2020-05-22, 13:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Jag tror ju att R är en psykopat..har ingen förmåga att känna empati. Hon kommer aldrig bry sig om annat än henne själv. Hon ljuger om sitt missbruk och det tycks mycket viktigare för henne än lilla E. Att inte ”tappa masken”

Om man aldrig tagit benso innan så är det en naturlig reaktion. Men som alla andra vanebildande mediciner så måste man öka för att få ett rus. En person som som är tillvand märker inget med samma dos under en längre tid. Därför hon köpte extra. Hon ville ha kickarna! Hon är en missbrukande psykopat.

Så tror jag med, hon är psykopat så hon är oförmögen att känna empati och därför meningslöst att hoppas på att hon skulle känna ånger någonsin över detta. Vidriga jävla människa! Kan inte fatta att dem här sjuka människorna fick möjligheten att utsätta en frisk, glad och trygg liten flicka för detta. Precis ALLT i detta plågar mig enormt men det jag inte kan släppa är att hon måste känt sig så sviken, även av familjehemmet, hon har troligtvis inte förstått att de var tvungna att överge henne till dessa monster. Det gör så jävla ont att tänka på!!!
Citera
2020-05-22, 14:01
Medlem
Hon fick inte veta att hon skulle ner i källaren i bilen och trapphuset för då hade hon skrikit...
Alltså det vrider sig i hela jäkla magen...

Angående drogerna och urin. Hon måste ha dött innan dem försökte få liv i henne och badade henne (om det nu ens har skett) för kroppens muskler slappnar av när man dör och allt runner ut ur kroppen. Urin och avföring

Inga spår av något fanns i blöjan hon hade på sig inlindad
Citera
2020-05-22, 14:02
Medlem
Citat:
Tror R inte klarade av att E inte ville vara hos henne. Hennes ego blev kränkt! När E inte levde upp till hennes orimliga förväntningar så vände hon det det mot E i form av hat och genom att tycka det var E som var problemet.
I ett sms till P skrev hon att dagen hade varit bra..hon hade inte skrikit på E på hela dagen. Då fattar man ju vad det normala brukade vara.

Åhh lilla E ❤
Där satte du huvudet på spiken.
Tror också att det var därför.
Citera
2020-05-22, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Toto80
Så tror jag med, hon är psykopat så hon är oförmögen att känna empati och därför meningslöst att hoppas på att hon skulle känna ånger någonsin över detta. Vidriga jävla människa! Kan inte fatta att dem här sjuka människorna fick möjligheten att utsätta en frisk, glad och trygg liten flicka för detta. Precis ALLT i detta plågar mig enormt men det jag inte kan släppa är att hon måste känt sig så sviken, även av familjehemmet, hon har troligtvis inte förstått att de var tvungna att överge henne till dessa monster. Det gör så jävla ont att tänka på!!!

Exakt. Så fort jag ser en bild på den där glada ungen så kommer en stor klump i magen över vad för hemskheter hon var med om och vad hon har känt under alla dessa månader.
Den totala förvirringen i hennes lilla huvud. Att sitta ensam i en källare och skrika sig hes till sin mamma.. Eller på sitt rum ensam när barnen inte ens får gå in och trösta henne.

Hoppas att barnen pratar ut till sin mamma och sanningen kommer fram.
Något barn MÅSTE ju ha sett något dem här äckliga vuxna människorna har missat.
Hade det varit jag på jul hade jag ringt polisen på plats.

Usch att E inte kommer få någon rättvisa och usch att E's död är baserat på vad barn har sett för vuxna inte kan hålla sig till sanningen eller visa mod nog att vittna och säga som det är. Det blir liksom inte allvarligare än såhär..
Citera
2020-05-22, 14:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Läs SMS:en hon skrev till sin kompis. Hon var missbrukare och ville inte ha någon avgiftning alls. Tvärtom skyllde hon på vården som inte gav henne mer mediciner, som om de skulleunderhålla hennes missbruk. Hon hade benso på recept, men ändå köpte hon mer. Hon ville bli helt väck.
Jag förstår det och ser det också. Frågan är om ”samhället” försökte se det eller blundade. När hon inte lämnade prov borde de ha erbjudit avgiftning och övervakat boende med A och S. Hade hon tackat nej skulle hon inte fått ha hand om någon av dem och inte heller E senare. Känns inte som att de varit tillräckligt på henne efter att kammarrätten beslutat om E. Borde det inte ha varit möjligt att göra mer? Inte för att hjälpa R utan för att hjälpa barnen.
Citera
2020-05-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Exakt. Så fort jag ser en bild på den där glada ungen så kommer en stor klump i magen över vad för hemskheter hon var med om och vad hon har känt under alla dessa månader.
Den totala förvirringen i hennes lilla huvud. Att sitta ensam i en källare och skrika sig hes till sin mamma.. Eller på sitt rum ensam när barnen inte ens får gå in och trösta henne.

Hoppas att barnen pratar ut till sin mamma och sanningen kommer fram.
Något barn MÅSTE ju ha sett något dem här äckliga vuxna människorna har missat.
Hade det varit jag på jul hade jag ringt polisen på plats.

Usch att E inte kommer få någon rättvisa och usch att E's död är baserat på vad barn har sett för vuxna inte kan hålla sig till sanningen eller visa mod nog att vittna och säga som det är. Det blir liksom inte allvarligare än såhär..

