2020-04-11, 00:08
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag la till en fråga, att du kanske menade benen.
För ATT "under midjan" kan mycket väl vara livshotande.

Under midjan sågs som grov misshandel iaf för fem år sedan. Det kanske det gör än idag men jag är osäker.
Jag misstänker att dom höjt straffen ang det men som sagt inte säker.
Citera
2020-04-11, 00:09
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Om man inte läst FUP skulle jag begripa resonemanget.
Två snabba skott, nästintill femetta och ändå ska det till en massa andra omständigheter?

Jag läste fup redan första dagen. Vad betyder femetta?
Citera
2020-04-11, 00:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Nej, det är inte du som försöker få ihop en trådsanning att Billy hade fullt magasin när han sköt HOL. Det är dåligt av andra att mena att det inte var ett mordförsök eftersom han inte tömde magasinet vid dådet, när ingen vet hur många kulor han hade i puffran.

Han betedde sig idiotiskt och misslyckades kapitalt, vilket uppskattas av de flesta av oss. Därför är det dumt att påstå att han skulle betett sig smartare i vissa lägen om han verkligen var där för att döda. Varför skulle han vara smart när det gäller ammo när han inte visat den sidan annars? Han är tack och lov ett klantarsel.

Åklagaren bär på bevisbördan och om försvaret påtalat något angående fullt magasin som inte använts är det åklagaren som skall motbevisa att så inte är fallet. Mig veterligt har dom inte ens pistolen eller vet exakt vilken pistol det handlar om.

Du får sedan skriva vad du anser inte vad dom flesta anser eftersom du bara kan tala för dig själv.
Citera
2020-04-11, 00:13
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flaskbackare
Under midjan sågs som grov misshandel iaf för fem år sedan. Det kanske det gör än idag men jag är osäker.
Jag misstänker att dom höjt straffen ang det men som sagt inte säker.
Vore det kriminellas resonemang skulle jag begripa vad du pratar om:
Statuera exempel, minimera risken för dödlig utgång och därmed påföljdsfrågan.

Det lär dock vara bevisning, aktuella omständigheter och livshotande tillstånd rätten går efter.
Citera
2020-04-11, 00:16
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag läste fup redan första dagen. Vad betyder femetta?
Skott på hjärtat om man pratar jakt, eller rätt i mitten vid tävling.
Citera
2020-04-11, 00:20
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Vore det kriminellas resonemang skulle jag begripa vad du pratar om:
Statuera exempel, minimera risken för dödlig utgång och därmed påföljdsfrågan.

Det lär dock vara bevisning, aktuella omständigheter och livshotande tillstånd rätten går efter.

Ja det var så rätten dömde om man blev skjuten under midjan.

Citat:
Skott på hjärtat om man pratar jakt, eller rätt i mitten vid tävling.

Tack, är helt oerfaren gällande jakt.
Citera
2020-04-11, 00:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ja det var så rätten dömde om man blev skjuten under midjan.
Tack, är helt oerfaren gällande jakt.
Fattar fortfarande inte vad du åberopar men det kanske är nåt från vilda västern.

Hur som haver har han satt skottet på nästintill rätt ställe, skott två kommer omgående men hindras av väskan. Kombinationen forna skytte och insyn i trauma kanske gör att jag ser annorlunda på saken om den sk klantiga skytten.
Senast redigerad av develi 2020-04-11 kl. 00:30.
Citera
2020-04-11, 00:31
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Fattar fortfarande inte vad du åberopar men det kanske är nåt från vilda västern.

Hur som haver har han satt skottet på nåstintill rätt ställe, skott två kommer omgående men hindras av väskan. Kombinationen forna skytte och insyn i trauma kanske gör att jag ser annorlunda på saken om den sk klantiga skytten.

Jag åberopar ingenting utan försökte förklara för dig. Du är som sagt omöjlig att debattera med då du inte vill förstå någonting. Du vill säga emot precis allting.
Citera
2020-04-11, 00:33
Medlem
develis avatar
Citat:
Jag åberopar ingenting utan försökte förklara för dig. Du är som sagt omöjlig att debattera med då du inte vill förstå någonting. Du vill säga emot precis allting.
Nej, jag är inte så omöjlig. Jag sa ju att jag inte köper bs. Inte juridiskt hemkok heller.
Citera
2020-04-11, 00:35
Medlem
Flaskbackares avatar
Citat:
Nej, jag är inte så omöjlig. Jag sa ju att jag inte köper bs. Inte juridiskt hemkok heller.

Ok vi säger så, glad påsk på däj
Citera
2020-04-11, 00:37
Medlem
develis avatar
Citat:
Ok vi säger så, glad påsk på däj
Gla påsk på dig med, kära kombattant.
Vi kan enas om att vi tror på fällande dom för mordförsök.
Citera
2020-04-11, 06:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NoF8
Hans problem var ju att han kladdade DNA överallt och ett allmänt klantigt upplägg. Polistäthet spelar inte så stor roll med tanke på att när de får larmet är ju allt över och första polispatrullen kan inte varit där på 5-10 minuter. Att de första två advokaten mötte utanför var poliser på väg till jobbet är ju oväsentligt för hade en GM mött en civil person är det ju bara att skjuta den med om den inte flyttar sig.
God påskmorgon.
Det går som sagt väldigt fort det här.

08:57 anländer HOL till lgh enligt första förhör på sjukhuset:
08:59 ringer grannen 112, vilket lär vara reggat i mobilen.
Polis på väg till jobbet finns på utsidan när HOL kommer ut c:a 09:00.
På några minuter är patrull på plats:
09:06 åker KMY378 ut via Drottningholmsvägen, trängselavgift.

Det var tur för BR att han tog kepsen och schappade fort.
Mindre tur för honom att HOL hade hans DNA under naglarna och på högra knogen från fighten. Han trodde ju att han både klöst och fått in en träff.

Från det ena till det andra så verkar Maskerad-Billy ha varit i farten igen.
Han har ju en förkärlek att klä ut sig.

Blev inte riktigt klok på vad vittnena pratade om.
Grannen som öppnar dörren och ropar efter skotten säger att han hade en gul reflexjacka:
Snarlikt säger kvinnan som rastar hunden:
... men detta som ses i samband med övervakningskamera av KMY378 på torsdag kanske är förklaringen:

" Han har mörk munkjacka, keps och händerna i fickorna. Han bär ljusa byxor med lappar på knäna modell friluftsbyxa. Bakifrån syns något ljusgult sticka ut under jackan."
Senast redigerad av develi 2020-04-11 kl. 07:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in