Citat:
Ursprungligen postat av
Strogge123
Måste vara ärlig och säga att jag har ingen koll på om någon sådan fanns. Vet att någon nämnde det här i tråden men om det var spekulation eller om den verkligen fanns låter jag vara osagt. Har de stått ngt i fup ang det har jag missat det.
Hård och vassa kanter, skulle kunna förklara en del av skadorna (och några av de besudlingar som farit) om så var fallet.
Inte helt orimligt iaf.
Citat:
Ursprungligen postat av
Arcanii
Anledningen till att han vittnar är antagligen för att han faktiskt gick upp den dagen. Sedan att hans tidsuppfattning inte överrensstämmer med de andras är irrelevant, då det kommer att framföras på rättegången vad även de andra grannarna anser om tiden.
Anledningen till att vemsa & co bara anser Göran som ett pålitligt vittne är för att de vill främja sina konspirationsteorier om hur John Wick tog sig in i Tishkos lägenhet och dödade Wilma under tiden T var i Ljungskile, för att lämna en lapp som TVINGADE honom att stycka henne. Elr något liknande psykotiskt.
Nja, kanske inte John Wickström var där, men pappan kan ju ha varit där och mördat henne om han inte tyckte att Wilma var bra för Tishko. Dom kan ju ha gjort upp att T under tiden skulle åka till Ljungskile för att skaffa sig alibi. Styckningen kan dom i så fall ha hjälpts åt med. Eller hjälpts åt att bära ner något tungt nedför trappan sedan på natten.
Jag tycker, när man läser Wilma och Tishkos SMSmeddelanden i FUPen, att det är mest W som bedyrar sin kärlek och T svarar in te mycket på det. Verkar mest besvärad över att hon kan vara för sexigt och utmanande klädd. Detta kanske är ett stort fel i deras kultur att kvinnor beter sig så. Kanske inte behövdes så mycket mer för att pappan skulle hjälpa till att bevara familjens heder. Vem vet hur dom såg på detta att W hade gjort en abort också? Jag tror nästan att T mådde dåligt i relationen. Synd att dom någon gång hade råkat träffats.
Ja, med dessa olika vittnesuppgifter från grannarna i huset blir det i allafall ingen enkel rättegång. Det verkar svårt.