Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Jag tror att hon blev misshandlad vid två olika tillfällen den kvällen. Hon fick väl mer stryk när han kom hem från Ljungskile och hade rökt på. Han skaffade väl röka där och fick nya krafter.
Jag tycker det skulle vara svårt för grannen Göran att komma ihåg om skriket hördes strax före tio eller några minuter efter. En kvart hit eller dit tror inte jag att jag skulle kunna svära på i efterhand.
Undrar var T köper sitt knark någonstans. Det måste väl någon polis ha frågat om. Nu har inte jag läst hela FUP ännu så det kanske står där. Jag har iallafall inte sett någon diskussion i tråden om den saken. Undrar om det är vanligt i Uddevalla i den åldersgruppen att röka på. Och hur vanligt är det inom kurd klan? T var ju iallafall väldigt rädd för att hans mamma skulle få veta det.
Drogerna har diskuterats flitigt i tråden, särskilt dec - feb, fast här får du ändå ett svar från en f.d. bohusläning
Relativt sett, om vi jämför med riksnormen, så är det nog väldigt vanligt förekommande att ungdomar röker (andra tar t.ex. koks, amfetamin och/eller MDMA) i alla de orter som figurerar i FUP:en, skulle jag säga. Eftersom Uddevalla är en gymnasiestad med ganska många unga som bor ensamma, så centreras det där och graviterar till staden, är min erfarenhet. Drogtrafiken mellan Göteborg och Dalsland/Värmland/Oslo passerar också genom Uddevalla, tror jag. Jag har för dålig insyn i kurdisk klanmentalitet för att uttala mig där... men nu ska ju T ha röstat SD och kan väl knappast sägas vara typisk?
Han verkar hur som helst ha en mångårig historia av elakheter och jävelskap gentemot sina partners och andra bakom sig - de två tidigare flickvännerna före W ska båda ha blivit illa behandlade. Så sorgligt, hela fallet med sina kringomständigheter