Citat:
Ursprungligen postat av
Bananapie
Kanske är det det som menas med E och källaren? Kanske slängde dom ner henne där som bestraffning?
Japp!!! Det måste vara så!
När jag läste igenom FUP, R och P’s konversationer de haft via sms så fastnade jag på ett meddelande som R har skickat till P 2019-12-08.
- Hallo, vad mkt klockan blev. Vad händer? Om din pappa vägrar skjutsa henne innan skatan kommer så kan jag hämta henne med bussen. Dom skall INTE ses.
Lura henne dessutom o säg att mamma bara vill prata lite o kolla på frost om hon sköter sig så att vi får med henne utan utbrott och att hon säger konstiga saker. Om hon tror att hon ska ner till källaren så kommer hon att vara hysterisk hela bilresan och när hon ska in i trappen.”
Jag uppfattar det som att hon vill inte att ”skatan” ska se E, antagligen för att det är helt uppenbart vad de utsätter ungen för.
De måste vara så att E ändå försöker uttrycka sin rädsla och är helt livrädd för att hon ska åka ner i källaren.
Satt hela kvällen igår och halva natten och läste igenom mycket av utredningen, har inte gått igenom hela förhörsdelen än, har hoppat över en del också. Behöver andas emellan, för det är fan riktigt tungt alltså.