Citat:
Ursprungligen postat av
Parasolltroll
Hmm...ja det kan vara som du tänker, att det finns en "hel" kropp någonstans därute i havet. Om det är så, är det sannolikast att han haft en bil. Jag är övertygad om att dumpningen skett på natten. Man får vara knallhård för att göra det i dagsljus. Att han använt jobbilen på natten är inte troligt. Han har lånat bil eller fått hjälp.
Jag kan inte utesluta att det är pappan, han är lite för överdriven i förhören.
Det är också tydligt att hans kompisar dyker upp både snabbt och tjänstvilligt när Linda mfl är och letar efter Wilma i lägenheten och på vinden. Troligen messar T att de ska hjälpa honom genom att avleda Linda med att någon sett Wilma på Elgiganten.
Vad vet kompisarna, vad får dem att gå med på snabbutryckning och lögner? Och att inte i förhör berätta om Ts sms ?
Har de hjälpt till med transport till kajen och dumpning?
Ja det är min tanke med. Jag tror inte han haft mer hjälp än just att göra sig av med kroppen, kanske har han tillomed burit ner kroppen själv från lägenheten. Det ena vittnet hade hört någon bära ner något tungt för trappan en natt och slog i räcket ett par gånger vilket tyder på att det var ett otympligt "föremål" som han bar ner.
Jag tänker med en del på att flera vittnen har sett en mörk ford Focus parkerad precis utanför entrén på baksidan.
Pappan hade visserligen inte en mörk Focus men däremot så tror jag att många skulle kunna missta den svarta Kugan för en Focus.
Kusinen berättar även i förhör att pappan frågade ut T om såren på handen men i förhör påstår pappan att han inte sett några skador på T alls.
Jag tror pappan vet betydligt mer än vad han säger.
Fyndet med huvudet verkar chocka honom en del men det kan ju va så att han inte visste om att det saknades från kroppen.
Har T dragit en historia om hur hon råkat dö och han måste ha hjälp att gömma henne, kommer ner med kroppen inlindad i sopsäckar eller liknande o slänger in i bagaget på bilen och inte berättat om att han skurit av huvudet så skulle det mycket väl kunna förklara pappans chockade reaktion.
Kontakten med vännerna verkar ju ha skett i första hand via Snapchat vilket innebär att vi inte har en aning om vad han berättat för någon.
En sak som stör mig lite är varför hans ena kompis vägrar uppge registreringsnummer på sin mammas BMW som han "lånar" med ett dumt argument om hur han inte vill att polisen ska ha koll på den.