2020-05-22, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Förut var det väl medhjälp enligt media, nu är det medgärningsmannaskap.

Ja och häktad först nu är han efter en lång tids misstanke. Vad kan ha förändrats? Knäckta mobiler eller nya beslag?

Eller som nämndes tidigare här - har KL börjat sjunga ut efter att bevisbördan blivit för stor? Tänker också på att hon skippade den senaste inplanerade förhandlingen.
Citera
2020-05-22, 20:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja och häktad först nu är han efter en lång tids misstanke. Vad kan ha förändrats? Knäckta mobiler eller nya beslag?

Eller som nämndes tidigare här - har KL börjat sjunga ut efter att bevisbördan blivit för stor? Tänker också på att hon skippade den senaste inplanerade förhandlingen.
Ja, nåt har uppenbart dykt upp. Hon har som sagt mer beslag, och han släpptes efter förhör. Span och HRA som gett nåt?
KL är jag rejält tveksam till, hon skulle nog neka in i kaklet, ertappad med en kalashnikov i trapphuset.

Skippad förhandling imponerar föga, om det är dags för P7a.
Citera
2020-05-22, 21:11
Medlem
Hallå, kan någon kortfattat beskriva vem och varför man har försökt att mörda HOL?
Citera
2020-05-22, 21:27
Medlem
Citat:
En 55-årig man dömdes i april till tolv års fängelse för mordförsöket på advokat Henrik Olsson Lilja i september förra året.
Nu har en 54-årig man häktats – misstänkt för samma brott som 55-åringen redan dömts för.
– Han är misstänkt medgärningsman, säger Jan Erik Oja, lagman till Dagens Juridik.
https://www.dagensjuridik.se/straffratt-2/man-haktad-for-mordforsok-pa-olsson-lilja-samma-brott-som-man-domts-for/

Intressant att en 72 årig pensionerad lagman får ta ärendet och uttala sig. Alla andra är väl upptagna antar jag. Så mannen i fråga är medgärningsman till en redan dömd Billy, som TR hade en klar bild över hur mordförsöket gick till. Spänningen är olidlig med gamla bankrånare, ungdomar och en fd fru samt en pensionerad lagman på 72 år.
Citera
2020-05-22, 21:37
Medlem
Citat:
Ja, nåt har uppenbart dykt upp. Hon har som sagt mer beslag, och han släpptes efter förhör. Span och HRA som gett nåt?
KL är jag rejält tveksam till, hon skulle nog neka in i kaklet, ertappad med en kalashnikov i trapphuset.

Skippad förhandling imponerar föga, om det är dags för P7a.

Klart neka kan hon ju göra men om de visar sms eller spelar upp avlyssning/span o dyl så kan hon kanske nu ha ”knäckts”.
Tidigare var det ju 16 sidor klagobrev menar jag. Oj vad fel de hade som häktat henne. Överklagade järnet. Nu häktas folk på löpande band och hon medger förlängd tid. P7:a i all ära men...

I förhör ang slå polis så var det ju mest ord mot ord men ställd inför nya(?) bevis för förberedelse m.m så kan hon ju mjukna.
Speciellt nu när hon inte har fri tillgång till boxen och den egna dosetten.
Sen om hon är på väg till hispan må så vara. Ingen är väl förvånad.
Att hon ”kollapsat” inne på häktet skulle inte vara helt otippat. Så särskilt smart har hon inte varit hittills. Fått in ett halvt fotbollslag bakom galler. Tror det mest ylas om hur kasst hon mår. För sent att försöka få igång sin smarta sida nu typ.
Senast redigerad av Avel 2020-05-22 kl. 21:52.
Citera
2020-05-22, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
https://www.dagensjuridik.se/straffratt-2/man-haktad-for-mordforsok-pa-olsson-lilja-samma-brott-som-man-domts-for/

Intressant att en 72 årig pensionerad lagman får ta ärendet och uttala sig. Alla andra är väl upptagna antar jag. Så mannen i fråga är medgärningsman till en redan dömd Billy, som TR hade en klar bild över hur mordförsöket gick till. Spänningen är olidlig med gamla bankrånare, ungdomar och en fd fru samt en pensionerad lagman på 72 år.

TR dömde på de bevis som lades fram mot Billy. Den ende åtalade i den rättegången. Eller menar du att de skulle ha bedrivit nåt eget utredningsarbete vid sidan lite på skoj?

Han är en skön och bra rådman Oja. Satte Toni Alldén där han hörde hemma. Inte oroa sig Browser.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-tand-for-tunga/

Du kan fortsätta ”oja” dig men det är mycket som inte är skit med honom:

https://helagotland.se/samhalle/extra-domare-for-sexbrott-mot-barn-15082424.aspx

”I den äldre delen rör det sig om 47 barn som misstänks ha blivit utsatta av mannen. I den nyare delen upp till 30 barn.”

Sen dömde han i den stora Södertäljerättegången som fick tas om.

72 bast eller inte - han har bättre koll på detta än du iaf...

Vad är bäst - en 72-årig rådman eller en 17-årig mördare?
Citera
2020-05-22, 21:50
Medlem
develis avatar
Citat:
Klart neka kan hon ju göra men om de visar sms eller spelar upp avlyssning/span o dyl så kan hon kanske nu ha ”knäckts”.
Tidigare var det ju 16 sidor klagobrev menar jag. Oj vad fel de hade som häktat henne. Överklagade järnet. Nu häktas folk på löpande band och hon medger förlängd tid. P7:a i all ära men...

