2020-05-19, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Okej, det låter oerhört effektivt.

Vet inte, men känns bara som ett stort risktagande genom att dumpa det i soptunnor och sedan hoppas på att det går obemärkt förbi.
Man får ändå anta att han ville köpa sig tid efter mordet till att städa/göra sig av med bevis.

Lägger man det i soptunnor så är risken stor att man blir busted direkt, samma dag.

Dumpar man det däremot i havet så känns det som att man åtminstone har tid på sig tills misstankarna börjar riktas mot exet. Bara en tanke.

Helt utan risk är det definitivt inte. Men det finns nog inga riskfria sätt att göra sig av med ett lik.
Inye tror jag att en av polisens första åtgärder när man börjar ana att T har gjort något jävligt dumt är att beordra kommunen att stänga värmeverket heller.

Och sopgubben som antagligen har ca 200 tunnor att tömma har inte många sekunder att hinna se något.
Citera
2020-05-19, 00:32
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Brukar man gräva under botten på grunt vatten, tex i bäckar, när man söker efter lik?
För man kan ju först lägga ett lik på botten och trycka ned det och gräva lite, och sen ösa på med jord. Och liket borde väl kunna ligga kvar där ganska länge då utan att någon märker det?
Han var väl lerig på byxorna och tröjan enligt polisen i Ljungskile, som ni kan läsa om från sida 18 och sen från sida 790 i FUP. På sida 29 står det om de leriga kläderna.

Jag vet inte hur det ser ut i bäcken där, men man borde väl kunna gå ner på knä och gräva någonstans i vattnet.
Då blir han förstås blöt, men han var ju också där i Ljungskile ganska länge. Och kläder torkar snabbt utomhus och speciellt när man har dem på sig.
Men den kvällen åkte han ju tåg till Ljungskile och enligt tågvärd hade han ingen väska med sig.
Citera
2020-05-19, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Var inte grannens förråd låst? Hur kom han in där i så fall?
Bra fråga. Det handlar ju ofta om hänglås, och de är lätta att knipsa av eller bryta upp. Han kan väl eventuellt ha satt dit ett nytt hänglås. Men förrådet ifråga hade väl åtminstone haft inbrott och var stökigt, om jag inte minns fel?

Men jag vet samtidigt inte. Ingen verkar ha känt igen jackan. Jag hoppas bara grannarna ifråga blev tillfrågade om den, men det står inget om det i FUP. Samtidigt - det kanske bara var en slump att jackan låg nära där Tishko befunnit sig.
Citera
2020-05-19, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Knux
Okej, det låter oerhört effektivt.

Vet inte, men känns bara som ett stort risktagande genom att dumpa det i soptunnor och sedan hoppas på att det går obemärkt förbi.
Man får ändå anta att han ville köpa sig tid efter mordet till att städa/göra sig av med bevis.

Lägger man det i soptunnor så är risken stor att man blir busted direkt, samma dag.

Dumpar man det däremot i havet så känns det som att man åtminstone har tid på sig tills misstankarna börjar riktas mot exet. Bara en tanke.
Du är inte av alls ensam om den teorin...som nämnts innan hade han ju tillgång till bilen via jobbet, möjligt han bara var hemma och "städade upp"och slängde just .... bevismaterial,städmaterial, inte delar av Wilma...
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-19 kl. 00:37.
Citera
2020-05-19, 00:33
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiddleback
Intressant med den kroppen som hittats igår (2020-05-18) på Sisjön parkering i en bagagelucka på en bil i Göteborg.
Varför är polisen så tysta om detta fynd??
Kan det vara resten av kroppen från Wilm* ??

Den som någon sett polisen hämta ut från en bil? Frågade i den tråden tidigare idag, ifall dom såg om kroppen hade något huvud. (fan vad makabert det låter). Men dom hade inte kunnat urskilja det på avstånd. Så vi får väl vänta och se. Men det låter kanske inte så troligt, det skulle väl ha uppmärksammats tidigare om en bil stod där så länge och luktade? Inte omöjligt dock, men lite osannolikt bara.
Citera
2020-05-19, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trenmacka
Borde vara väldigt svårt att åka dit för mord isåfall, säg att inget mordvapen hittas eller kan kopplas till personen då kan man helt enkelt inte åka dit för mord? om man inte blir tagen på bar gärning då..

Oj nu svävade du bort en aning ;-)
Klart man kan! Enklaste huvudregeln är att man skall kunna bevisa VAR, NÄR och HUR, då kan man fälla för mord!
Citera
2020-05-19, 00:36
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Intressant med den kroppen som hittats igår (2020-05-18) på Sisjön parkering i en bagagelucka på en bil i Göteborg.
Vart står det om detta?
Citera
2020-05-19, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tessaladiss
Om de låter för bra för att vara sant så är det oftast de har jag fått lära mej...

