2020-05-22, 10:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Läs SMS:en hon skrev till sin kompis. Hon var missbrukare och ville inte ha någon avgiftning alls. Tvärtom skyllde hon på vården som inte gav henne mer mediciner, som om de skulleunderhålla hennes missbruk. Hon hade benso på recept, men ändå köpte hon mer. Hon ville bli helt väck.
Word!
Citera
2020-05-22, 10:36
Medlem
Att pundare får ha vårdnaden av barn begriper jag inte överhuvudtaget. Var tog det där med "barnens bästa" vägen? Det finns inte. Här handlar det inte om barns rätt till föräldrar, utan föräldrars rätt till barn. Det är inte hundar eller katter vi pratar om. Vi pratar om barn. Barn som har rätt till en barndom som är fri från oro och rädsla. Det finns inga perfekta föräldrar, men att fullständigt skita i sina barn som R gjorde är skrämmande. Tvångströja googlade hon på. Dölja blåmärken googlade hon på. Hon var desperat efter dagliga droger. Flickan var dessutom oälskad och var den fula ankungen i boet i föräldrarnas ögon. De slog henne. De drogade henne. De dödade henne.

Det här ärendet är det sorgligaste jag läst någonsin.
Citera
2020-05-22, 10:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
Japp!!! Det måste vara så!
När jag läste igenom FUP, R och P’s konversationer de haft via sms så fastnade jag på ett meddelande som R har skickat till P 2019-12-08.

- Hallo, vad mkt klockan blev. Vad händer? Om din pappa vägrar skjutsa henne innan skatan kommer så kan jag hämta henne med bussen. Dom skall INTE ses.
Lura henne dessutom o säg att mamma bara vill prata lite o kolla på frost om hon sköter sig så att vi får med henne utan utbrott och att hon säger konstiga saker. Om hon tror att hon ska ner till källaren så kommer hon att vara hysterisk hela bilresan och när hon ska in i trappen.”

Jag uppfattar det som att hon vill inte att ”skatan” ska se E, antagligen för att det är helt uppenbart vad de utsätter ungen för.
De måste vara så att E ändå försöker uttrycka sin rädsla och är helt livrädd för att hon ska åka ner i källaren.

Satt hela kvällen igår och halva natten och läste igenom mycket av utredningen, har inte gått igenom hela förhörsdelen än, har hoppat över en del också. Behöver andas emellan, för det är fan riktigt tungt alltså.

Ja det måste vara den källaren som dom syftar till. Har inte läst någonstans att polisen sökt efter spår där? Bara från lägenheten..
Citera
2020-05-22, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Men om det helt plötsligt dök upp "fler" hörsägen. Och Ps o Rs "karaktärsvittnen" i kammarrätten vägde väl tungt till deras fördel??

Jag tror inte att det är karaktärsvittnen som är utav vikt vid ett brottsmål utan faktisk bevisning. Karaktärsvittnen används mer vid vårdnadstvister, LVU osv.
Citera
2020-05-22, 10:40
Medlem
Citat:
I vanliga folks ögon är det mord. Men långt ifrån i rättssystemet! Vi ska va glada om hon får vållande. Dem ska då kunna leda i bevis att dem gett henne en avsiktlig jungfru dos. Det kan dem nog inte göra, annat än att dem drogat henne för att hon inte ska störa dem. Verkar ju inte finnas bevis på att dem slagit ihjäl henne. Och den andre hälften går tyvärr inte att höra.. Men ingen mer än jag hoppas ju på mord och livstid! Är livrädd hon ska hinna ta sitt liv innan rättegången...

Jag håller med om att det kan bli svårt men följande omständigheter ger Rebecka svårt att förklara dotterns död:

- Hon var på mordplatsen, bevisat av vittnen (sonen) under den troliga morddagen (28/1)
- Hon var på mordplatsen bevisat av mobilens placering, under den troliga morddagen
- Hon ljuger och ger motsägelsefull information om vad som skedde under morddagen. Bland annat sms:ar hon sin svärfar under mordnatten som att allt är frid och fröjd, bortsett från förkylningar
- Hon sitter bredvid sin dotter som har svårt att andas ( sonen vittnar till detta) och ringer inte 112
- Hon har drogat sin dotter med DÖDLIGA doser under en längre tid (bevis från googling, samt bevisning i dotterns kropp som visar att dottern drogats en längre tid)
- Enligt henne själv ropar Putte "ring 112" vilket visar på en vilja från hans sida att hjälpa Esmeralda.

Vem tror ni stoppade Putte från att ringa 112?

Detta och mycket annat hoppas jag fäller Rebecka.

