2020-05-21, 03:15
Medlem
Tremendouslys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evalena99
Men om sökandet avslutats och enbart förhör kommer fortsätta hållas, innebär det att polisen enbart misstänker brott bakom hans försvinnande och inte andra skäl?

Det betyder väl att de inte kan utesluta brott, eller att det finns något konkret som tyder på att det skulle kunna vara ett brott. Vad de _enbart_ misstänker är nog för tidigt för oss att spekulera i.
Citera
2020-05-21, 03:19
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tremendously
Det betyder väl att de inte kan utesluta brott, eller att det finns något konkret som tyder på att det skulle kunna vara ett brott. Vad de _enbart_ misstänker är nog för tidigt för oss att spekulera i.

Kan tänka mig att det är detta med mobiltelefonen som hittats. Utan att han var i närheten. För en ung grabb är väl mobiltelefonen allt. Det tyder väl på att den tillsammans med väskan bara kan ha dumpats där. Av antingen honom själv eller av andra. För de nära och kära är det väl bara att ha hoppet levande. Det är frivilligt försvinnande. Det har ju hänt och personen lever och mår bra.
Citera
2020-05-21, 09:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Inte följt med i tråden. Någon som vill sammanfatta huvudteori/er?
Om brott misstänks, på vilken grund och i vilken gärningsriktning?

Läs inlägg #541 och #545 av användaren taamid som sammanfattar saken bra, dock har det hänt mycket senaste dagarna som kanske inte är med.

(FB) Försvunnen 19-åring i Sundsvall/Sidsjön, maj 2020

Citera
2020-05-21, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
2:ar detta.

Läs inlägg #541 och #545 av användaren taamid som sammanfattar saken bra, dock har det hänt mycket senaste dagarna som kanske inte är med.

Citera
2020-05-21, 09:40
Medlem
Läste att I*g Mar*e Björc* var involverad i nån insamling ang Hannnes.
Vad har hon för koppling till Hannes?släkting?
Läste även i ett polisförhör ang härvan kring drogterapeuten i Härnösands att hon är de många kriminella som "krusar"sig för uttryckte förhörsledaren,har hon hög position i Sundsvalls liv?
Senast redigerad av speed305 2020-05-21 kl. 09:56.
Citera
2020-05-21, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speed305
Läste att I*g Mar*e Björc* var involverad i nån insamling ang Hannnes.
Vad har hon för koppling till Hannes?släkting?
Läste även i ett polisförhör ang härvan kring drogterapeuten i Härnösands att hon är de många kriminella som "krusar"sig för uttryckte förhörsledaren,har hon hög position i Sundsvalls liv?
Har alltid haft en ”dålig känsla” kring henne. Omger sig med oerhört många kriminella/missbrukare men utger sig för att vara någon forma av gudinna är den uppfattning jag fått men jag bor onte i trakterna så kanske någon med lokalkännedom kan ge en rättvis bild av henne.
Citera
2020-05-21, 10:23
Medlem
Citat:
Anledningen till att det låter absurt är troligtvis för att båda två var drogpåverkade och deras agerande är ingenting våra nyktra hjärnor kan förstå

Vilka droger gick Hannes och mamman på egentligen? I sin st intervju som länkades till i tråden som gjordes för några år sedan så talades det ju om några amfetaminliknande nätdroger. Är det samma fortfarande?
Citera
2020-05-21, 10:24
Medlem
Sofiajadetarjags avatar
Citat:
Tydligen ska en person ha sagt att denne tagit väskorna med mammans tillhörigheter och slängt dom uppe vid sidsjön, vilket resulterade i att mamman med sonen åkte dit för att leta efter dom. Väskorna hittade mamman dock orörda på samma ställe som dom ska ha stått på hela tiden. Anledningen till att det låter absurt är troligtvis för att båda två var drogpåverkade och deras agerande är ingenting våra nyktra hjärnor kan förstå

Var detta alltså ett lockbete för att de skulle ta sig till stället ? Vet mamman mer än hon säger?
Tänk vad droger förstör många liv, fan vad tragiskt. Är det kanske de som sålt droger som kidnappat Hannes?
Citera
2020-05-21, 10:25
Medlem
Flairys avatar
Fyndplats:

http://www.bilddump.se/bilder/20200521102022-81.233.179.5.png

Om ni bara ska snacka offtopic så lämnar jag denna tråd!