1 Tror jag han utförde mordet själv? Japp

2 Tror jag någon annan har varit lägenheten? Nej
3 Tror jag han fått hjälp med att undanröja kroppen ? Ja
4 Tror jag fler än 1 är inblandade ? Ja

hade jag varit gärningsman så hade jag inte släppt in någon annan att röja runt av den enkla anledningen att det blir mer för mej att hålla reda på gällande undanröjande av spår
Därför tror jag han flyttat delar från lght till sin fars bil och hans far och möjligtvis kusiner har hjälpt till...

Därför kan han TYDLOGT hävda att tishko inte använt bilen för det är han som gjort de . Sen tror han nog att bara för han är så säker på sin sak trots att det finns blod i bilen så är det nog bara en olycklig tillfällighet

Tror kusinerna anledning med lagning av bil bara är en anledning för dom att dra som ursäkt.. visst lagades bilen för att det skulle hålla .. men tror allt dom möjligtvis kört kugan till Alingsås och på vägen slängt ut paket här och där in i skogar längs vägen alternativt nermald och slängd i vatten alternativt restaurang..

Klan mentalitet är inte att underskatta och definitivt inte när det kommer till heder

Jag tror du har fel...
En av anledningarna till att han styckat kroppen är troligen att han inte velat/vågat/kunnat ta hjälp av någon annan. Med hjälp av annan hade han inte behövt stycka upp kroppen.

Hur skulle detta ha planerats, organiserats och genomförts utan att Tishko skulle ha ringt, SMS:at eller skrivit i sociala medier till medhjälparen? Finns inte ett spår av detta i telefontrafiken. Varken före, under eller efter? Jag gissar också att polisen gjort masttömningar på personer som rört sig i/kring bostaden, utan någon sådan upptäckt.
Citera
2020-05-19, 00:37
Medlem
Citat:
Vart läste du om händelsen?
Citera
2020-05-19, 00:38
Medlem
Knuxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KHR
Helt utan risk är det definitivt inte. Men det finns nog inga riskfria sätt att göra sig av med ett lik.
Inye tror jag att en av polisens första åtgärder när man börjar ana att T har gjort något jävligt dumt är att beordra kommunen att stänga värmeverket heller.

Och sopgubben som antagligen har ca 200 tunnor att tömma har inte många sekunder att hinna se något.
Privata soptunnor brukar man få köra ut till vägen manuellt den dagen det är sophämtning. Kan bara tala för mig men jag skulle märka i 9/10 fall att det är någon som varit i min soptunna utanför bostaden. Det är dessutom bara tömning varannan tisdag. Tishko måste alltså ha koll på tömning också. Står det mer än 1-2 dagar börjar det lukta.

Offentliga soptunnor (modell större) kan vara ett alternativ. Däremot kan eventuell kameraövervakning hindra honom då nojjan är total.

Jag tror helt enkelt inte på sop-teorin. Han skulle Inte ha dumpat påsarna med kudd fodret i sitt egna soprum isåfall.
Citera
2020-05-19, 00:39
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Brukar man gräva under botten på grunt vatten, tex i bäckar, när man söker efter lik?
För man kan ju först lägga ett lik på botten och trycka ned det och gräva lite, och sen ösa på med jord. Och liket borde väl kunna ligga kvar där ganska länge då utan att någon märker det?
Han var väl lerig på byxorna och tröjan enligt polisen i Ljungskile, som ni kan läsa om från sida 18 och sen från sida 790 i FUP. På sida 29 står det om de leriga kläderna.

Jag vet inte hur det ser ut i bäcken där, men man borde väl kunna gå ner på knä och gräva någonstans i vattnet.
Då blir han förstås blöt, men han var ju också där i Ljungskile ganska länge. Och kläder torkar snabbt utomhus och speciellt när man har dem på sig.

Enligt tågvärdarna hade han inget lik med sig. Finns heller inte så mycket tid till att göra i ordning det som du beskriver. Tåget gick 19.07. Så nej det tror jag inte.
Citera
2020-05-19, 00:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Den som någon sett polisen hämta ut från en bil? Frågade i den tråden tidigare idag, ifall dom såg om kroppen hade något huvud. (fan vad makabert det låter). Men dom hade inte kunnat urskilja det på avstånd. Så vi får väl vänta och se. Men det låter kanske inte så troligt, det skulle väl ha uppmärksammats tidigare om en bil stod där så länge och luktade? Inte omöjligt dock, men lite osannolikt bara.

Ja precis , sisjön morgon 18/5 -2020.
Det låter skrämmande , att inget skrivs i media.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in