I förhör ang slå polis så var det ju mest ord mot ord men ställd inför nya(?) bevis för förberedelse m.m så kan hon ju mjukna.
Speciellt nu när hon inte har fri tillgång till boxen och den egna dosetten.
Sen om hon är på väg till hispan må så vara. Ingen är väl förvånad.
Att hon ”kollapsat” inne på häktet skulle inte vara helt otippat. Så särskilt smart har hon inte varot hittills. Fått in ett halvt fotbollslag bakom galler. Tror det mest ylas om hur kasst hon mår. För sent att försöka få igång sin smarta sida nu typ.
Hoppas du har rätt.

Men det är KL.
Offret för omständigheterna.
Hon knäcks nog inte i första taget. Hon är svag via en on/off knapp. Abstinens betvivlar jag dock inte.
Klart hon har kollapsat. Hon ramlar ju av britsen och dör typ varannan dag. Alla andra har förstört hennes liv, om det så är häktesvakter, HOL, hans stalkerpolare eller icke-superklippan Lucas.
Till och med träbänkarna får sig en skopa.
Här är det inga gråzoner. Svart eller vitt.

När det kommer till en P7a kommer hon ge järnet. Dels drama, om bevisning är tung så tror jag KL ser det som ett bra domstolsbeslut.
Finns ingen anledning att gå emot 14 dagars förlängning.

För övrigt är det nog hög tid att hon scannas ordentligt.
Senast redigerad av develi 2020-05-22 kl. 21:53.
Citera
2020-05-22, 22:53
Medlem
Pandalina4s avatar
KL kommer aldrig å ge sig. Ev om P7 kommer börjar hon uttrycka sig annorlunda. Men hon vet vad som krävs för rättspsykiatrisk. Hur avdankad eller loj hon än är så kan hon lagen.
Citera
2020-05-22, 23:00
Medlem
Citat:
Hoppas du har rätt.

Men det är KL.
Offret för omständigheterna.
Hon knäcks nog inte i första taget. Hon är svag via en on/off knapp. Abstinens betvivlar jag dock inte.
Klart hon har kollapsat. Hon ramlar ju av britsen och dör typ varannan dag. Alla andra har förstört hennes liv, om det så är häktesvakter, HOL, hans stalkerpolare eller icke-superklippan Lucas.
Till och med träbänkarna får sig en skopa.
Här är det inga gråzoner. Svart eller vitt.

När det kommer till en P7a kommer hon ge järnet. Dels drama, om bevisning är tung så tror jag KL ser det som ett bra domstolsbeslut.
Finns ingen anledning att gå emot 14 dagars förlängning.

För övrigt är det nog hög tid att hon scannas ordentligt.

En p7a är ju typ en intervju på 45 min så den ska man nog inte väga in alltför mycket i.
Citera
2020-05-22, 23:05
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
En p7a är ju typ en intervju på 45 min så den ska man nog inte väga in alltför mycket i.
Jag vet vad en P7a är. Det vet KL också och efter timmen är det RPU.
Det fixar hon nog. Utan att spela.
Fast hon tror nog hon håller i spakarna.
Citera
2020-05-22, 23:06
Medlem
Citat:
TR dömde på de bevis som lades fram mot Billy. Den ende åtalade i den rättegången. Eller menar du att de skulle ha bedrivit nåt eget utredningsarbete vid sidan lite på skoj?

Han är en skön och bra rådman Oja. Satte Toni Alldén där han hörde hemma. Inte oroa sig Browser.

https://www.expressen.se/kronikorer/leif-gw-persson/leif-gw-persson-tand-for-tunga/

Du kan fortsätta ”oja” dig men det är mycket som inte är skit med honom:

https://helagotland.se/samhalle/extra-domare-for-sexbrott-mot-barn-15082424.aspx

”I den äldre delen rör det sig om 47 barn som misstänks ha blivit utsatta av mannen. I den nyare delen upp till 30 barn.”

Sen dömde han i den stora Södertäljerättegången som fick tas om.

72 bast eller inte - han har bättre koll på detta än du iaf...

Vad är bäst - en 72-årig rådman eller en 17-årig mördare?

Kanske misstolkar, för är trött nu, men den nu häktade är den person som skulle ha varit medgärningsperson vid mordförsöket. Det framstod som rimligt att BR hade en kumpan som agerade med bilen, men även gjorde andra saker. BR talade bland annat i telefon när han sågs på en övervakningsfilm strax innan mordförsöket. Den FUP som släpptes var ju ordentligt bantad och det rådde även fortsatt FU sekretess på andra handlingar i utredningen. De har alldeles säkert fortsatt med mordförsöksutredningen efter att BR dömdes och både MR och K4rin är fortsatt misstänkta i den.
Citera
2020-05-22, 23:09
Medlem
Citat:
Jag vet vad en P7a är. Det vet KL också och efter timmen är det RPU.
Det fixar hon nog. Utan att spela.
Fast hon tror nog hon håller i spakarna.

Menade inte att rätta dig, vet att du vet. Det var mer att jag argumenterade för att den inte är så mycket att bry sig om utan just som du säger RPUn men frågan är hur framgångsrik hon blir där. Hur som helst så är ju sista tonen inte spelad i denna melodi och det har ju verkligen blivit ett ärende med några vändningar. Ja garanterat tror hon att hon spakar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in