2020-05-21, 22:32
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
Eh, NEJ.
https://www.google.se/maps/dir/Ljungskile+station,+459+30+Ljungskile/G%C3%B6teborgsv%C3%A4gen+23,+451+42+Uddevalla/@58.290546,11.8112712,12z/data=!3m1!4b1!4m14!4m13!1m5!1m1!1s0x464512f5c5211a 41:0x4fb0a8e78e295d11!2m2!1d11.921123!2d58.224681! 1m5!1m1!1s0x46450fe0fca6b1e7:0x2eea8b59a51bd7f7!2m 2!1d11.9279469!2d58.3442869!3e0

Denna är gjord med sökning för bilfärd.Se den blåa linjen, som inte en gång pekar på E6.
Vänligen sluta ljug.

Det finns kortare vägar mellan orterna än motorvägen. Men det var MÖRKT. Då väljer han en belyst väg istället för små krokiga landsvägar utan gatlyktor.
Citera
2020-05-21, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Men den kvällen åkte han ju tåg till Ljungskile och enligt tågvärd hade han ingen väska med sig.
Kan nån ha dumpat kroppen där åt han och så drog han dit för att begrava den??
Citera
2020-05-21, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FlasherGordon
Ska jävligt mycket till för rättspsyk utifrån vad jag har läst.
Ja men jag kan iaf inte förespå något, lätt man blir besviken...Tishko sitter ju iaf säkert nu,han ska ingenstans just nu..iaf
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-21 kl. 22:52.
Citera
2020-05-21, 22:38
Medlem
Tockenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll
Är också inne på ditt spår med att han fått hjälp med o forsla bort kroppen.

Därav satt han o blev orolig att den hittats i floden, för han har ingen aning om vart den är/tagit vägen.

Att huvudet låg kvar beror kanske på att han inte var tillräckligt stursk o göra sig av med det? Det har kanske legat på vinden först, sedan orkade psyket bara o ta ner det till lägenheten. Alla resor hem från jobbet har kanske varit försök att förmå sig själv o hämta väskan?

Städhjälp har nog klanen hjälpt till med, och oturligt nog fick polisen span på lägenheten ett par dagar för tidigt

Ja det är något jag har tänkt en del på, dels verkar han själv lite för slarvig för att gömma kroppen så bra och det finns en möjlighet att han faktiskt inte har en aning själv om var kroppen befinner sig.
Citera
2020-05-21, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Klart han ska i fängelse, räcker inte med å spela sjuk.

Nej så kan man ju tycka,vi får se .. långt kvar,Tishko kanske är sjuk,är man frisk i huvudet gör man inte så mot den man SÄJER sig älska..verkar väldigt stört
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-21 kl. 22:56.
Citera
2020-05-21, 22:41
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tockenn
Ja det är min tanke med. Jag tror inte han haft mer hjälp än just att göra sig av med kroppen, kanske har han tillomed burit ner kroppen själv från lägenheten. Det ena vittnet hade hört någon bära ner något tungt för trappan en natt och slog i räcket ett par gånger vilket tyder på att det var ett otympligt "föremål" som han bar ner.

Jag tänker med en del på att flera vittnen har sett en mörk ford Focus parkerad precis utanför entrén på baksidan.
Pappan hade visserligen inte en mörk Focus men däremot så tror jag att många skulle kunna missta den svarta Kugan för en Focus.

Kusinen berättar även i förhör att pappan frågade ut T om såren på handen men i förhör påstår pappan att han inte sett några skador på T alls.
Jag tror pappan vet betydligt mer än vad han säger.
Fyndet med huvudet verkar chocka honom en del men det kan ju va så att han inte visste om att det saknades från kroppen.

Har T dragit en historia om hur hon råkat dö och han måste ha hjälp att gömma henne, kommer ner med kroppen inlindad i sopsäckar eller liknande o slänger in i bagaget på bilen och inte berättat om att han skurit av huvudet så skulle det mycket väl kunna förklara pappans chockade reaktion.