Dessutom hoppas jag INNERLIGT:
- Att man gör en platsundersökning av alla källarrum, framför allt det dolda utrymmet vid deras kökstrapp. Där kan man troligen hitta mer bevisning, kanske blod?
- att brodern A vågar berätta mer under rättegången
- Att Ps äldre barn som sett mycket kränkande behandling av E kan och får vittna
- Att Ps far som uppenbarligen skyddar sin son under förhör kan berätta s a n n i n g e n (Esmeralda verkar ha sovit över där en del och det är tydligt att han haft en närmare relation med henne än vad han vill ge sken av i förhör)
- Att Rebecka berättar sanningen och tar sitt förtjänta livstidsstraff.
Senast redigerad av Teevee 2020-05-22 kl. 10:47.
Citera
2020-05-22, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Jag håller med om att det kan bli svårt men följande omständigheter ger Rebecka svårt att förklara dotterns död:

- Hon var på mordplatsen, bevisat av vittnen (sonen) under den troliga morddagen (28/1)
- Hon var på mordplatsen bevisat av mobilens placering, under den troliga morddagen
- Hon ljuger och ger motsägelsefull information om vad som skedde under morddagen. Bland annat sms:ar hon sin svärfar under mordnatten som att allt är frid och fröjd, bortsett från förkylningar
- Hon sitter bredvid sin dotter som har svårt att andas ( sonen vittnar till detta) och ringer inte 112
- Hon har drogat sin dotter med DÖDLIGA doser under en längre tid (bevis från googling, samt bevisning i dotterns kropp som visar att dottern drogats en längre tid)
- Enligt henne själv ropar Putte "ring 112" vilket visar på en vilja från hans sida att hjälpa Esmeralda.

Vem tror ni stoppade Putte från att ringa 112?

Detta och mycket annat hoppas jag fäller Rebecka.

Nu hoppas jag innerligt att man kan göra en platsundersökning av alla källarrum, framför allt det dolda utrymmet vid deras kökstrapp. Där kan man troligen hitta mer bevisning, kanske blod?
Jag håller med om att det är hon som är boven. Hon lät henne dö, medans P var i panik o ville ringa 122! Hon visar ingen ånger o beter sig som att inget har hänt under natten. Ja tycker förundersökningen dock har brister, men finns kanske mer som vi inte vet. Ja tycker dem är för snälla i förhör mot hennes, finns 100 bra frågor man kunde ställt mot väggen med! Hoppas bara nu utgången blir den bästa, och hon får ruttna i fängelse utan droger o ätas upp inifrån!
Citera
2020-05-22, 10:50
Medlem
Citat:
Jag håller med om att det är hon som är boven. Hon lät henne dö, medans P var i panik o ville ringa 112! Hon visar ingen ånger o beter sig som att inget har hänt under natten. Ja tycker förundersökningen dock har brister, men finns kanske mer som vi inte vet. Ja tycker dem är för snälla i förhör mot hennes, finns 100 bra frågor man kunde ställt mot väggen med! Hoppas bara nu utgången blir den bästa, och hon får ruttna i fängelse utan droger o ätas upp inifrån!
112
Citera
2020-05-22, 10:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
Japp!!! Det måste vara så!
När jag läste igenom FUP, R och P’s konversationer de haft via sms så fastnade jag på ett meddelande som R har skickat till P 2019-12-08.

- Hallo, vad mkt klockan blev. Vad händer? Om din pappa vägrar skjutsa henne innan skatan kommer så kan jag hämta henne med bussen. Dom skall INTE ses.
Lura henne dessutom o säg att mamma bara vill prata lite o kolla på frost om hon sköter sig så att vi får med henne utan utbrott och att hon säger konstiga saker. Om hon tror att hon ska ner till källaren så kommer hon att vara hysterisk hela bilresan och när hon ska in i trappen.”

Jag uppfattar det som att hon vill inte att ”skatan” ska se E, antagligen för att det är helt uppenbart vad de utsätter ungen för.
De måste vara så att E ändå försöker uttrycka sin rädsla och är helt livrädd för att hon ska åka ner i källaren.

Satt hela kvällen igår och halva natten och läste igenom mycket av utredningen, har inte gått igenom hela förhörsdelen än, har hoppat över en del också. Behöver andas emellan, för det är fan riktigt tungt alltså.

Exakt här var jag tvungen att ta en paus i läsningen. Började gråta så mycket att jag inte ens såg orden jag läste. Hör ni hur kall hon är? R? Hon säger det rakt ut att hon ska ner i källaren innan hon ens har kommit hem.. Jag mår så illa att jag kan spy att den här vackra lilla E utsattes för det här. Tänk er känslan hos det här barnet? Förvirringen, rädslan, sorgen.. Inte konstigt håret var avslitet.. Ett barn blir ju helt förstörd av något sånt här mentalt..
Hon var nästan 4 år. Hon behövde stimulans.

Nä socialsekreterarna, polis och förskola i, Norrköping. Ni har verkligen misslyckats brutalt här.
Kanske längtade ni för mycket till steken där hemma på bordet? Eller kanske skulle ni ut och resa med någon och orkade därför inte med att se detaljer kring en 3 åring med 4 orosanmälningar? Är så sjukt jäkla chockad över eran otroliga inkompetens. Eran brutalt dåliga syn på barns rätt till trygghet och era blinda ögon.
Man SER att dem två missbrukar BRUTALT. Man SER att något är fel när ett barn som hade ett bra mående tjockt hår, inte blöja och nornam vikt INNAN hon flyttade kan förändras så brutalt på 10 månader.

