2020-05-22, 11:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
- Hon har drogat sin dotter med DÖDLIGA doser under en längre tid (bevis från googling, samt bevisning i dotterns kropp som visar att dottern drogats en längre tid)

Just det där tror jag inte går att bevisa. När det gäller håret kan det inte användas som bevis, då håret kontamineras av kroppen även efter döden. Det märker man tex på att buprenorfin finns i kroppen och i håret, men inte i hennes urin. Så det har inte gått så lång tid från att hon fick det till att hon dog, några timmar maximalt, och hon har i alla fall inte fått buprenorfin dagarna innan det heller, då det har extremt lång halveringstid så hade man sett det i urinet.
Citera
2020-05-22, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pineapple-99
Mycket brister i alla inblandades arbete. Kasst faktiskt.
Hyperkasst faktiskt!

Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Kan det va så att P trillat/halkat när han höll i E? Väck som han var. Skulle förklara hans skador oxå. Men det är två dunstar enligt grannen, så det talar emot lite. Men hans skador undrar man ju var det kommer ifrån.

Det är inte omöjligt, men samtidigt inte helt troligt! Vad gör en 4åring badandes mellan 00-01 på kvällen/natten?
Förutsatt att den timeline vi får ihop stämmer... Hon kan ha skadat sig tidigare på kvällen när A var på gymmet också, delvis min teori....
Hon hade "rosslig" röst då.. Antingen p.g.a. inkommande lunginflammation ELLER death rattle... hon kanske redan skadat sig och hade vätska i luftrören eller vad som helst.. Både P och R beskriver ett "hon gjorde ett konstigt läte".. Får rysningar varje gång jag läser de raderna... Jag mår så jävla dåligt av att läsa detta.. men kan inte sluta förrän varje teori diskuterats färdigt..

Med tanke på att grannen hörde smällar specifikt kring midnatt från badrummet så är det då någon föll..
att hon inte hörde något mer än smällarna är också oroväckande.. Hade jag som fullvuxen man halkat i badrummet en kväll och slagit pannbenet likt P verkar ha gjort hade jag ju vrålat alla möjliga svordomar, utan att vara narkoman. Så att han knäpptyst skulle fallit utan att göra ljud är ju lite otroligt.. Samtidigt är det två smällar med ca 60 sek mellanrum... Varför? Han föll ju inte knäpptyst, reser sig upp efter en minut och sen faller en gång till knäpptyst utan att vråla svordomar... Låter som en scen ur en clown teater snarare... Jag tror inte teorin folk har här om att hon ODat och de försökt dölja detta med att "tappa" henne i badkaret.. Hur hemskt det än låter. Dessa två päron har inte mycket av min tilltro öht!

Så är teorin som någon delvis tagit upp att E åkt på en rejäl OD av knark de givit henne för att hon ska sova... De har sprungit in i badrummet med henne för att försöka få henne att kräkas upp men tappat henne alternativt medvetet slängt henne i badkaret för att kunna skylla på en "olycka".. Sen har hon inte dött utan gjort ögonrörelser, börjat blöda, osv. Då har man burit in henne till sängen, hon har då fått upp delvis kräk i luftvägarna, kanske kräks hon ännu mer.. de satanistiskt rengör hela hemmte från spyor och blod och "suger ut" kräk ur hals och näsa.. vilket också låter helt jävla sjukt...
Senast redigerad av hyperkasst 2020-05-22 kl. 11:56.
Citera
2020-05-22, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hyperkasst
Hyperkasst faktiskt!

Det är inte omöjligt, men samtidigt inte helt troligt! Vad gör en 4åring badandes mellan 00-01 på kvällen/natten?
Förutsatt att den timeline vi får ihop stämmer... Hon kan ha skadat sig tidigare på kvällen när A var på gymmet också, delvis min teori....
Hon hade "rosslig" röst då.. Antingen p.g.a. inkommande lunginflammation ELLER death rattle... hon kanske redan skadat sig och hade vätska i luftrören eller vad som helst.. Både P och R beskriver ett "hon gjorde ett konstigt läte".. Får rysningar varje gång jag läser de raderna... Jag mår så jävla dåligt av att läsa detta.. men kan inte sluta förrän varje teori diskuterats färdigt..