Kontakten med vännerna verkar ju ha skett i första hand via Snapchat vilket innebär att vi inte har en aning om vad han berättat för någon.

En sak som stör mig lite är varför hans ena kompis vägrar uppge registreringsnummer på sin mammas BMW som han "lånar" med ett dumt argument om hur han inte vill att polisen ska ha koll på den.
Haha ja mammas hemliga BMW men det är så fånigt så det är svårt att tro det skulle avslöja något. De har nog undersökt den om det verkade viktigt.
Såg just I huvet på en mördare om Blattelito och det är slående många likheter. Det finns så tydliga mönster i de flesta fallen med killar som misshandlar o mördar sina tjejer, så det borde nästan gå att låsa in dem i förväg.
Citera
2020-05-21, 22:43
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Där och då letade de efter en person och inte kroppsdelar.
Det är inte enbart de polisen som har hand om fallet som förklarat..
Ett sånt fynd ska inte annat än tekniker handskas med, inget konstigt med det.

Så polisen letade efter en person, alltså Wilma, samtidigt som Tishko satt anhållen/häktad på skälig/sannolik grund misstänkt för mord?

Det verkar otroligt, det verkar mer som att de hade bestämt sig för att hon var död redan där och då. Frågan är hur de kunde vara så säkra på att hon var död, innan ordentlig undersökning av lägenheten och utan att de hade hittat några kroppsdelar.
I ett sånt här fall måste man förstås prioritera att hitta den försvunne personen så fort som möjligt, eftersom personen kan vara levande men i fara. Men de valde att "dödförklara" henne redan efter 5-7 dagars försvinnande, och istället prioriterade de att undvika att "kontaminera" brottsplatsen och undvika att förstöra bevis.
Varför gjorde de så?
Är det roligare och mer ärofyllt för polisen att lyckas lösa ett mordfall, än att hitta en försvunnen person?

Så här i efterhand kan man tycka att de gjorde rätt i att inte öppna väskan direkt, men det var fel vet vi ju också. Människor sprang runt och letade i 9 dagar efter en levande Wilma, inte efter en död Wilma. Den döda Wilma var under hela denna tid i Tishkos lägenhet.

Så sluta gärna att försvara polisen och åklagarens hantering av det här fallet. Den nuvarande åklagaren hade dock inte fallet vid fyndet av huvudet och innan det.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-21 kl. 22:48.
Citera
2020-05-21, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nettan70
Jag jobbar på en arrest och det är inte vanligt att det sker en häktningsförhandling samma dag en person blivit anhållen.

Jag tror ingen har påstått det heller.
Han kan ha anhållits "direkt" (nära efter) efter första telefonförhöret och därefter efter "kort tid" häktats.
Citera
2020-05-21, 22:47
Medlem
Tockenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angeleyez85
Finns massa teorier. Min har varit att
När inköpet av cigg gjordes på netto med wilmas kort och han har en röd tröja på sig så har säkert Wilma bett han gå och köpa cigg då hon inte får själv pga ålder. Han har gått hem.

Wilma har pratat med mamma och sedan har ett bråk uppstått. Där hon dör. Han bär in henne till sängen och tänker va fan gör jag nu. Måste köpa tid.
Han byter kläder tar med kläder som har spår och ev mordvapen tar tåget med ungdomsbiljett med wilmas kort så det ser ut som hon stuckit till Gbg.
Han hoppar av i ljungkile dumpar kläder och ev mordvapen. Beger sig hem via motorvägen då det säkert är den väg han känner bäst till. Han går och flaxar på motorvägen säkert för att hålla värmen uppe då han har dumpat jacka osv och det va kallt.

Polisen kör hem han och nu påbörjat han nog det hemska arbetet. Och nu har wilma legat på sängen ett tag som kan lämna spår.

Sedan när grannen säger att dom hör höga ljud i trapphuset men ser ingen gå ut. Kanske är för att han släpade upp wilmas kropp till vinden istället för neråt därav såg ingen han gå ut och hundar har markerat på vinden.

Detta är kanske är långt ifrån verklighet dock.

