2020-05-22, 18:58
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Det är troligtvis så det gick till, tror inte han spred låtarna själv. Vet ju att det ska finnas en uppsjö av släppta låtar. Tyvärr lär man aldrig få höra några av dom.
Men Håkans närmaste polare borde ju vetat vem han var och fått en del låtar på kassett, och sedan spridit det vidare. Kan tänka mig att de spelade låtarna medans de rökte på och fick inspiration till nya stordåd.
Citera
2020-05-22, 18:59
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Ja enligt dom ryktena, men skulle kalla det en "inofficiell". Eftersom vissa utav dom som spelat in låtarna till gyllenetider körde den spelningen förutom Håkan själv då som var Onkel Kånkel. Synd att inte media vill grotta sig ner något i O.K och göra ett program om. Hade varit otroligt intressant att se.

Vi får väl nöja oss med två avsnitt av podcasten Uddating, annars så blir det inte så mycket mer i media om Håkan tyvärr.
Citera
2020-05-22, 23:19
Medlem
Senil-with-styles avatar
Läste precis i ett instagram inlägg att Onkel Kånkel ska ha spelat på Brämhults fritidsgård. Har det varit uppe i tråden förut och jag bara har missat det?
Citera
2020-05-23, 16:04
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Läste precis i ett instagram inlägg att Onkel Kånkel ska ha spelat på Brämhults fritidsgård. Har det varit uppe i tråden förut och jag bara har missat det?
Okej, det var något nytt för mig också. Dök Håkan upp på den spelningen då?
Citera
2020-05-23, 16:13
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Okej, det var något nytt för mig också. Dök Håkan upp på den spelningen då?
Här är inlägget https://www.instagram.com/p/B3hAReupWe6/
Känns lite fake, kanske ett gäng ungdomar som har ett coverband. Men vad vet jag, den som är onkel på denna bild ser ut som Håkan på Hultsfred. Men det kan ju vara så att det själva var där alternativt de har sett bilder från spelningen. Vet dock inte hur stor spridning det var på privata bilder/filmer under 1990-talet.
Citera
2020-05-23, 20:10
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Känns lite fake, kanske ett gäng ungdomar som har ett coverband. Men vad vet jag, den som är onkel på denna bild ser ut som Håkan på Hultsfred. Men det kan ju vara så att det själva var där alternativt de har sett bilder från spelningen. Vet dock inte hur stor spridning det var på privata bilder/filmer under 1990-talet.
Tycker också att det känns lite fake, men svårt att säga då sångaren likt Håkan har bandage runt ansiktet.
Citera
2020-05-23, 22:22
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tycker också att det känns lite fake, men svårt att säga då sångaren likt Håkan har bandage runt ansiktet.
Ja precis, sedan är det svårt att läsa av kommentarerna eftersom vissa talar för och vissa emot. Sedan även platsen en fritidsgård i ytterkanten av Borås, skulle vara mer troligt att han gjorde en show i Stockholm på en fritidsgård. Men det kanske är den perfekt platsen för en gig sugen Håkan utan att dra till sig för mycket uppmärksamhet. Typ ett warm up gig för Hultsfred?
Citera
2020-05-24, 02:13
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:

Ingen Dan electro longhorn som sångaren har, så är bara ett coverband.
Citera
2020-05-24, 07:54
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Kom på det nu i efterhand att Håkan spelade bara med ett långhor. Sedan om det var ett onkel gig så skulle det nog finnas mer information om det. Så ungefär 100% ett coverband.
Citera
2020-05-25, 01:37
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja precis, sedan är det svårt att läsa av kommentarerna eftersom vissa talar för och vissa emot. Sedan även platsen en fritidsgård i ytterkanten av Borås, skulle vara mer troligt att han gjorde en show i Stockholm på en fritidsgård. Men det kanske är den perfekt platsen för en gig sugen Håkan utan att dra till sig för mycket uppmärksamhet. Typ ett warm up gig för Hultsfred?

Citat:

Citat:
Kom på det nu i efterhand att Håkan spelade bara med ett långhor. Sedan om det var ett onkel gig så skulle det nog finnas mer information om det. Så ungefär 100% ett coverband.

Då kan vi mer eller mindre konstatera att det rör sig om ett coverband eller liknande, tills det kommer fram bevis till att det skulle vara Håkan som uppträdde.
Citera
2020-05-25, 11:01
Medlem
Om ni är sugna på en Onkel Kånkel cover konsert så titta gärna på mitt coverband Kapten Löskuks livestream nästa onsdag! Vi kör med äkta anda med samplade kånkel trummaskinsljud, förinspelad bas och kompgitarr och kör en gitarr samt sång live :P

https://www.facebook.com/events/755988131603626/
Citera
2020-05-25, 11:19
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grovlastarn
Om ni är sugna på en Onkel Kånkel cover konsert så titta gärna på mitt coverband Kapten Löskuks livestream nästa onsdag! Vi kör med äkta anda med samplade kånkel trummaskinsljud, förinspelad bas och kompgitarr och kör en gitarr samt sång live :P

https://www.facebook.com/events/755988131603626/
Då kommer jag absolut att tittia förbi, vet även att det kommer ske en annan hyllnings livestream på fredag med bandet Onkel https://www.facebook.com/events/2974...90362422347069
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in