2020-10-12, 16:37
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Docdroit tuggar fortfarande efter en halvtimme, så det får bli forumfiles. Hoppas länken funkar

Varsågoda, här är fupen på drygt 2000 sidor.

Aktbilaga 373. Mål nr 5822-20

https://forumfiles.com/Jf4dKaefpb/Stockholms_TR_B_5822-20_Aktbil_373_GRANSKAD_pdf
Till startinlägget.

/Mod
Citera
2020-10-12, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Extremt! Laddade ner länge i jävla 10 kb/s sen stannade den helt.. Nu är det åtminstone 3-500 kb/s efter omstart.

@Picasso2 Fler smakprov?
Det finns hur mycket kul som helst både i telefonavlyssningarna och i hennes förhör. Det kommer ta tid att gå igenom allt. Det är också svårt att veta vad som är intressant i förväg, förutom damen Liljas förhör, att läsa.

Om ni vill kan ni själva maila Sthlms tingrätt, uppge målnummer, få fupen och ladda ner själva på forumfiles. Forumfiles går relativt fort. Några minuter - så finns den i datorn.
Citera
2020-10-12, 17:17
Medlem
Timeouts avatar
Jag har fått hem den och börjat läsa... men vad fan 3 sidor men överstruken text
Vad är det sekretess på som gör att det är 3 sidor???

Anstiftan till mord
Brottsplatsadress
Norr Mälarstrand 62, Stockholm
Händelse inträffad
- - :
Händelse inträffad mellan
2019-09-06 - 2019-09-06
Aktör Roll

Aktör Roll
Lilja, Karin Cecilia Misstänkt
Brottsbeskrivning
Försök till mord
Brottsplatsadress
Händelse inträffad
- - :
2019-09-06 - 2019-09-06
Aktör Roll
HEMLIG
Aktör Roll
HEMLIG
Aktör Roll
Lilja, Nils Henrik Målsägande
Rönnkvist, Kai Mikael Misstänkt
HEMLIG
Aktör Roll
Notering
HEMLIG

Det är vad man ser... massa svart text
Citera
2020-10-12, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Jag har fått hem den och börjat läsa... men vad fan 3 sidor men överstruken text
Vad är det sekretess på som gör att det är 3 sidor???

Anstiftan till mord
Brottsplatsadress
Händelse inträffad
- - :
2019-09-06 - 2019-09-06
Aktör Roll

Aktör Roll
Lilja, Karin Cecilia Misstänkt
Brottsbeskrivning
Försök till mord
Brottsplatsadress
Händelse inträffad
- - :
2019-09-06 - 2019-09-06
Aktör Roll
HEMLIG
Aktör Roll
HEMLIG
Aktör Roll
Lilja, Nils Henrik Målsägande
Rönnkvist, Kai Mikael Misstänkt
HEMLIG
Aktör Roll
Notering
HEMLIG

Det är vad man ser... massa svart text
Jag tolkade att det mesta är vittneslistan - dvs förhörslistan.
Citera
2020-10-12, 17:21
Medlem
Citat:
Sid 1214 finns ett väldigt intressant avlyssnat samtal med Gunn*r F*lk (*a), jag antar att det är advokaten GF som avses). Här sprider hon skit om HOL rakt upp och ner i ett långt telefonsamtal.

Ja Gunnar Falk är MRs försvarare. Tack för tipset, ska leta upp det
Citera
2020-10-12, 17:24
Medlem
Citat:
Det finns hur mycket kul som helst både i telefonavlyssningarna och i hennes förhör. Det kommer ta tid att gå igenom allt. Det är också svårt att veta vad som är intressant i förväg, förutom damen Liljas förhör, att läsa.

Om ni vill kan ni själva maila Sthlms tingrätt, uppge målnummer, få fupen och ladda ner själva på forumfiles. Forumfiles går relativt fort. Några minuter - så finns den i datorn.
Ah nä det förstår jag! Jag får stå ut helt enkelt. Du ska ha ett stort tack 🙏🏼

Sådärja! 🍿
Senast redigerad av Bengt-Birger 2020-10-12 kl. 17:33.
Citera
2020-10-12, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt-Birger
Ah nä det förstår jag! Jag får stå ut helt enkelt. Du ska ha ett stort tack 🙏🏼
Blev lite fel i det förra inlägget jag skrev. Man behöver ju inte ladda ner till forumfiles när man får från tingsrätten. Det räcker med att spara ner direkt på datorn. Går på ett kick. Då slipper ni vänta en evighet. Men tingsrätten har stängt nu. Men skriv ikväll så har ni fupen tidigt i morgon för middag.
Citera
2020-10-12, 17:30
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Jag tolkade att det mesta är vittneslistan - dvs förhörslistan.
Nej tror det är något annat. Vittneslistan ser man ju sen.

