2020-05-22, 13:09
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Hon fick i sig drogen i närtid vilket talar för, men går ej o bevisa. Sen e det svårt om hon fått skadan i huvet före el innan dem förstod hon va överdoserad. Ja tippar på efter enligt grannens vittnesmål. Dem har handlat i panik kanske kastat henne till höger o vänster o försökt slå liv i henne o han har väl slått sitt huvud i badkaret eller i vasken i all tumult! Dock skriker han ring 112, vilket hon skiter i! Men storebror borde väl på ngt sätt reagerat då tycker man..

Tror det är troligare att skadan kom först, sedan att de använt subutex som smärtstillande.

Och jo, det går att bevisa att det var i närtid, har hon inte drogen i urinen så har den inte helt hunnit brytas ner, och det tar några timmar för den att hamna där.

Är vi helt säkra på att hon dog den dagen då hon säger att att hon dog?
Visst krockar det då med vad A säger, men kan hon ha dött/skadat sig tidigare?
Citera
2020-05-22, 13:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivla
Jag tyckte mig läsa att det även förekom spår av nedbrytningsämnen och att det är svårare att förklara med kontaminering. Försvaret lär ju gå hårt åt om det är osäkerheter runt detta. Å andra sidan ska ju någon också ha använt alla dessa preparat som kontaminerat människor och diverse föremål i lägenheten i minst ett år. Att som R skylla allt på P och ha telefonen full med beställningar och text om att bara ta en till faller ju på sin egen rimlighet, men håller det i rätten?

Det är ju det att fanns det inte i urinet så kan hon inte ha fått just sub mer än strax innan döden (timmar innan), och inte på minst 3 dagar innan det heller.
Citera
2020-05-22, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Tror det är troligare att skadan kom först, sedan att de använt subutex som smärtstillande.

Och jo, det går att bevisa att det var i närtid, har hon inte drogen i urinen så har den inte helt hunnit brytas ner, och det tar några timmar för den att hamna där.

Är vi helt säkra på att hon dog den dagen då hon säger att att hon dog?
Visst krockar det då med vad A säger, men kan hon ha dött/skadat sig tidigare?
Du missuppfatta, jag vet drogen kom i närtid, det är därför jag menar att det kunde lätt till överdos. Men att det inte går o bevisa att det var dödsorsaken. Vi vet inte alls när hon dog. Vi vet ingenting, men från 30e när hon hittas beräknar rättsläkare att hon dött mellan tisdagen o torsdagen, (två dygn bakåt) vilket är märkligt, borde kunna ge en bättre tids intervall genom likstel heten.
Citera
2020-05-22, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Håller med till 100%
R är en psykopatisk knarkare utan något annat.
Barnet var älskat, vacker och fick allt hon ville hos fostermamman. En bra uppfostran, kärlek och den uppmärksamhet man förtjänar som barn.

Någon som vet eller kommer ihåg om det stod något om Es fysiska "personlig hygien" som visade på tortyr / ingen vårdnad?

Tänderna? Borstades dem? Byter man inte blöja får man eksem och annat, fanns det tecken på det? Håret utom det som var sönder slitet, kunde man se om det fanns någon personlig hygien iordning på stackaren?

Större tova i håret när hittar henne är det enda jag minns.
Citera
2020-05-22, 13:19
Medlem
Alltså FUPen blir för outhärdlig att läsa. Bara tanken på att E blev uppsliten från sin familj där hon var älskad och trygg och skulle tvingas till de där jävla förlorarna är nog. Men att hon sedan utsätts för ren tortyr, är livrädd för källaren, skriker otröstligt i panik, blir lurad, de kallar henne hemska saker. Fy fan.
Man undrar ju varför de ens skulle ha hem E när de uppenbart hatade henne? När de uppenbart inte klarade att var föräldrar? Var det för att komma åt fostermamman som är allt som R inte är? Vem fan kallar hon skata egentligen? Jävla äckel.

Nu är det väl ändå dags att få till en lagändring kring detta? Det är helt jävla orimligt hur detta har skötts och hur lagarna möjliggjort det. Äckliga satanistiska tappade pundare ska inte ha barn punkt. Läste att R åkt hem och lämnat E redan på BB, stämmer det? Hur är det möjligt att en sådan människa är ens i närheten av barn? Hoppas innerligt att de andra barnen får stöd och möjlighet att leva normala liv utan avskummet till sk ”mamma”.
Citera
2020-05-22, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Helt rätt där med bröderna. Oxå tänkt på det. Dem var oxå säkerligen rädda för Patrik. Får väl se nu i rättegången hur dem låter i deras vittnesmål, nu när han är död! Men egentligen, vad vet man om dem o deras liv? Varför väljer Patrik o vända sig till dem när han/dem dödat sitt barn? Är dem av samma skrot och korn? Dem försvara Patrik rätt bra i förhören, märkligt.. Medan exet sjöng ut, och verka mest trovärdig av alla. Hon har dessutom barn ihop med P o levt ihop med honom, hon är ett nyckel vittne!

