Citat:
Ursprungligen postat av
tessaladiss
Om de låter för bra för att vara sant så är det oftast de har jag fått lära mej...
1 Tror jag han utförde mordet själv? Japp
2 Tror jag någon annan har varit lägenheten? Nej
3 Tror jag han fått hjälp med att undanröja kroppen ? Ja
4 Tror jag fler än 1 är inblandade ? Ja
hade jag varit gärningsman så hade jag inte släppt in någon annan att röja runt av den enkla anledningen att det blir mer för mej att hålla reda på gällande undanröjande av spår
Därför tror jag han flyttat delar från lght till sin fars bil och hans far och möjligtvis kusiner har hjälpt till...
Därför kan han TYDLOGT hävda att tishko inte använt bilen för det är han som gjort de . Sen tror han nog att bara för han är så säker på sin sak trots att det finns blod i bilen så är det nog bara en olycklig tillfällighet
Tror kusinerna anledning med lagning av bil bara är en anledning för dom att dra som ursäkt.. visst lagades bilen för att det skulle hålla .. men tror allt dom möjligtvis kört kugan till Alingsås och på vägen slängt ut paket här och där in i skogar längs vägen alternativt nermald och slängd i vatten alternativt restaurang..
Klan mentalitet är inte att underskatta och definitivt inte när det kommer till heder
Jag tror du har fel...
En av anledningarna till att han styckat kroppen är troligen att han inte velat/vågat/kunnat ta hjälp av någon annan. Med hjälp av annan hade han inte behövt stycka upp kroppen.
Hur skulle detta ha planerats, organiserats och genomförts utan att Tishko skulle ha ringt, SMS:at eller skrivit i sociala medier till medhjälparen? Finns inte ett spår av detta i telefontrafiken. Varken före, under eller efter? Jag gissar också att polisen gjort masttömningar på personer som rört sig i/kring bostaden, utan någon sådan upptäckt.