2020-05-22, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Hur var det med Amos egentligen? Han ville väl bo hos P bror..eller har jag missförstått? Kanske därför han inte pratar...
Japp han ville bo där uttryckte han sig direkt efter händelsen till broren utanför huset påväg till soc/hemmet. Nu vet ja inte hur det blivit. Broren trodde oxå att A ev skulle kunna öppna sig för honom, då dem hade en bra relation. Hoppas han får bo där, och inte ännu en gång på hem stackaren.
Senast redigerad av johannajack 2020-05-22 kl. 12:31. Anledning: Felstavat
Citera
2020-05-22, 12:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Usch började på allvar böla av att läsa detta.
Hur kan man knarka ner sin 3 åring? Hur i helvete kan man justify ett sånt beteende.
Och hur kan mamman sitta där och ljuga hela tiden och skydda sig själv när man har gjort detta. Någon borde pressa den här mamman med omvänd psykologi. Få henne att förstå att hon kommer leva med skulden hela sitt liv. Det kommer knaga ihjäl henne och hon kommer aldrig sluta knarka. Istället kan hon möta sina demoner och säga sanningen. Oavsett hur hemsk den är så kan hon sägs som dem är, så att hon får det ur sig och kan börja gå mot ett liv där hon har tagit sitt ansvar för hennes egna skull men främst för Es skull!!

Jag har bara fått en stesolid 5mg vid en kraftig panikångestattack där hjärtat flög iväg. Men fy fan alltså man blir HELT JÄKLA VÄCK. Ingenting spelar någon roll och man är helt slumrig och slö.
Bara tanken på att det här stackars barnet har fått i sig det här av sina egna föräldrar får mig att vilja spy. Så illamående blir jag av det för det är tamefan det sjukaste jag har läst någonsin.
Jag har faktiskt aldrig läst ett fall innan där föräldrarna MEDVETET ger sitt barn knark.

Därför är jag chockad över hanteringen av det här fallet. Är det här vårat rättssystem?

Någon borde göra en sammanfattning på engelska. Och göra engelsk sub på videon DN publicerade. Och skicka till varenda nyhetskanal ute i världen. Nyhetssidor på Facebook mm. Får världen upp ögonen om detta. Får sociala medier upp ögonen om detta så blir det nog eld i byxorna hos våra myndigheter och regering...

Jag tror ju att R är en psykopat..har ingen förmåga att känna empati. Hon kommer aldrig bry sig om annat än henne själv. Hon ljuger om sitt missbruk och det tycks mycket viktigare för henne än lilla E. Att inte ”tappa masken”

Om man aldrig tagit benso innan så är det en naturlig reaktion. Men som alla andra vanebildande mediciner så måste man öka för att få ett rus. En person som som är tillvand märker inget med samma dos under en längre tid. Därför hon köpte extra. Hon ville ha kickarna! Hon är en missbrukande psykopat.
Citera
2020-05-22, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Japp han ville bo där uttryckte han sig direkt efter händelsen till broren utanför huset påväg till soc/hemmet. Nu vet ja inte hur det blivit. Broren trodde oxå att A ev skulle kunna öppna sig för honom, då dem hade en bra relation. Hoppas han får bo där, och inte ännu en gång på hem stackaren.

Säkert därför han inte berättar då..inte bara om E utan även det han själv varit med om. Det är ju trots allt P bror...
Citera
2020-05-22, 12:46
Medlem
Citat:
Säkert därför han inte berättar då..inte bara om E utan även det han själv varit med om. Det är ju trots allt P bror...
Men nu är P död o mamma lär han inte se på länge. Han behöver inte va rädd längre. Jag vet det tar tid, men hoppas så han lättar sitt hjärta en dag, både för sin och Es skull..
Citera
2020-05-22, 12:47
Medlem
Citat:
Hon fick i sig drogen i närtid vilket talar för, men går ej o bevisa. Sen e det svårt om hon fått skadan i huvet före el innan dem förstod hon va överdoserad. Ja tippar på efter enligt grannens vittnesmål. Dem har handlat i panik kanske kastat henne till höger o vänster o försökt slå liv i henne o han har väl slått sitt huvud i badkaret eller i vasken i all tumult! Dock skriker han ring 112, vilket hon skiter i! Men storebror borde väl på ngt sätt reagerat då tycker man..

