2020-05-20, 15:14
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Orkar inte leta upp dom på datorn, gå in på facebook på Rest in piss gruppen och leta igenom inläggena där.

Printade allt på mobilen och kastade in det i paint snabbt och gjorde en Gyazo på det jag hittade som var intressant. Har strukit dom som skrivit inläggena, men bult medlemmarna kände jag att jag var tvungen att dela med mig av, eftersom de ändå ligger ute offentligt i Rest in piss Håkan Florå gruppen.

https://gyazo.com/d6c9a11bf3a949823e9eefd5852119f1

Tackar, alltid kul lära sig något nytt Så spelningen skulle vara redan 1983 alltså samma år som Gyllene tider släpptes.
Citera
2020-05-20, 15:25
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Tackar, alltid kul lära sig något nytt Så spelningen skulle vara redan 1983 alltså samma år som Gyllene tider släpptes.
Japp, tror jag läste eller hörde någonstans att de skulle varit en stor efterfrågan på att han skulle spela där. Så han gick med på att göra en spelning, men dök dock aldrig upp.
Citera
2020-05-20, 15:27
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Senil-with-style
Japp, tror jag läste eller hörde någonstans att de skulle varit en stor efterfrågan på att han skulle spela där. Så han gick med på att göra en spelning, men dök dock aldrig upp.
Ja, precis men man kan ju ändå säga att den första riktiga konserten var 1993 för då var ju Håkan också med.
Citera
2020-05-20, 15:32
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ja, precis men man kan ju ändå säga att den första riktiga konserten var 1993 för då var ju Håkan också med.
Ja jag ser inte riktigt konserten 1983 som en Onkel Kånkel spelning av den enkla anledning att Håkan var Onkel kånkel. Men tycker ändå det är en rolig historia.
Citera
2020-05-20, 15:34
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ja jag ser inte riktigt konserten 1983 som en Onkel Kånkel spelning av den enkla anledning att Håkan var Onkel kånkel. Men tycker ändå det är en rolig historia.
Ja, klart en rolig historia. Förresten låten Suga kuk, smeka skita är det månntro en Bult låt? För Bult hade en låt som hette Sug kuk när de var förband till Ulf Lundel.
Citera
2020-05-20, 15:39
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pekka-
Hittade denna bild på Håkan häromdagen.

https://scontent-arn2-2.xx.fbcdn.net...fa&oe=5EC55ADD

Man ler lite extra på smilbanden, när man vet att ljudupptagningarna troligtvis tagits därifrån.

Här är en låt som var inspelad där.
Lage in Concert
https://www.youtube.com/watch?v=GgM4-OrbVgA
Citera
2020-05-20, 17:19
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Här är en låt som var inspelad där.
Lage in Concert
https://www.youtube.com/watch?v=GgM4-OrbVgA
Den låten är från sälla toner, men jag har aldrig kommit underfund med när Sälla toner såldes och hur de såldes.
Citera
2020-05-20, 20:21
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Den låten är från sälla toner, men jag har aldrig kommit underfund med när Sälla toner såldes och hur de såldes.
Det var väl Spärrman som låg bakom de utgivningarna, minns hans gamla sida där han sålde könsrock som BinnikiBengt & Roy Rövmuns orkester liknande. Undra hur han fick tag i materialet, om det var Håkan som gav han det eller? En hel del spreds väl via kassetter back in the Days kan jag tänka mig.
Citera
2020-05-20, 21:05
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Det var väl Spärrman som låg bakom de utgivningarna, minns hans gamla sida där han sålde könsrock som BinnikiBengt & Roy Rövmuns orkester liknande. Undra hur han fick tag i materialet, om det var Håkan som gav han det eller? En hel del spreds väl via kassetter back in the Days kan jag tänka mig.
Har också undrat hur de fick tag på alla låtar som är på Sälla toner. Men det är nog som du säger att de spreds genom kassetterna där i början.
Citera
2020-05-21, 16:18
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Har också undrat hur de fick tag på alla låtar som är på Sälla toner. Men det är nog som du säger att de spreds genom kassetterna där i början.
Ja, musiken spreds ju på annat sätt förr i tiden. Kan vara så att Håkan spelade in vissa låtar till sina polare och de spred det hela vidare.
Citera
2020-05-21, 17:39
Medlem
Senil-with-styles avatar
Citat:
Ja, musiken spreds ju på annat sätt förr i tiden. Kan vara så att Håkan spelade in vissa låtar till sina polare och de spred det hela vidare.
Det är troligtvis så det gick till, tror inte han spred låtarna själv. Vet ju att det ska finnas en uppsjö av släppta låtar. Tyvärr lär man aldrig få höra några av dom.
Citera
2020-05-22, 16:46
Medlem
Pekka-s avatar
Citat:

Ja enligt dom ryktena, men skulle kalla det en "inofficiell". Eftersom vissa utav dom som spelat in låtarna till gyllenetider körde den spelningen förutom Håkan själv då som var Onkel Kånkel. Synd att inte media vill grotta sig ner något i O.K och göra ett program om. Hade varit otroligt intressant att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in