Jävla snacka om folk hit o dit, antagligen så är de ingen som har fått han och försvinna är många platser som är osökta, men ni utgår ju att han är kidnappad så fortsätt med den teorin, så fortsätter jag och kartlägger området så man hittar intressanta platser och söka på!
Citera
2020-05-21, 10:31
Medlem
Som det ser ut verkar detta inte vara ett vanligt försvinnande. Hade han yrat omkring i skogen måndagen den 4 i de tillstånd han sägs skulle vara i så hade han varit hittad nu. Det finns många scenarion om vad som kan ha hänt, men ligger ett brott bakom så är det nån i H*nnes närmaste bekantskapskrets. Mamman i fråga är inte trovärdig, ljuger och undanhåller sanningen, vet att hon skulle sälja ut sin son för lite pv. Tror hon vet betydligt mer än vad hon säger. Sen andra namn som nämns i tråden är också av intresse.
Förmodligen så är nog väskan, jackan samt mobil ditlagd i efterhand för att förvilla polisen.
Visst terrängen där fynden gjordes är inte optimala, men fyrhjulingar eller liknade motordrivna terrängfordon kan ha använts. Långsökt men mycket möjligt för att dölja ett brott. H*nnes är då bortforslad ifrån platsen därav att han ej kommer hittas i skogen. Att H*nnes skulle befinna sig i livet är inte troligt efter så långtid, men hoppet är det sista som överger en.
Citera
2020-05-21, 10:34
Medlem
Vill bara tala om att det är jag som är Ing-Marie Björck! Jag har ett tidigare förflutet som både narkoman och kriminell, och det stämmer alldeles utmärkt att jag figurerade i ”drogterapeutens” förundersökning.. Jag är idag både drogfri och ickekriminell, och jobbar aktivt med att det skall förbli så! Jag känner både Hannes mor och far sen många år tillbaka! Det viktiga för mig, och varför jag engagerar mig är att jag vill att Hannes ska hittas/ komma tillrätta! Är det någon som funderar över mig och mitt liv idag, så är det bara att slå en signal! Mitt nummer är 0725400373.. Och är det nån som funderar över mina tidigare inlägg, så handlar dom om min sons far som blev skjuten..
Citera
2020-05-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elize97
Som det ser ut verkar detta inte vara ett vanligt försvinnande. Hade han yrat omkring i skogen måndagen den 4 i de tillstånd han sägs skulle vara i så hade han varit hittad nu. Det finns många scenarion om vad som kan ha hänt, men ligger ett brott bakom så är det nån i H*nnes närmaste bekantskapskrets. Mamman i fråga är inte trovärdig, ljuger och undanhåller sanningen, vet att hon skulle sälja ut sin son för lite pv. Tror hon vet betydligt mer än vad hon säger. Sen andra namn som nämns i tråden är också av intresse.
Förmodligen så är nog väskan, jackan samt mobil ditlagd i efterhand för att förvilla polisen.
Visst terrängen där fynden gjordes är inte optimala, men fyrhjulingar eller liknade motordrivna terrängfordon kan ha använts. Långsökt men mycket möjligt för att dölja ett brott. H*nnes är då bortforslad ifrån platsen därav att han ej kommer hittas i skogen. Att H*nnes skulle befinna sig i livet är inte troligt efter så långtid, men hoppet är det sista som överger en.

Du skriver något jag för 10 minuter sedan tänkte på. Finns många vägar i dessa skogar. Flertalet många inte vet om om man inte dvs är jägare eller uppvuxen i närheten av skogarna. Flyktvägar finns att välja på och vissa vägar är så pass att bil kan användas.
Tror inte längre Hannes kan finnas kvar i skogen. Sakerna är med all sannolikhet ditlagda för att hålla kvar polis, MP mfl, och vinte få de att börja fokusera på annat håll.
Hoppades innerligt på att det var Hannes som yrade runt på motorvägen härromkvällen. Men icke...
Stark magkänsla han inte är vid liv 😥💔
Må han komma till rätta, levande eller död...så hans närmaste får ett avslut 🙏
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in