Ja. Om det var så sent som P och R säger så borde man ha hört något. Speciellt när man ser ritningen av lägenheten, hans rum är väl direkt vid toan / nära? Om grannen hör dunsen så borde han med höra den.

Om inte 13 åringen också blivit neddrogad.
Citera
2020-05-22, 12:51
Medlem
Citat:
Jag tror ju att R är en psykopat..har ingen förmåga att känna empati. Hon kommer aldrig bry sig om annat än henne själv. Hon ljuger om sitt missbruk och det tycks mycket viktigare för henne än lilla E. Att inte ”tappa masken”

Om man aldrig tagit benso innan så är det en naturlig reaktion. Men som alla andra vanebildande mediciner så måste man öka för att få ett rus. En person som som är tillvand märker inget med samma dos under en längre tid. Därför hon köpte extra. Hon ville ha kickarna! Hon är en missbrukande psykopat.

Håller med. Tror det var R som bidrog till att E avled. Hon verkar inte det minsta ledsen för det. Hon vet hur hon ska lura socialen, BVC, öppna förskolan etc. Låtsas ha det bra med E. P var nog aggressiv men tror att det var han som ville ha tillbaka E (de påbörjade processen 2 veckor efter att han kommit ut ur fängelset). Och han kallade henne ändå världens finaste tjej vid polisförhöret i början. Tror R ej lät honom ringa 112. R är en misslyckad missbrukare som inte kan ta sig igenom en dag utan droger. Tror hon var avundsjuk på E. Men P var pappa, och han har ansvar. Spelar ingen roll om R sa till honom att inte ringa 112, han skulle ha gjort det. Hoppas verkligen R blir dömd!
Citera
2020-05-22, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Ja. Om det var så sent som P och R säger så borde man ha hört något. Speciellt när man ser ritningen av lägenheten, hans rum är väl direkt vid toan / nära? Om grannen hör dunsen så borde han med höra den.

Om inte 13 åringen också blivit neddrogad.
Ja det är mkt mkt konstigt, eller har han kommit ut o blivit inskickad på rummet igen! R ska väl ha sagt till honom att E inte mår så bra, vilken tidpunkt det var, vet ja inte riktigt om det kommit fram?
Citera
2020-05-22, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mrs.natt
Håller med. Tror det var R som bidrog till att E avled. Hon verkar inte det minsta ledsen för det. Hon vet hur hon ska lura socialen, BVC, öppna förskolan etc. Låtsas ha det bra med E. P var nog aggressiv men tror att det var han som ville ha tillbaka E (de påbörjade processen 2 veckor efter att han kommit ut ur fängelset). Och han kallade henne ändå världens finaste tjej vid polisförhöret i början. Tror R ej lät honom ringa 112. R är en misslyckad missbrukare som inte kan ta sig igenom en dag utan droger. Tror hon var avundsjuk på E. Men P var pappa, och han har ansvar. Spelar ingen roll om R sa till honom att inte ringa 112, han skulle ha gjort det. Hoppas verkligen R blir dömd!

Håller med till 100%
R är en psykopatisk knarkare utan något annat.
Barnet var älskat, vacker och fick allt hon ville hos fostermamman. En bra uppfostran, kärlek och den uppmärksamhet man förtjänar som barn.

Någon som vet eller kommer ihåg om det stod något om Es fysiska "personlig hygien" som visade på tortyr / ingen vårdnad?

Tänderna? Borstades dem? Byter man inte blöja får man eksem och annat, fanns det tecken på det? Håret utom det som var sönder slitet, kunde man se om det fanns någon personlig hygien iordning på stackaren?
Citera
2020-05-22, 13:01
Medlem
Citat:
Men nu är P död o mamma lär han inte se på länge. Han behöver inte va rädd längre. Jag vet det tar tid, men hoppas så han lättar sitt hjärta en dag, både för sin och Es skull..

