Citat:
Ursprungligen postat av
Pineapple-99
Japp!!! Det måste vara så!
När jag läste igenom FUP, R och P’s konversationer de haft via sms så fastnade jag på ett meddelande som R har skickat till P 2019-12-08.
- Hallo, vad mkt klockan blev. Vad händer? Om din pappa vägrar skjutsa henne innan skatan kommer så kan jag hämta henne med bussen. Dom skall INTE ses.
Lura henne dessutom o säg att mamma bara vill prata lite o kolla på frost om hon sköter sig så att vi får med henne utan utbrott och att hon säger konstiga saker. Om hon tror att hon ska ner till källaren så kommer hon att vara hysterisk hela bilresan och när hon ska in i trappen.”
Jag uppfattar det som att hon vill inte att ”skatan” ska se E, antagligen för att det är helt uppenbart vad de utsätter ungen för.
De måste vara så att E ändå försöker uttrycka sin rädsla och är helt livrädd för att hon ska åka ner i källaren.
Satt hela kvällen igår och halva natten och läste igenom mycket av utredningen, har inte gått igenom hela förhörsdelen än, har hoppat över en del också. Behöver andas emellan, för det är fan riktigt tungt alltså.
Exakt här var jag tvungen att ta en paus i läsningen. Började gråta så mycket att jag inte ens såg orden jag läste. Hör ni hur kall hon är? R? Hon säger det rakt ut att hon ska ner i källaren innan hon ens har kommit hem.. Jag mår så illa att jag kan spy att den här vackra lilla E utsattes för det här. Tänk er känslan hos det här barnet? Förvirringen, rädslan, sorgen.. Inte konstigt håret var avslitet.. Ett barn blir ju helt förstörd av något sånt här mentalt..
Hon var nästan 4 år. Hon behövde stimulans.
Nä socialsekreterarna, polis och förskola i, Norrköping. Ni har verkligen misslyckats brutalt här.
Kanske längtade ni för mycket till steken där hemma på bordet? Eller kanske skulle ni ut och resa med någon och orkade därför inte med att se detaljer kring en 3 åring med 4 orosanmälningar? Är så sjukt jäkla chockad över eran otroliga inkompetens. Eran brutalt dåliga syn på barns rätt till trygghet och era blinda ögon.
Man SER att dem två missbrukar BRUTALT. Man SER att något är fel när ett barn som hade ett bra mående tjockt hår, inte blöja och nornam vikt INNAN hon flyttade kan förändras så brutalt på 10 månader.
Det här är så mycket tjänstefel att man mår illa. Ni som träffade E veckan innan hon dog. Usch på er alltså. Vidriga blinda naiva människor som inte ens kunde förmå er att rädda en liten flicka. Jag hoppas verkligen att ni skäms!
Och jag skriver aldrig illa om NÅGON NÅGONSIN. Jag har inget myndighetshat. Jag stöttar alltid poliser och jag hjälper alltid om allt.
Men här förtjänar ni ingenting annat än att få höra vilket fruktansvärt och oerhört brutalt dåligt jobb ni har gjort. Man behöver inte ens vara utbildad för att se vad som pågick.
Nu kan vi vara hårda med all information som finns i FUPen.
Men jag kan göra en tidslinje på INNAN all den här informationen fanns till. Och till och med där finns det ingenting som talar för att dem här två skulle vara bra föräldrar.
Kammarrätten har begått grovt tjänstefel här. Lagen om LVU säger helt emot vad som är dömt. Där det ska utan tvivel att orsaken inte existerar längre och att det är ordförandets jobb att se till att ALL fakta granskas och gås igenom.
Bull att det har gjorts. Bara anteckningarna från psyk ser man att hon inte var förmån att ta hand om barn
Anteckningar från psyk för P står att han vill ta sitt liv innan E flyttar hem
Vad är det för myndigheter som finns där???????????