängder som går miste om utbildning.

Ingen aning om vad du pratar om. Världen är större än din bidragshyrda tvåa med vinflaskor på köksbordet.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-05-23 kl. 08:10.
Citera
2020-05-23, 10:21
Medlem
Citat:
Ingen aning om vad du pratar om. Världen är större än din bidragshyrda tvåa med vinflaskor på köksbordet.

Kanske är det s.k. könskriget som antifeminister tjatar om hela tiden som förstör mellan kvinnor och män bara ett hjärnspöke de själva göder hela tiden.
Citera
2020-05-23, 10:25
Medlem
Kremlologis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Du pratar mycket om två kön, att bara prata om kvinnor och män osynliggör många andra grupper som exempelvis transpersoner och icke-binära. Du får det att framstå som att det bara finns två kön, vilket det inte gör.

Kön handlar inte bara om våra sexuella och reproduktiva organ, kön består av fyra delar: biologiska könet, juridiska könet, vår könsidentitet och vårt könsuttryck.
Dina fantasier om dom många könen som kan te sig olika på en fyrdimensionell skala är en naturvidrig villfarelse, ren och skär subversiv ideologi som har bitit sönder hjärnan på dig.

Citat:
Ursprungligen postat av Liebesraum
Ja, de är som korkade barn. Kedja fast dem i köket!
Jag börjar mer och mer röra mig åt den positionen. Den moderna "frigjorda" kvinnan har exponerat sig som en bestialisk prostituerad själlös imbecill lika lättmanipulerad som ett barn. Om vi överhuvudtaget ska ha en demokratisk stat vilket är högst diskutabelt till att börja med kan dom under inga omständigheter tillåtas inneha några maktpositioner eller något inflytande överhuvudtaget i den.
Senast redigerad av Kremlologi 2020-05-23 kl. 10:47.
Citera
2020-05-23, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Kanske är det s.k. könskriget som antifeminister tjatar om hela tiden som förstör mellan kvinnor och män bara ett hjärnspöke de själva göder hela tiden.

Antifeministerna vill ha ett könskrig, feministerna vill ha jämställdhet och samma rättigheter och möjligheter.
Citera
2020-05-23, 11:27
Avslutad
Är du ensam med en kvinna kan du bli anklagad och fälld för våldtäkt. Det är helt upp till kvinnan. Idag är den risken högre och det har fått konsekvenser på sociala mönster enligt undersökningar i USA.
Citera
2020-05-23, 11:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Slacker-
Antifeministerna vill ha ett könskrig, feministerna vill ha jämställdhet och samma rättigheter och möjligheter.

I Sverige har kvinnor och män samma lagar, rättigheter och möjligheter. Men könskvotering istället för kompetens har inget med jämställdhet att göra. Det får bara kvinnor att framstå som ett handikapp.
Citera
2020-05-23, 11:46
Medlem
Liebesraums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kremlologi
Jag börjar mer och mer röra mig åt den positionen. Den moderna "frigjorda" kvinnan har exponerat sig som en bestialisk prostituerad själlös imbecill lika lättmanipulerad som ett barn. Om vi överhuvudtaget ska ha en demokratisk stat vilket är högst diskutabelt till att börja med kan dom under inga omständigheter tillåtas inneha några maktpositioner eller något inflytande överhuvudtaget i den.

Att samtala med en kvinna är ofta som att samtala med barn. Den absoluta majoriteten av kvinnor klarar inte av att hålla en normal konversation, det har de ingen intellektuell kapacitet till att göra. Jag gör mig icke besväret att försöka samtala med dem längre. Man kan umgås med dem korta stunder, helst måste man ha druckit ett glas innan, annars blir det svårt. Man måste alltid vara på sin vakt, för rätt som de är, kommer de hitta på någon dumhet. De är sannerligen som barn. Jag föredrar sällskapet av en bra bok framför sällskapet av en kvinna. Tyvärr är de mentalt handikappade. Att se dem som jämlikar är att begå ett stort misstag.

Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
Är du ensam med en kvinna kan du bli anklagad och fälld för våldtäkt. Det är helt upp till kvinnan. Idag är den risken högre och det har fått konsekvenser på sociala mönster enligt undersökningar i USA.

Ja, ensam med en kvinna bör du således inte vara, endast om du och hon ämnar gifta er.
Är man däremot dum, så får man lida.
Citera
2020-05-23, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av joshmark
I Sverige har kvinnor och män samma lagar, rättigheter och möjligheter. Men könskvotering istället för kompetens har inget med jämställdhet att göra. Det får bara kvinnor att framstå som ett handikapp.

Samhället har fortfarande patriarkala strukturer och därför behövs kvoteringen.
Citera
2020-05-23, 12:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kremlologi
Dina fantasier om dom många könen som kan te sig olika på en fyrdimensionell skala är en naturvidrig villfarelse, ren och skär subversiv ideologi som har bitit sönder hjärnan på dig.

Jag håller med. Den Svenska kvinnan har piskats till lydnad av feminismens häxmästarinnor. Med nya ordlekar håller de dem i schack. Patriarkatet, "allt-är-väldtäkt" och "internaliserad misogyni!!!" om de ifrågasätter dogman. Med systerskapet som kättingar runt anklarna står de i en grupp och får ständigt kallt vatten över sig av media som skriker ut nya farligheter som de ska tro på. "Våldtäktsepidemi!!", "Lönegapet!!", "Våld i hemmet!!"".

När dags för den 'parlamentariska' marschen sjunger de redan feministsiska kampsånger i hopp om att få komma in i värmen och säkerheten igen. Varför inte en början som menig som Flashbackskribent likt vissa vi ser här? Kan ju vara början på en lysande karriär i feminismens polititbyrå. Framtiden kanske kan innebära sitta vid inkvisitionerna när män ska avrättas?

Nä, det är som du skriver. De har blivit infantiserade.

Det enda hopp jag ser är om de aktivt klipper den där jävla systerskapskedjan och börjar tänka självständigt. Offentlig rörelse.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2020-05-23 kl. 12:10.
Citera
2020-05-23, 12:59
Medlem
Verkar ju mer vara ett faktum att många kvinnor inte vill ha med "vissa" män (av TS sort ex.) att göra längre.

Så att dessa män måste åka långt bort för att hitta någon kvinna tillräckligt desperat för att bilda relation med....eller ursäkta "relation" är nog fel ord.

Den typ av "relation" som dessa män nu anser var den korrekta, och den enda som de förmodligen klarar av att existera i, dvs med dem själva som dominerande "alfa-hanne" i toppen och kvinnan i ett beroende underläge, utan möjligheter fly undan, gratis slavandes i köket och sängen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in