Blir så tagen av det jag läser Bland det första HOL säger strax efter skotten, bara några minuter efter är...

HOL: Han har skjutit mot hjärtat. Jag kommer dö (gråter), faan.
OP: Ja, men Henrik
HOL: Jag älskar mina barn
OP: Vad heter personen som har blivit skjuten?
HOL: Jag heter H** O*** L***

Han tror att han ska dö, skjuten strax under hjärtat
Senast redigerad av Timeout 2020-10-12 kl. 17:39.
Citera
2020-10-12, 17:37
Medlem
Citat:
Nej tror det är något annat. Vittneslistan ser man ju sen.
Det svärtade, hela raddan på flera sidor, är samtliga som förhörts i ärendet. Men i innehållsförteckningen finns de som ingår i fupen. Man har nog för enkelhets skull svärtat rubbet i förhörslängden (om det heter så). Sen verkar det vara andra småsaker som man svärtat. Men vad vet jag - det verkar logiskt i alla fall. Det står efter några namn "misstänkt" och även dessa namn har man svärtat ner. Så det var nog en ren tidsbesparing. De som är aktuella i ärendet finns ju i innehållsförteckningen. Slasken är nog enormt stor.
Citera
2020-10-12, 17:42
Medlem
WARRIORS-1979s avatar
Finns en bra ljudbok med Stefan Sauk som handlar om en annan minst lika tokig kvinna som Karin Lilja. Handlar om kvinnan som mördade sin man och tjänade drygt 14 miljoner på mordet. Hon lejde en torped för att stoppa bokens utgivning och tysta författaren till boken. Betala torpeden närmare tvåhundratusen för utfört uppdrag. Idag sitter hon på Ystadsanstalten för ekonomiska brott som utförts innan och efter mordet på mannen. En riktigt hiskelig stoy i över 16 timmar som absolut en kvinna som påminner om Möller och Lilja en riktig psykopat som lyckades med sitt uppsåt, till,och med att också döda gangsterledaren Danny Fitzpatrick lilla dotter som endast blivit någon månad gammal... det finns monsterkvinnor Kattstryparen, något i den stilen heter boken har jag för mig riktigt ruskig!
Citera
2020-10-12, 18:21
Medlem
Citat:
Genom den släppta fupen som pressen har tillgång till. Karin hade kontaktkort som hon enbart hade använt till att försöka få ut uppgifter om HOL.
Kontantkorten försökte hon göra sig av med samma dag som han blev skjuten... sen har hon ju försökt igen troligen med samma taktik.

Varför ge dom till en taxichaufför? Är hon så korkad?
Citera
2020-10-12, 18:26
Medlem
Timeouts avatar
Där har vi påsen med kontantkorten.
Taxichauffören i förhör. En del går inte att kopiera för det är fotostatkopior.

Vid adressen stannade han taxin strax bakom en polisbil och det var även avspärrningar på platsen. Han öppnade vänstra bakdörren där kvinnan satt. Hon höll på att gräva i sin handväska och höll en svart påse i ena handen. Påsen var ca 5x10 cm stor och var inlindad runt handen.
Li såg att hon även med samma hand höll i tabletter. Hon frågade honom om han kunde kasta alt ta med den svarta påsen åt honom. Många kunder ber förarna om att de ska kasta saker. Li svarade nej och att hon fick ta hand om påsen själv. Hon reagerade inte på hans svar utan satt då kvar ca 3 sek till en minut och la ner påsen i handväskan innan hon gick ut. Han tyckte det var lite konstigt då hon innan sagt att hon hade så bråttom. Hon klev sedan ur taxin och försvann.

Li satt han minns att han hörde ljud liknande någon som skakar om en tablett ask och tar tabletter, när kvinnan från början satt sig i bilen, men han såg inga tabletter då.
Li uppgav att han inte kunde veta om hon var sjuk eller påverkad av något, men hon svårt att få ut orden förutom under första samtalet, när hon sa, hur kan du veta att han inte har fått ett skott i huvudet om du inte ens var där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in