2020-08-09, 01:52
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Sedan är det bra att ni anmäler coverbandet som endast gör det hela för att tjäna pengar. Inte ens Håkan gjorde det för pengarna, utan bara för nöjes skull.
Citera
2020-08-09, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Jävla snack om politik i den här tråden. Men en sak är säker att Onkel Kånkel är den enda artisten i hela världen som haft i publiken både kommunister och nazister som stått bredvid varandra och samtidigt har heilat (eller skrikit Stig Geil som Håkan bad dem göra).

Just därför är det löjligt när folk stör sig på att "nazzar" gör Onkel-covers. Problemet ligger i att de försöker tjäna pengar på det, inte vad de har för åsikter. Onkel Kånkel är trots allt politiskt inkorrekt musik för politiskt inkorrekta personer.
Citera
2020-08-09, 13:41
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Psoglav
Just därför är det löjligt när folk stör sig på att "nazzar" gör Onkel-covers. Problemet ligger i att de försöker tjäna pengar på det, inte vad de har för åsikter. Onkel Kånkel är trots allt politiskt inkorrekt musik för politiskt inkorrekta personer.
Håller med till 100%. Coverbandet politiskaåsikter är det minsta beskymret i det här fallet.
Citera
2020-08-09, 20:48
Medlem
Rebali179s avatar
Ang Onkel 2.0 så har det väl kontrakt på John Karlsson / John Wildcats skivbolag
Nasty Music. Sedan när det kommer till höger åsikterna så har väl John lämnat rörelsen för längesedan.
Citera
2020-08-09, 23:33
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Sedan är det bra att ni anmäler coverbandet som endast gör det hela för att tjäna pengar. Inte ens Håkan gjorde det för pengarna, utan bara för nöjes skull.
Verkar även som det är företag Trädgårds live är de som anordnar deras hemmakonsert projekt. Man kanske ska höra av sig och fråga varför de stöttar detta skit coverband.
Citera
2020-08-09, 23:53
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Verkar även som det är företag Trädgårds live är de som anordnar deras hemmakonsert projekt. Man kanske ska höra av sig och fråga varför de stöttar detta skit coverband.
Ja, de som har tid och lust kan ju göra det. Och sedan deras bullshit att de skulle ta över där Håkan slutade, jäkla löjligt av dem. Sedan de banden som lirar bara för att de är kul, de gör ju helt rätt genom att föra vidare arvet. Men de här pengakåta jävlarna borde få sig en näsbränna. Kanske ingen bokar dem nu efter att de läst här i tråden.
Citera
2020-08-10, 07:17
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hemorojdbiff
Vet inte om något skivbolag direkt äger rättigheterna till Onkel:s tidiga produktioner? I så fall borde man testa anmäla detta band som mjölkar pengar

Är det inte skivbolaget Konkurens Reckords som äger rättigheterna.
Eller minns jag fel
Citera
2020-08-10, 14:08
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Är det inte skivbolaget Konkurens Reckords som äger rättigheterna.
Eller minns jag fel
Det tror jag: Men känns samtidigt konstigt att de skulle ge rättigheter till Onkel 2.0 att släppa covers på Håkans låtar.
Citera
2020-08-10, 16:34
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Det tror jag: Men känns samtidigt konstigt att de skulle ge rättigheter till Onkel 2.0 att släppa covers på Håkans låtar.

Sedan så är väl frågan ifall skivbolaget har gett sitt godkännande.
Men jag har för mig att det är tillåtet att spela in covers om man anger vem orginal artisten är.
Konkurens Reckords kanske inte vet om Onkel 2.0 ? Men det är bara min gissning
Citera
2020-08-10, 21:04
Medlem
Rebali179s avatar
Undrar dock vad Håkan Florå skulle ha sagt om Onkel 2.0 ifall han skulle ha bett dom att lägga av eller fortsätta med tolkningarna. Själv så vet jag inte om jag skall skratta eller gråta när jag hör Onkel 2.0
Citera
2020-08-10, 23:00
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebali179
Sedan så är väl frågan ifall skivbolaget har gett sitt godkännande.
Men jag har för mig att det är tillåtet att spela in covers om man anger vem orginal artisten är.
Konkurens Reckords kanske inte vet om Onkel 2.0 ? Men det är bara min gissning
Har svårt att se Konkurens Reckords ge sitt godkännande till Onkel 2.0. Men de verkar inte få sålt mycket, de skriver fortfarande om sina 15 ex av CD bundle och ingen budar på Tradera.
Citera
2020-08-11, 08:28
Medlem
Rebali179s avatar
Citat:
Har svårt att se Konkurens Reckords ge sitt godkännande till Onkel 2.0. Men de verkar inte få sålt mycket, de skriver fortfarande om sina 15 ex av CD bundle och ingen budar på Tradera.

Om de inte säljer lite via deras Facebook shop eller så
Vet att en laddning redan var såld. Men de pressar upp en del i ca 15 exemplar.
Men man vet ju aldrig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in