2020-05-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Dubbel sekretess lär ju betyda att endast dom poliser som har hand om utredningen får veta alla fakta om vad som kommit fram. Inga andra poliser. Tex. vilken kroppsdel som hittats. Jag tror att det beror på att ju färre personer som har hand om utredningen ju bättre. Det bli då lite mindre risk att uppgifter läcker ut till allmänheten. Även om poliserna har tystnadsplikt så kan det vara någon som försäger sig, kanske berättar för frun som i sin tur glömmer bort det här med tystnadsplikten
Att inget ska komma ut beror ju på att det fortfarande kan finnas misstänkta personer inblandade som då kan börja snacka ihop sig tex.
Jag är ingen polis alls, men det är så jag har uppfattat saken.
Rätta mig gärna om jag har fel.

Tackar, tackar för att du kommer med lite svar! Lite svar, jo, jag vill ha mer, nämligen menade att utökad åtkomstskydd tas till ett sådant här "vanligt" svartsjukemord, är det inte orimligt? Eller väldigt ovanligt?
Jag tyckte de många som i mina ögon här i tråden är väldigt kunniga, redan när det kom var väldigt förvånade och oförstående på detta då.
Och jag menar också hur det ser ut nu, efter att vi har lite facit i handen? Var dessa extra skyddsåtgärder av någon vikt?
Citera
2020-05-21, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Tackar, tackar för att du kommer med lite svar! Lite svar, jo, jag vill ha mer, nämligen menade att utökad åtkomstskydd tas till ett sådant här "vanligt" svartsjukemord, är det inte orimligt? Eller väldigt ovanligt?
Jag tyckte de många som i mina ögon här i tråden är väldigt kunniga, redan när det kom var väldigt förvånade och oförstående på detta då.
Och jag menar också hur det ser ut nu, efter att vi har lite facit i handen? Var dessa extra skyddsåtgärder av någon vikt?

Att det blev utökat åtkomstskydd, kan inte det bero på dels att det fanns misstanke om medhjälpare på fri fot och gissningsvis att de märkte att det fanns en läcka de behövde täppa till? Tex kom ju nån i denna tråd med info om korrekt kroppsdel och fyndplats ganska tidigt?
Citera
2020-05-21, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knastrarn
Att det blev utökat åtkomstskydd, kan inte det bero på dels att det fanns misstanke om medhjälpare på fri fot och gissningsvis att de märkte att det fanns en läcka de behövde täppa till? Tex kom ju nån i denna tråd med info om korrekt kroppsdel och fyndplats ganska tidigt?

Vill nästan svära på .... att första "skvallret" om huvudet i garderoben/förrådet kom minst ett par veckor senare. Vill svära på det, men törs inte, så säker är jag inte.
Senast redigerad av cactaceae 2020-05-21 kl. 20:30. Anledning: Felstavning
Citera
2020-05-21, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det finns ingenstans i fupen där det står att de släppte honom "en bit hemifrån". I HR står det att man kör hem honom till Uddevalla. Och man avslutar ärendet 22.14:55.

Kan herr konstapel trixat lite med tiderna?

Typ släppt av honom och sedan tagit ett varv förbi sibylla på betald arbetatid innan dom rapporterade uppdraget slutfört?
Citera
2020-05-21, 20:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll

Typ släppt av honom och sedan tagit ett varv förbi sibylla på betald arbetatid innan dom rapporterade uppdraget slutfört?

Har de i såfall trixat något mer i utredningen, menar du?
Citera
2020-05-21, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Joggyboll

De har ju månadslön och inte ingripandelön -så det ser jag som uteslutet. Varför skulle de förvila pådet viset?
Citera
2020-05-21, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Tack för dom orden. Fanns ingen medkänsla. Bara tittade på reglerna vad dom var tvungna att göra. Och det var ingenting dom måste göra.
Ni verkar ju inte fatta att socialtjänsten inte kan ha insyn i alla invånares privata relationer.

Först så var inte Wilma utsatt för en systematisk, grov misshandel i en nära relation och det fanns inga tidigare varningstecken för skola/sjukvård (som anmäler i de flesta fallen till soc) att hon skulle bli utsatt för dödligt våld.

När anser ni att myndigheter agerat utan medkänsla? Vadå, genom att hon inte fick en lägenhet direkt när hon hade TVÅ giltliga vårdnadshavare?

Det är hennes föräldrars ansvar OCH fel. Sluta åberopa mamma-pappa-staten. Det är inte soctanters ansvar att reda ut tonåringars kärleksrelationer.
Citera
2020-05-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tockenn
Ja det är min tanke med. Jag tror inte han haft mer hjälp än just att göra sig av med kroppen, kanske har han tillomed burit ner kroppen själv från lägenheten. Det ena vittnet hade hört någon bära ner något tungt för trappan en natt och slog i räcket ett par gånger vilket tyder på att det var ett otympligt "föremål" som han bar ner.

Jag tänker med en del på att flera vittnen har sett en mörk ford Focus parkerad precis utanför entrén på baksidan.
Pappan hade visserligen inte en mörk Focus men däremot så tror jag att många skulle kunna missta den svarta Kugan för en Focus.