Nä, jag har tänkt på detta i princip dygnet runt sedan detta kom till allmänhetens kännedom vilket är helt meningslöst för vi som är normala människor kommer ALDRIG någonsin förstå denna ondska! Vi försöker förstå något som är OMÖJLIGT att förstå för en frisk person! Det är så avskyvärt och obegripligt! Jag skäms över Sverige, precis alla myndigheter svek henne och vi andra visste inget. VARFÖR gick inte Melinda till media så vi andra kunnat få en chans att göra något såsom det gjordes med pojken i Åstorp???
Citera
2020-05-22, 14:17
Medlem
Citat:
Ja det måste vara den källaren som dom syftar till. Har inte läst någonstans att polisen sökt efter spår där? Bara från lägenheten..
Det var jag som skrev om den här tjänstefolkstrappan. Kan inte gå över på deras gård och kolla där men den går liksom ut som en halvcirkel lite med en sliten dörr längst ner. Ser inte ut som att den används som in och utgång, Det är en vanlig dörr till vanliga trapphuset där på gården också.. men om den här pigtrappan går ner till källaren eller inte?? Ingen aning.
Varför finns den inte med i fup???
Citera
2020-05-22, 14:34
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperkasst
Om du på fullt allvar inte trollar då detta är nästan bokstavligen vad jag höjde för teori för mindre än 10h sen här i tråden... Så hoppas jag innerligt att du kontakat Polisen om detta. Detta måste vara extremt intressant för utredningen och förklarar ytterligare varför P och J träffades utan telefoner och skulle åka ut mot skogen och att de sedan var hemma i köket och skiljdes åt upprörda och att de dagen efter inte klarade av vad de kanske kokat ihop.. Det var igår för mig en helt vild teori jag bara ville veta om man uteslutit.. Men sen vaknar jag till att du i detta fallet bekräftar den teorin direkt och indirekt...

Hoppas inte denna tråden ger utrymme åt troll. Och ligger det sannin bakom det du säger bör du vända dig till polisen. Om brodern ljuger har vi plötsligt en till de borde grillat i förhör!

Tror inte hon er ett troll. Hon skrev detta her allerede i februar:

Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Enligt en bekant som ska ha pratat med den obducent som obducerat flickan så stämmer inte ryktet om att hon skulle varit i två delar. Det som först ansågs vara "brott mot griftefriden" var att hon ska ha legat i en vecka eller mer i en plastpåse.

Sjukt...
Citera
2020-05-22, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Yanii
Det var jag som skrev om den här tjänstefolkstrappan. Kan inte gå över på deras gård och kolla där men den går liksom ut som en halvcirkel lite med en sliten dörr längst ner. Ser inte ut som att den används som in och utgång, Det är en vanlig dörr till vanliga trapphuset där på gården också.. men om den här pigtrappan går ner till källaren eller inte?? Ingen aning.
Varför finns den inte med i fup???

Okej.
Jag bara såg på ritningarna i FUP att där var en pigtrappa och tänkte att R och P kanske slängde ner E där och de benämnde detta som ”källaren” i sms:et. Låsa in flickan i ett mörkt trapprum kanske kan liknas vid en källare.
En allmän källare där övriga hyresgäster har tillträde känns mer långsökt tycker jag.
Väldigt märkligt att inte detta utrymme alls benämns i FUP?! Det kanske finns DNA från E där
vilket kanske kunde styrka att E blivit vanskött och misshandlad!
Det vore för övrigt vara en perfekt plats för missbrukare att förvara saker som tordes intressanta för polisen..
Citera
2020-05-22, 14:41
Medlem
Citat:
Exakt! Varför vände han sig till just dem? Han måste känt massor med empatilösa missbrukande avskum som han kunde vänt sig till?
En känsla när jag läste förhören med R är att hon flertalet ggr påpekade att brodern var där efteråt. Det var det enda som hon mindes? Som att hon antydde ngt men sa det inte rakt ut. Inte för att hon på ngt sätt är trovärdig men kändes underligt..
Jaa det är mycket som känns så konstigt. Och det känns som fup inte är fullständig. Har dem gjort ett dåligt jobb, eller är det saker dem inte gjort offentliga? Det är ju en känslig utredning, med mycket myndigheter inblandade..
Citera
2020-05-22, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Jaa det är mycket som känns så konstigt. Och det känns som fup inte är fullständig. Har dem gjort ett dåligt jobb, eller är det saker dem inte gjort offentliga? Det är ju en känslig utredning, med mycket myndigheter inblandade..

Mmm där är ju saker som är sekretessbelagda men skulle tro att det är mer bilder och så. Man kan ju bara hoppas att åklagaren har ett trumfkort i någon form..fast det känns inte så.
Just nu känns utredningen bristfällig vilket jag tycker är konstigt med tanke på all medial uppståndelse..
Citera
2020-05-22, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Jag håller helt med dig att jag bör kontakta polisen och det ska jag göra idag. Jag fick informationen häromdagen och tänkte att den kanske inte har så mycket värde då den är tredjepartsinformation. Men polisen kan konfrontera brodern med dessa uppgifter och då kanske han tar sitt förnuft till fånga och berättar vad han tidigare uteslutit. Jag hoppas att han gör det för sin fantastiskt söta brorsdotters skull.

/T

Bra att du gör vad du kan för lilla Es upprättelse! Berätta gärna hur det gått om du vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in