Citat:
Ursprungligen postat av
2britter
Dubbel sekretess lär ju betyda att endast dom poliser som har hand om utredningen får veta alla fakta om vad som kommit fram. Inga andra poliser. Tex. vilken kroppsdel som hittats. Jag tror att det beror på att ju färre personer som har hand om utredningen ju bättre. Det bli då lite mindre risk att uppgifter läcker ut till allmänheten. Även om poliserna har tystnadsplikt så kan det vara någon som försäger sig, kanske berättar för frun som i sin tur glömmer bort det här med tystnadsplikten
Att inget ska komma ut beror ju på att det fortfarande kan finnas misstänkta personer inblandade som då kan börja snacka ihop sig tex.
Jag är ingen polis alls, men det är så jag har uppfattat saken.
Rätta mig gärna om jag har fel.
Tackar, tackar för att du kommer med lite svar! Lite svar, jo, jag vill ha mer, nämligen menade att utökad åtkomstskydd tas till ett sådant här "vanligt" svartsjukemord, är det inte orimligt? Eller väldigt ovanligt?
Jag tyckte de många som i mina ögon här i tråden är väldigt kunniga, redan när det kom var väldigt förvånade och oförstående på detta då.
Och jag menar också hur det ser ut nu, efter att vi har lite facit i handen? Var dessa extra skyddsåtgärder av någon vikt?