Det här är så mycket tjänstefel att man mår illa. Ni som träffade E veckan innan hon dog. Usch på er alltså. Vidriga blinda naiva människor som inte ens kunde förmå er att rädda en liten flicka. Jag hoppas verkligen att ni skäms!

Och jag skriver aldrig illa om NÅGON NÅGONSIN. Jag har inget myndighetshat. Jag stöttar alltid poliser och jag hjälper alltid om allt.
Men här förtjänar ni ingenting annat än att få höra vilket fruktansvärt och oerhört brutalt dåligt jobb ni har gjort. Man behöver inte ens vara utbildad för att se vad som pågick.

Nu kan vi vara hårda med all information som finns i FUPen.
Men jag kan göra en tidslinje på INNAN all den här informationen fanns till. Och till och med där finns det ingenting som talar för att dem här två skulle vara bra föräldrar.
Kammarrätten har begått grovt tjänstefel här. Lagen om LVU säger helt emot vad som är dömt. Där det ska utan tvivel att orsaken inte existerar längre och att det är ordförandets jobb att se till att ALL fakta granskas och gås igenom.
Bull att det har gjorts. Bara anteckningarna från psyk ser man att hon inte var förmån att ta hand om barn
Anteckningar från psyk för P står att han vill ta sitt liv innan E flyttar hem

Vad är det för myndigheter som finns där???????????
Citera
2020-05-22, 10:54
Medlem
Dessutom måste jag säga (med kraftigt motstånd) att det finns pappor son har dåligt temperament men ändå är bra föräldrar. Jag säger ine överhuvudtaget ATT P var en bra pappa för det tycker jag inte efter hur han beter sig usch nej men. Jag tror inte det gör att han dödat henne mer än vad det skulle vara R som, skulle gjort det.

Någon som läst FUPen och kan komma ihåg vart P var när storebror kom hem?
Citera
2020-05-22, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Ja det måste vara den källaren som dom syftar till. Har inte läst någonstans att polisen sökt efter spår där? Bara från lägenheten..

Nä, inte jag heller.
Ska ge mig på läsandet igen i em.

R kommer lindrigt undan alltså.
Sitter på en klinik med ångestdämpande mediciner och knockout mediciner till natten så hon får sova gott. Samtalsterapi och sociala kontakter.

Hoppas hon lever tills hon är 130 år, inspärrad UTAN mediciner, mat genom en lucka och inga sociala kontakter. Gärna i isoleringscell med ett pyttelitet fönster i taket som släpper in minimalt med ljus. När hon sedan avlider så står Beelzebub redo för att ta hennes själ till helvetet. När hon där har upplevt maximalt lidande så föds hon på nytt och genomgår samma sak som hon utsätt den stackars flickan för, om och om igen, i all evighet.
Citera
2020-05-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Dessutom måste jag säga (med kraftigt motstånd) att det finns pappor son har dåligt temperament men ändå är bra föräldrar. Jag säger ine överhuvudtaget ATT P var en bra pappa för det tycker jag inte efter hur han beter sig usch nej men. Jag tror inte det gör att han dödat henne mer än vad det skulle vara R som, skulle gjort det.

Någon som läst FUPen och kan komma ihåg vart P var när storebror kom hem?
Framkommer inte, A gick o duscha, sen sa han godnatt o krama mamma som hade silas i famnen, sen titta han till E. Nämnde inte P, möjligt han va på Coop då..
Citera
2020-05-22, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiger-sounds
Jag kände inte Esmeraldas pappa Putte men en bekant gjorde det och känner även bröderna. När pappan kontaktade brodern och berättade vad som hänt så frågade han om han fick hjälp med att gräva ner Esmeralda i skogen. Brodern ringde då polisen. Detta tycks brodern inte nämna i förhören.

Jag tror absolut föräldrarna har agerat i samförstånd. Båda visste ju om att hon låg död där inne död. Säkert planerade de hur de skulle göra sig av med kroppen och därför kontaktade de inte polis. De satt och åt hamburgare från Max när hon sannolikt redan var död. Hur kunde de ha aptit ens?

Och att förloppet var utdraget. De kunde ringt 112 och hennes liv kanske kunde ha räddats. Istället valde de att inte göra det. Det skulle kommit fram att hon fått droger och de hade förlorat vårdnaden, så då var det bättre att hon dog så ingen fick henne. Fy fan.

Om du på fullt allvar inte trollar då detta är nästan bokstavligen vad jag höjde för teori för mindre än 10h sen här i tråden... Så hoppas jag innerligt att du kontakat Polisen om detta. Detta måste vara extremt intressant för utredningen och förklarar ytterligare varför P och J träffades utan telefoner och skulle åka ut mot skogen och att de sedan var hemma i köket och skiljdes åt upprörda och att de dagen efter inte klarade av vad de kanske kokat ihop.. Det var igår för mig en helt vild teori jag bara ville veta om man uteslutit.. Men sen vaknar jag till att du i detta fallet bekräftar den teorin direkt och indirekt...

Hoppas inte denna tråden ger utrymme åt troll. Och ligger det sannin bakom det du säger bör du vända dig till polisen. Om brodern ljuger har vi plötsligt en till de borde grillat i förhör!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in