Citat:
Ursprungligen postat av Von0ben
Per sinding larssen klassade Onkel Kånkel som tillhörandes den svenska traditionen av "tokpop".
Jag förstår att inte fansen gillar detta, men jag tycker det stämmer rätt bra.
Fast ärligt så tror jag att begreppet könsrock är mer utspritt en tokpop.
Det är synd att inte PS Larssen lyssnat på denna innan
www.sr.se/webbradio/?Type=db&Id=1675367
För ärligt så var det ju Onkel Kånkel själv som introducerade begreppet könsrock i början av sin karriär varvid en handfullband följt fotspåren.
Band med punk- och rockinfluenser och mycket grov lyrik. Vad har det med popmusik att göra?
Att jämföra Onkel Kånkel och Björn Rosenström och placera dom tillsammans är egentligen att skända Onkeln. Visst, det är tokrolig musik som delvis har en gemensam målgrupp. Men Metallica och Britney Spears har också en delvis gemensam målgrupp. Tänk Whiskey in the Jar på MTV och I love Rock'n'Roll med Britney. Visst, "rockiga" 13-åringar kanske tycker att det är tuffa gitarrer och att det är ball rock. Men Metallica fans blir arga :P
Vill man nämna Onkel Kånkel i nåt sammanhang med Eddie Meduza så får man inte heller syfta på Meduzas raggarrock, det är en minst lika stor skändning. Kom igen! Det ska vara riktigt obskyrt och kontroversiellt och inte bara tokroligt!
Magnus och Brasses svordomsvisa ska faen inte placeras i samma "fack" som könsrockslegenden Onkel Kånkel.