Med tanke på att grannen hörde smällar specifikt kring midnatt från badrummet så är det då någon föll..
att hon inte hörde något mer än smällarna är också oroväckande.. Hade jag som fullvuxen man halkat i badrummet en kväll och slagit pannbenet likt P verkar ha gjort hade jag ju vrålat alla möjliga svordomar, utan att vara narkoman. Så att han knäpptyst skulle fallit utan att göra ljud är ju lite otroligt.. Samtidigt är det två smällar med ca 60 sek mellanrum... Varför? Han föll ju inte knäpptyst, reser sig upp efter en minut och sen faller en gång till knäpptyst utan att vråla svordomar... Låter som en scen ur en clown teater snarare... Jag tror inte teorin folk har här om att hon ODat och de försökt dölja detta med att "tappa" henne i badkaret.. Hur hemskt det än låter. Dessa två päron har inte mycket av min tilltro öht!

Så är teorin som någon delvis tagit upp att E åkt på en rejäl OD av knark de givit henne för att hon ska sova... De har sprungit in i badrummet med henne för att försöka få henne att kräkas upp men tappat henne alternativt medvetet slängt henne i badkaret för att kunna skylla på en "olycka".. Sen har hon inte dött utan gjort ögonrörelser, börjat blöda, osv. Då har man burit in henne till sängen, hon har då fått upp delvis kräk i luftvägarna, kanske kräks hon ännu mer.. de satanistiskt rengör hela hemmte från spyor och blod och "suger ut" kräk ur hals och näsa.. vilket också låter helt jävla sjukt...
Ja det sista du skriver låter mest troligt, då hon faktiskt låg i sängen runt 22 enligt E o hade rosslig röst. Det är då ODn satt in, och dem har tagit henne till badrummet av någon anledning o vad som hänt där kan vi bara spekulerara i. Badat har hon inte gjort iaf! Patriks skador kommer vi aldrig få reda på. Skulle va ganska otroligt att R pucklat på både P o E. Men vadsomhelst kan hända om man e på en avtändning! Märkligt oxå att Amos inte sagt mer, även om han satt med hörlurar måste det varit ett jävla tumult! Men han har väl varit inmatad med att aldrig få lägga sig i, eller kanske inte ens få lämna rummet efter en viss tid. Känns som om vi aldrig kommer få veta sanningen i denna historia..
Citera
2020-05-22, 12:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hyperkasst
Hyperkasst faktiskt!

De som tar överdoser på opioder får också rosslande andning, men det förklarar inte framförallt skadan i huvudet och skadan i armen.

Att han ramlar utan att göra ljud från sig är inte konstigt heller då man inte känner smärta när man tar de droger han tar.
Citera
2020-05-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Just det där tror jag inte går att bevisa. När det gäller håret kan det inte användas som bevis, då håret kontamineras av kroppen även efter döden. Det märker man tex på att buprenorfin finns i kroppen och i håret, men inte i hennes urin. Så det har inte gått så lång tid från att hon fick det till att hon dog, några timmar maximalt, och hon har i alla fall inte fått buprenorfin dagarna innan det heller, då det har extremt lång halveringstid så hade man sett det i urinet.
Hon har helt enkelt dött av en subb överdos! Som så många andra, fast vuxna då. Inget barn klarar av få i sig en sådan drog. Ja spydde som en kalv bara när ja fick i mig en 0.05 a
Citera
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andromeda136
Någon som har bild på avskrapet?

finns många, bara att scrolla bakåt eller googla namnen.
Citera
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av likor
Ja, så kan det vara - med Rebecka som satt i rummet och bevakade så att inte A skulle se hur stackars Esmeralda kämpade rosslande för sitt liv.
Först har hon inte fått något att äta (fastande mage) och sedan en långsam, fasansfull död.

Har tänkt på detta med badrummet, har läst någonstans att vid överdos läggs man i kallt vatten i badkaret. Antagligen för att återuppliva? Men vet inget om droger, kan det användas vid överdos av drogerna som upptäcktes i hennes kropp vid obduktion?

Hur lång tid tar det tills matsmältningen har tömt maginnehållet?

En fråga till Martin Bengtsson, advokaten som var utsedd som offentligt biträde att tillgodose Esmeraldas rättigheter: Är du stolt över ditt agerande i Kammarrätten i Jönköping när du läser FUP och ser vad du har ställt till med?

Möjligtvis för att få någon att av chocken "vakna till", men vid en riktig överdos så vaknar man ändå inte. Nu finns det ju inget i FUP som säger att hon dog av en överdos, och det förklarar inte alla skador heller. Dock kan kombinationen av benso och subutex som hon hade i sig leda till andningsdepression, och det är individuellt hur man reagerar på den kombinationen. De flesta överdoserna sker just så på opioder.
Citera
2020-05-22, 12:19
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Hon har helt enkelt dött av en subb överdos! Som så många andra, fast vuxna då. Inget barn klarar av få i sig en sådan drog. Ja spydde som en kalv bara när ja fick i mig en 0.05 a

Fast i analysen går det enligt dem inte att bevisa, då drogerna låg inom "normala" intervall.