Exakt! Varför vände han sig till just dem? Han måste känt massor med empatilösa missbrukande avskum som han kunde vänt sig till?
En känsla när jag läste förhören med R är att hon flertalet ggr påpekade att brodern var där efteråt. Det var det enda som hon mindes? Som att hon antydde ngt men sa det inte rakt ut. Inte för att hon på ngt sätt är trovärdig men kändes underligt..
Citera
2020-05-22, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Min analys med. Mer narcissist kanske då än ren psykopati även om diagnoserna går in i varandra. Kvinnor och män har samma förmåga till empati eller brist på hos vissa individer men våldskapitalet är såklart större hos män.

Men kvinnors förmåga att dupera är större.

Hon är väldigt manipulativ och välformulerad. Vrider och vänder på allting. Svarar på frågor med frågor och försöker avbryta FL med avledande frågor eller förklaringar. Mycket uträknande..
Citera
2020-05-22, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperkasst
Om du på fullt allvar inte trollar då detta är nästan bokstavligen vad jag höjde för teori för mindre än 10h sen här i tråden... Så hoppas jag innerligt att du kontakat Polisen om detta. Detta måste vara extremt intressant för utredningen och förklarar ytterligare varför P och J träffades utan telefoner och skulle åka ut mot skogen och att de sedan var hemma i köket och skiljdes åt upprörda och att de dagen efter inte klarade av vad de kanske kokat ihop.. Det var igår för mig en helt vild teori jag bara ville veta om man uteslutit.. Men sen vaknar jag till att du i detta fallet bekräftar den teorin direkt och indirekt...

Hoppas inte denna tråden ger utrymme åt troll. Och ligger det sannin bakom det du säger bör du vända dig till polisen. Om brodern ljuger har vi plötsligt en till de borde grillat i förhör!

Jag håller helt med dig att jag bör kontakta polisen och det ska jag göra idag. Jag fick informationen häromdagen och tänkte att den kanske inte har så mycket värde då den är tredjepartsinformation. Men polisen kan konfrontera brodern med dessa uppgifter och då kanske han tar sitt förnuft till fånga och berättar vad han tidigare uteslutit. Jag hoppas att han gör det för sin fantastiskt söta brorsdotters skull.

/T
Citera
2020-05-22, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Håller med. Tror det var R som bidrog till att E avled. Hon verkar inte det minsta ledsen för det. Hon vet hur hon ska lura socialen, BVC, öppna förskolan etc. Låtsas ha det bra med E. P var nog aggressiv men tror att det var han som ville ha tillbaka E (de påbörjade processen 2 veckor efter att han kommit ut ur fängelset). Och han kallade henne ändå världens finaste tjej vid polisförhöret i början. Tror R ej lät honom ringa 112. R är en misslyckad missbrukare som inte kan ta sig igenom en dag utan droger. Tror hon var avundsjuk på E. Men P var pappa, och han har ansvar. Spelar ingen roll om R sa till honom att inte ringa 112, han skulle ha gjort det. Hoppas verkligen R blir dömd!

Tror R inte klarade av att E inte ville vara hos henne. Hennes ego blev kränkt! När E inte levde upp till hennes orimliga förväntningar så vände hon det det mot E i form av hat och genom att tycka det var E som var problemet.
I ett sms till P skrev hon att dagen hade varit bra..hon hade inte skrikit på E på hela dagen. Då fattar man ju vad det normala brukade vara.
Citera
2020-05-22, 13:37
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Tror R inte klarade av att E inte ville vara hos henne. Hennes ego blev kränkt! När E inte levde upp till hennes orimliga förväntningar så vände hon det det mot E i form av hat och genom att tycka det var E som var problemet.
I ett sms till P skrev hon att dagen hade varit bra..hon hade inte skrikit på E på hela dagen. Då fattar man ju vad det normala brukade vara.

Vilket är ett typiskt beteende för en narcissistisk mamma.
Citera
2020-05-22, 13:38
Medlem
Citat:

Precis!
Citera
2020-05-22, 13:53
Medlem
Citat:
R såg E som sitt barn när hon var bortlämnad. Men när hon väl kom "hem" så insåg hon att lilla E såg familjehemsmamman som sin riktiga mamma. Vem som helst hade blivit skitledsen över det. Men istället för att försöka knyta an till tösen, så var hon dum mot henne istället - gjorde allt för att göra Es liv miserabelt. Det verkar dessutom som om hon hela tiden planerade för att vara så jävlig mot E som hon bara kunde. Drogade henne. Slog henne. Planerade tvångströja på henne. Jag undrar vad R gjorde med lilla E i den där källaren, som E var så rädd för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in