Barn är ju ofta väldigt lojala. Jag tror han vet mycket mer än han säger men han vill inte berätta och riskera att bli placerad någon annanstans. Han har precis kommit hem, hittat vänner osv. Att bli placerad inom släkten kan vara bra men inte alltid. I detta fallet så är det svårt att veta tycker jag. Kan vara rätt svårt att öppna sig till din förövares bror tänker jag?
Han vet fortfarande inte hur det kommer bli med hans mamma?
Pojken måste vara svårt traumatiserad efter att ha växt upp med missbrukande psykopater (även om han inte har bott hos dom alltid)
Sen får jag en känsla av att bröderna och deras respektive inte talar sanning i förhören. Får en känsla av att dom har sett och vetat mer än de vill uppge. Kanske rädda att de skulle hade blivit ifrågasatta kring varför de inte agerat tidigare? Vet såklart inte men en känsla jag fick när jag läste förhören. Sen går inte den ena broderns frus historia alls ihop med Rebeca S:s angående julafton..
Senast redigerad av Bananapie 2020-05-22 kl. 13:06.
Citera
2020-05-22, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperkasst
Om du på fullt allvar inte trollar då detta är nästan bokstavligen vad jag höjde för teori för mindre än 10h sen här i tråden... Så hoppas jag innerligt att du kontakat Polisen om detta. Detta måste vara extremt intressant för utredningen och förklarar ytterligare varför P och J träffades utan telefoner och skulle åka ut mot skogen och att de sedan var hemma i köket och skiljdes åt upprörda och att de dagen efter inte klarade av vad de kanske kokat ihop.. Det var igår för mig en helt vild teori jag bara ville veta om man uteslutit.. Men sen vaknar jag till att du i detta fallet bekräftar den teorin direkt och indirekt...

Hoppas inte denna tråden ger utrymme åt troll. Och ligger det sannin bakom det du säger bör du vända dig till polisen. Om brodern ljuger har vi plötsligt en till de borde grillat i förhör!

Och i slutförhören pratar väl R om att det finns något hon inte vågar säga då dom pratar om P och hans hot. Man tar till och med en paus däremellan. Kan det vara detta? Skyddar R broderns inblandning? Har P hotat henne med följder annars?
Citera
2020-05-22, 13:07
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:

Min analys med. Mer narcissist kanske då än ren psykopati även om diagnoserna går in i varandra. Kvinnor och män har samma förmåga till empati eller brist på hos vissa individer men våldskapitalet är såklart större hos män.

Men kvinnors förmåga att dupera är större.
Citera
2020-05-22, 13:07
Medlem
Citat:
Barn är ju ofta väldigt lojala. Jag tror han vet mycket mer än han säger men han vill inte berätta och riskera att bli placerad någon annanstans. Han har precis kommit hem, hittat vänner osv. Att bli placerad inom släkten kan vara bra men inte alltid. I detta fallet så är det svårt att veta tycker jag. Kan vara rätt svårt att öppna sig till din förövares bror tänker jag?
Han vet fortfarande inte hur det kommer bli med hans mamma?
Pojken måste vara svårt traumatiserad efter att ha växt upp med missbrukande psykopater (även om han inte har bott hos dom alltid)
Sen får jag en känsla av att bröderna och deras respektive inte talar sanning i förhören. Får en känsla av att dom har sett och vetat mer än de vill uppge. Kanske rädda att de skulle hade blivit ifrågasatta kring varför de inte agerat tidigare? Vet såklart inte men en känsla jag fick när jag läste förhören. Sen går inte den ena broderns frus historia alls ihop med Rebeca G:s angående julafton..
Helt rätt där med bröderna. Oxå tänkt på det. Dem var oxå säkerligen rädda för Patrik. Får väl se nu i rättegången hur dem låter i deras vittnesmål, nu när han är död! Men egentligen, vad vet man om dem o deras liv? Varför väljer Patrik o vända sig till dem när han/dem dödat sitt barn? Är dem av samma skrot och korn? Dem försvara Patrik rätt bra i förhören, märkligt.. Medan exet sjöng ut, och verka mest trovärdig av alla. Hon har dessutom barn ihop med P o levt ihop med honom, hon är ett nyckel vittne!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in