Men visst kan det ändå vara så, dock kan nog skadan i huvudet också vara dödlig.
Citera
2020-05-22, 12:21
Medlem
Citat:

Usch började på allvar böla av att läsa detta.
Hur kan man knarka ner sin 3 åring? Hur i helvete kan man justify ett sånt beteende.
Och hur kan mamman sitta där och ljuga hela tiden och skydda sig själv när man har gjort detta. Någon borde pressa den här mamman med omvänd psykologi. Få henne att förstå att hon kommer leva med skulden hela sitt liv. Det kommer knaga ihjäl henne och hon kommer aldrig sluta knarka. Istället kan hon möta sina demoner och säga sanningen. Oavsett hur hemsk den är så kan hon sägs som dem är, så att hon får det ur sig och kan börja gå mot ett liv där hon har tagit sitt ansvar för hennes egna skull men främst för Es skull!!

Jag har bara fått en stesolid 5mg vid en kraftig panikångestattack där hjärtat flög iväg. Men fy fan alltså man blir HELT JÄKLA VÄCK. Ingenting spelar någon roll och man är helt slumrig och slö.
Bara tanken på att det här stackars barnet har fått i sig det här av sina egna föräldrar får mig att vilja spy. Så illamående blir jag av det för det är tamefan det sjukaste jag har läst någonsin.
Jag har faktiskt aldrig läst ett fall innan där föräldrarna MEDVETET ger sitt barn knark.

Därför är jag chockad över hanteringen av det här fallet. Är det här vårat rättssystem?

Någon borde göra en sammanfattning på engelska. Och göra engelsk sub på videon DN publicerade. Och skicka till varenda nyhetskanal ute i världen. Nyhetssidor på Facebook mm. Får världen upp ögonen om detta. Får sociala medier upp ögonen om detta så blir det nog eld i byxorna hos våra myndigheter och regering...
Citera
2020-05-22, 12:25
Medlem
Citat:
Ja det sista du skriver låter mest troligt, då hon faktiskt låg i sängen runt 22 enligt E o hade rosslig röst. Det är då ODn satt in, och dem har tagit henne till badrummet av någon anledning o vad som hänt där kan vi bara spekulerara i. Badat har hon inte gjort iaf! Patriks skador kommer vi aldrig få reda på. Skulle va ganska otroligt att R pucklat på både P o E. Men vadsomhelst kan hända om man e på en avtändning! Märkligt oxå att Amos inte sagt mer, även om han satt med hörlurar måste det varit ett jävla tumult! Men han har väl varit inmatad med att aldrig få lägga sig i, eller kanske inte ens få lämna rummet efter en viss tid. Känns som om vi aldrig kommer få veta sanningen i denna historia..

Hur var det med Amos egentligen? Han ville väl bo hos P bror..eller har jag missförstått? Kanske därför han inte pratar...
Citera
2020-05-22, 12:26
Medlem
Citat:
Jag tyckte mig läsa att det även förekom spår av nedbrytningsämnen och att det är svårare att förklara med kontaminering. Försvaret lär ju gå hårt åt om det är osäkerheter runt detta. Å andra sidan ska ju någon också ha använt alla dessa preparat som kontaminerat människor och diverse föremål i lägenheten i minst ett år. Att som R skylla allt på P och ha telefonen full med beställningar och text om att bara ta en till faller ju på sin egen rimlighet, men håller det i rätten?
Citera
2020-05-22, 12:28
Medlem
Citat:
Fast i analysen går det enligt dem inte att bevisa, då drogerna låg inom "normala" intervall.

Men visst kan det ändå vara så, dock kan nog skadan i huvudet också vara dödlig.
Hon fick i sig drogen i närtid vilket talar för, men går ej o bevisa. Sen e det svårt om hon fått skadan i huvet före el innan dem förstod hon va överdoserad. Ja tippar på efter enligt grannens vittnesmål. Dem har handlat i panik kanske kastat henne till höger o vänster o försökt slå liv i henne o han har väl slått sitt huvud i badkaret eller i vasken i all tumult! Dock skriker han ring 112, vilket hon skiter i! Men storebror borde väl på ngt sätt reagerat då tycker man..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in