Kusinen berättar även i förhör att pappan frågade ut T om såren på handen men i förhör påstår pappan att han inte sett några skador på T alls.
Jag tror pappan vet betydligt mer än vad han säger.
Fyndet med huvudet verkar chocka honom en del men det kan ju va så att han inte visste om att det saknades från kroppen.

Har T dragit en historia om hur hon råkat dö och han måste ha hjälp att gömma henne, kommer ner med kroppen inlindad i sopsäckar eller liknande o slänger in i bagaget på bilen och inte berättat om att han skurit av huvudet så skulle det mycket väl kunna förklara pappans chockade reaktion.

Kontakten med vännerna verkar ju ha skett i första hand via Snapchat vilket innebär att vi inte har en aning om vad han berättat för någon.

En sak som stör mig lite är varför hans ena kompis vägrar uppge registreringsnummer på sin mammas BMW som han "lånar" med ett dumt argument om hur han inte vill att polisen ska ha koll på den.

Är också inne på ditt spår med att han fått hjälp med o forsla bort kroppen.

Därav satt han o blev orolig att den hittats i floden, för han har ingen aning om vart den är/tagit vägen.

Att huvudet låg kvar beror kanske på att han inte var tillräckligt stursk o göra sig av med det? Det har kanske legat på vinden först, sedan orkade psyket bara o ta ner det till lägenheten. Alla resor hem från jobbet har kanske varit försök att förmå sig själv o hämta väskan?

Städhjälp har nog klanen hjälpt till med, och oturligt nog fick polisen span på lägenheten ett par dagar för tidigt
Citera
2020-05-21, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Drogerna har diskuterats flitigt i tråden, särskilt dec - feb, fast här får du ändå ett svar från en f.d. bohusläning

Relativt sett, om vi jämför med riksnormen, så är det nog väldigt vanligt förekommande att ungdomar röker (andra tar t.ex. koks, amfetamin och/eller MDMA) i alla de orter som figurerar i FUP:en, skulle jag säga. Eftersom Uddevalla är en gymnasiestad med ganska många unga som bor ensamma, så centreras det där och graviterar till staden, är min erfarenhet. Drogtrafiken mellan Göteborg och Dalsland/Värmland/Oslo passerar också genom Uddevalla, tror jag. Jag har för dålig insyn i kurdisk klanmentalitet för att uttala mig där... men nu ska ju T ha röstat SD och kan väl knappast sägas vara typisk?

Han verkar hur som helst ha en mångårig historia av elakheter och jävelskap gentemot sina partners och andra bakom sig - de två tidigare flickvännerna före W ska båda ha blivit illa behandlade. Så sorgligt, hela fallet med sina kringomständigheter

Var finns denna information om hans beteende mot sin senaste flickvän? Syftar inte på tjejen i FUP som han nästan kvävde med kudden utan den senaste (H). Måste ha missat det.
Citera
2020-05-21, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
De har ju månadslön och inte ingripandelön -så det ser jag som uteslutet. Varför skulle de förvila pådet viset?

Läste precis fupen att dom rapporterat kn upplockandet ett par minuter innan 22, så bortse från min spekulation...

Anledningen skulle kunnat vara för att få en annorlunda tidslinje om nu Göran hör skrik kl 22. Skriken skulle kunnat vara Ts när han kom hem och upptäckte Ws kropp, alternativt insåg vad han gjort
Citera
2020-05-21, 20:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Drogerna har diskuterats flitigt i tråden, särskilt dec - feb, fast här får du ändå ett svar från en f.d. bohusläning

Relativt sett, om vi jämför med riksnormen, så är det nog väldigt vanligt förekommande att ungdomar röker (andra tar t.ex. koks, amfetamin och/eller MDMA) i alla de orter som figurerar i FUP:en, skulle jag säga. Eftersom Uddevalla är en gymnasiestad med ganska många unga som bor ensamma, så centreras det där och graviterar till staden, är min erfarenhet. Drogtrafiken mellan Göteborg och Dalsland/Värmland/Oslo passerar också genom Uddevalla, tror jag. Jag har för dålig insyn i kurdisk klanmentalitet för att uttala mig där... men nu ska ju T ha röstat SD och kan väl knappast sägas vara typisk?

Han verkar hur som helst ha en mångårig historia av elakheter och jävelskap gentemot sina partners och andra bakom sig - de två tidigare flickvännerna före W ska båda ha blivit illa behandlade. Så sorgligt, hela fallet med sina kringomständigheter
Alltså vad jag förstått har han bara brukat cannabis. Det blir man inte aggressiv av, tvärtom. Såvida man inte är på en avtändning, då kan vadsomhelst hända. Eller om han kommit in i nån hash psykos, men det hade han inte iheller enligt fup. Ren o skär psykopat bara, med stor beundran för gangsters!
Citera
2020-05-21, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Känns väl lite oväsentligt hur mkt spö Tishko ev får...
Först ska han iaf placeras där....och det kanske inte är där han hamnar ..

Klart han ska i fängelse, räcker inte med å spela sjuk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in