2020-06-13, 15:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Life
Jag är säker på nedanstående. Kalla det killgissning om ni vill, men det kommer attt visa sig att det stämmer:
1. Han har inte blivit uppäten av vilda djur.
2. Pappan och farmor har inget med hans försvinnande att göra. Dom är bra människor. Pappan sköter sig nu.
3. Hammarn har levt med problem sedan sin ungdom. Han skulle kunna få ett eget kapitel här. I sin ungdom vållade han en mycket omtyckt persons död i en olycka. Jag är säker på att denna incident plågat honom genom livet, och varit en faktor kring var han hamnat. Men han har inte fått sitt smeknamn utan anledning. Han må knarka en del (har försökt städa till sig men misslyckats), men är i grunden en bra kille. Att han ska ha mördat sin barndomsväns son är otänkbart. Han är dock lojal så han kan ha ställt upp på att dölja något för en väns skull.
4. Mamman är inte att lita på. Hon har såklart inte gjort Hannes illa, men som konstaterats många gånger i tråden så är hon helt väck.
5. Polisen vet om alla teorier och killgissningar som vi framställer här, och har redan följt upp allt. Dom vet också mer än dom kommunicerar ut i media.

P.S
Jag såg en "missing person-poster" på stan i dag. Den träffad. Känns deppigt att en ung pojk mött detta öde, vadän det nu må vara.
D.S

Barndomsvänner! Vad har du fått det ifrån?
Citera
2020-06-13, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elize97
Barndomsvänner! Vad har du fått det ifrån?

Sen att inte mamman ifråga inte kan ha gjort H*nnes illa är de största skitsnack jag hört
Citera
2020-06-14, 10:25
Medlem
Rykten säger att det ska vara något större, att det kan vara mc-gäng inblandat. Skulderna ska inte bara vara Hannes, utan delas med hans mor. Kanske därför hon stack från stan?
Citera
2020-06-14, 12:15
Medlem
Citat:
Att folk är så naiv och tror att mamman nu efter snart 5 veckor ska börja leta efter H*nnes när hon inte gjort det tidigare, hon har inte varit med på ett enda sök med missing people eller ens försökt att hjälpa till på något annat vis. Och hennes olika versioner om dagen då han försvann ändras och nu ändras den väldigt drastiskt. Nu är version enligt henne själv att H*nnes fick skjuts från sidsjön, hon kunde till och med uppge vilken modell på bilen det var, och det kommer hon på nu helt plötsligt 😣🤔 Att hon är delaktig för mig och många andra är rätt uppenbart. Så det jag menar är att hon nu ska "leta" är bara en sak hon säger som låter bra. Snälla öppna ögonen och förstå att det ligger ett brott bakom, han har inte yrat bort sig i skogen, det är ingen björn eller vildsvin eller nått annat idiotiskt. Han är borttagen men förmodligen är det inte planerat utan ett misstag.

Hon säger nu H*nnes fick skjuts från Sidsjö? Hur vet du det? Har hon berättad det för polisen nu också då? Då kan man väll sluta leta kring Sidsjön och söka efter bilen i stället. Vilken model och färg?
Citera
2020-06-14, 12:45
Medlem
Gamebreds avatar
Detta är ingen plats för rationella tankar tyvärr.
Citera
2020-06-14, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Rykten säger att det ska vara något större, att det kan vara mc-gäng inblandat. Skulderna ska inte bara vara Hannes, utan delas med hans mor. Kanske därför hon stack från stan?

Vilket mc-gäng skulle det röra sig om?
Citera
2020-06-14, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69

Det fick jag inte veta, tyvärr. Några hangarounds.
Citera
2020-06-14, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Det fick jag inte veta, tyvärr. Några hangarounds.

NO PARA MC 🤪
Citera
2020-06-14, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69

Finns tydligen en mc klubb på alnö "farmen" enligt uppgifter ska H*nnes varit där kvällen innan han försvann
Citera
2020-06-14, 17:26
Medlem
Gamebreds avatar
Citat:
Finns tydligen en mc klubb på alnö "farmen" enligt uppgifter ska H*nnes varit där kvällen innan han försvann

Förutsatt att det ligger något i det är det klart något att nysta vidare i.
Detta är alltså information du fått till dig senaste dygnet?
Citera
2020-06-14, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Getrealnow
Hon säger nu H*nnes fick skjuts från Sidsjö? Hur vet du det? Har hon berättad det för polisen nu också då? Då kan man väll sluta leta kring Sidsjön och söka efter bilen i stället. Vilken model och färg?

De har hon sagt själv, men bil modellerna är oväsentligt i detta eftersom hon sagt olika modeller till olika människor, hon ljuger om alltihopa. Men det konstiga i det hela är att polisen fått denna info men vad jag vet så har dom inte tagit in henne för nått nytt förhör. Om så är fallet så är de väldigt märkligt jobbat av polisen eftersom det hon säger ändrar hela polisutredning, samt att alla sök i sidsjön var helt meningslösa. Och hon då har vetat om de hela tiden att han satt sig i en bil och åkt från platsen. Ingen kan ändra min misstanke om att hon är inblandad. Att inte polisen förstår det är för mig helt ofattbart. Men polisen är väl inte bättre eller så bryr dom sig inte speciellt mycket. Detta borde varit löst för länge sedan. Pinsamt jobb av våran polismakt.
Citera
2020-06-14, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gamebred
Förutsatt att det ligger något i det är det klart något att nysta vidare i.
Detta är alltså information du fått till dig senaste dygnet?

Var tydligen fest där dagen innan, alltså på söndagen den 3e. Jag hörde detta ganska tidigt in efter han försvann
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in