Detta stämmer till stor del med min teori som jag skrev tidigare men några saker stämmer inte med bevisningen som finns.

Tittar man på luminol-bilderna så är där enorma mängder blod i vardagsrummet och även släpspår in på toaletten.
Där är dessutom väldigt lite blod på sängöverkastet och spåren på det tyder på att hon varit inlindad i det.

De enda blodspåren i sovrummet om man bortser från garderoben och överkastet är fotavtryck vilket säger mig att hon först varit i duschen och blivit avtvättad, sedan flyttad till sängen och inlindad i överkastet och flyttad till vinden.

Överkastet var ju dessutom borta när mamman var o kollade i lägenheten men när han greps var det tillbaka på sängen igen.
Citera
2020-05-21, 22:52
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Så polisen letade efter en person, alltså Wilma, samtidigt som Tishko satt anhållen/häktad på skälig/sannolik grund misstänkt för mord?

Det verkar otroligt, det verkar mer som att de hade bestämt sig för att hon var död redan där och då. Frågan är hur de kunde vara så säkra på att hon var död, innan ordentlig undersökning av lägenheten och utan att de hade hittat några kroppsdelar.
I ett sånt här fall måste man förstås prioritera att hitta den försvunne personen så fort som möjligt, eftersom personen kan vara levande men i fara. Men de valde att "dödförklara" henne redan efter 5-7 dagars försvinnande, och istället prioriterade de att undvika att "kontaminera" brottsplatsen och undvika att förstöra bevis.
Varför gjorde de så?
Är det roligare och mer ärofyllt för polisen att lyckas lösa ett mordfall, än att hitta en försvunnen person?

Så här i efterhand kan man tycka att de gjorde rätt i att inte öppna väskan, men det var fel vet vi ju också. Människor sprang runt och letade i 9 dagar efter en levande Wilma, inte efter en död Wilma. Den döda Wilma var under hela denna tid i Tishkos lägenhet.

Så sluta gärna att försvara polisen och åklagarens hantering av det här fallet. Den nuvarande åklagaren hade dock inte fallet vid fyndet av huvudet och innan det.
Jag orkar inte reda ut alla missförstånd du visar här, läs om! Och nej, man letade efter en sannolikast död Wilma. I buskar och snår, i skjul och i havet. Även om hoppet levde så var inriktningen tydlig. Man letade inte på Mc Donalds eller hemma hos kompisar, inte i Stockholm eller Köpenhamn. Att hon skulle hittas vid liv var inte väntat.
Citera
2020-05-21, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Jag orkar inte reda ut alla missförstånd du visar här, läs om! Och nej, man letade efter en sannolikast död Wilma. I buskar och snår, i skjul och i havet. Även om hoppet levde så var inriktningen tydlig. Man letade inte på Mc Donalds eller hemma hos kompisar, inte i Stockholm eller Köpenhamn. Att hon skulle hittas vid liv var inte väntat.

Men varför var man så övertygade om att hon var död redan då, alltså innan de hittade huvudet?
Senast redigerad av vemsa 2020-05-21 kl. 22:57.
Citera
2020-05-21, 22:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FrankIsBack
He he he he.
Inte han.??
Du har ju såklart din fulla rätt att ha en åsikt.
Men det leder ju såklart till en fråga.
Vem tror Du det var som mördade Wilma i Tishkos lägenhet och gömde ett huvud i Tishkos garderob.? Vem tror du det var som satte Tishkos fingeravtryck på tejpen och folien som huvudet var inlindat med.? Vem tror du det var som smetade Wilmas blod på Tishkos kläder.?
Seriöst nu, vem tror du mördade Wilma.?

Eller kan det möjligtvis vara så att du trollar.?

Jag har två teorier.

1. Tishko sålde knark. Samtidigt som han själv tog. Till slut hamna han i stora skulder från dom som han skulle sälja knarket av och kunde inte lämna tillbaka. Så för att få honom att linda som mest dödar dom Wilma, planterar alla bevis på tishko.

2. Wilmas pappa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in