2020-05-21, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TantastaZ
Vill bara tala om att det är jag som är Ing-Marie Björck! Jag har ett tidigare förflutet som både narkoman och kriminell, och det stämmer alldeles utmärkt att jag figurerade i ”drogterapeutens” förundersökning.. Jag är idag både drogfri och ickekriminell, och jobbar aktivt med att det skall förbli så! Jag känner både Hannes mor och far sen många år tillbaka! Det viktiga för mig, och varför jag engagerar mig är att jag vill att Hannes ska hittas/ komma tillrätta! Är det någon som funderar över mig och mitt liv idag, så är det bara att slå en signal! Mitt nummer är 0725400373.. Och är det nån som funderar över mina tidigare inlägg, så handlar dom om min sons far som blev skjuten..

Bra Ing-Marie! Du gör en jätteinsats för Hannes och hans föräldrar!
Citera
2020-05-21, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Vilka droger gick Hannes och mamman på egentligen? I sin st intervju som länkades till i tråden som gjordes för några år sedan så talades det ju om några amfetaminliknande nätdroger. Är det samma fortfarande?

Svårt att säga, men det sägs ju att Hannes hade varit vaken i 4 dygn innan försvinnandet och amfetamin är ju en av de droger man kan ta som håller en vaken i dagar utan sömn och mat. Så skulle tippa på att de var amfetamin
Citera
2020-05-21, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sofiajadetarjag
Var detta alltså ett lockbete för att de skulle ta sig till stället ? Vet mamman mer än hon säger?
Tänk vad droger förstör många liv, fan vad tragiskt. Är det kanske de som sålt droger som kidnappat Hannes?

Det skulle kunna varit ett lockbete, ja. Det är en av många teorier. Och jag personligen med en del andra i tråden tror att mamman vet mer än vad hon säger.

Har H*nnes blivit kidnappad så är det förmodligen pga drogskuld, eller hans mammas fel.
Citera
2020-05-21, 11:42
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Elize97
Som det ser ut verkar detta inte vara ett vanligt försvinnande. Hade han yrat omkring i skogen måndagen den 4 i de tillstånd han sägs skulle vara i så hade han varit hittad nu. Det finns många scenarion om vad som kan ha hänt, men ligger ett brott bakom så är det nån i H*nnes närmaste bekantskapskrets. Mamman i fråga är inte trovärdig, ljuger och undanhåller sanningen, vet att hon skulle sälja ut sin son för lite pv. Tror hon vet betydligt mer än vad hon säger. Sen andra namn som nämns i tråden är också av intresse.
Förmodligen så är nog väskan, jackan samt mobil ditlagd i efterhand för att förvilla polisen.
Visst terrängen där fynden gjordes är inte optimala, men fyrhjulingar eller liknade motordrivna terrängfordon kan ha använts. Långsökt men mycket möjligt för att dölja ett brott. H*nnes är då bortforslad ifrån platsen därav att han ej kommer hittas i skogen. Att H*nnes skulle befinna sig i livet är inte troligt efter så långtid, men hoppet är det sista som överger en.

Har du varit i området där han försvann? Det ör ett oerhört svårsökt och stort område med tät undervegetation massa vindfällen kors och tvärs i branta bergstup ..Det har hänt många gånger att stora sök inte hittat någon. Men nya sök eller av slumpen. Då återfinns den saknade men det kan dröja länge.
Medkänsla med Ha**es anhöriga . Det är hemskt att behöva läsa all skit som skrivs här. Föräldrars kärlek till sina barn
är inte mindre för att man inte förmår ta hand om dem.
Citera
2020-05-21, 11:52
Medlem
Tror att många glömmer att det är Sundsvall vi pratar om. Det här är ingen film. Inga gangstrar eller enorma skulder.

Vill man ha pengar tillbaka så finns pengar på Hannes kort, vilket är orört. Hade han varit kidnappad så skulle det med största sannolikhet varit tömt.

Vill man snarare bara ta hans liv så krävs det ganska mycket för att planera och genomföra en kidnappning. Samt även tänka på att sprida ut en massa saker i en ganska svår terräng.

Sedan är det rent generellt, på droger eller inte, märkligt att två personer ska ta sig till ett friluftsområde där det sägs ska finnas resväskor som någon slängt dit? Och vem är denna någon?

Känner ingen inblandad i detta men kan förvånas över hur folk resonerar i många såna här trådar. Brott är oftast ganska enkla. 1+1 blir inte 19.

Däremot är det ganska intressant hur det hela hanteras i media. Tänker jämfört med Lisa som försvann för någon sommar sedan. Ett ENORMT pådrag. Där var det å andra sidan kanske mer direkt tydligt att någon rövat bort henne, medan i detta fall är saker mer oklara.

Kan väl avslutningsvis säga att det nog absolut finns en chans att en hotbild funnits mot nämnde Hannes och att han tillsammans med mamma sett till att han ”försvinner” och nu håller sig borta tills saker lugnat ner sig. Samtidigt påstår folk att i så fall skulle kontaktat pappan. Vem säger att han inte har?

Men, många spekulationer. Jag tror bara att det är enklare lösning på detta än att det ska vara som taget ur en Hollywood-film. Hoppas dock att vi får ett lyckligt slut!
Citera
2020-05-21, 12:16
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jay2dZ
Tror att många glömmer att det är Sundsvall vi pratar om. Det här är ingen film. Inga gangstrar eller enorma skulder.

Vill man ha pengar tillbaka så finns pengar på Hannes kort, vilket är orört. Hade han varit kidnappad så skulle det med största sannolikhet varit tömt.

Vill man snarare bara ta hans liv så krävs det ganska mycket för att planera och genomföra en kidnappning. Samt även tänka på att sprida ut en massa saker i en ganska svår terräng.

Sedan är det rent generellt, på droger eller inte, märkligt att två personer ska ta sig till ett friluftsområde där det sägs ska finnas resväskor som någon slängt dit? Och vem är denna någon?

Känner ingen inblandad i detta men kan förvånas över hur folk resonerar i många såna här trådar. Brott är oftast ganska enkla. 1+1 blir inte 19.

Däremot är det ganska intressant hur det hela hanteras i media. Tänker jämfört med Lisa som försvann för någon sommar sedan. Ett ENORMT pådrag. Där var det å andra sidan kanske mer direkt tydligt att någon rövat bort henne, medan i detta fall är saker mer oklara.

Kan väl avslutningsvis säga att det nog absolut finns en chans att en hotbild funnits mot nämnde Hannes och att han tillsammans med mamma sett till att han ”försvinner” och nu håller sig borta tills saker lugnat ner sig. Samtidigt påstår folk att i så fall skulle kontaktat pappan. Vem säger att han inte har?

Men, många spekulationer. Jag tror bara att det är enklare lösning på detta än att det ska vara som taget ur en Hollywood-film. Hoppas dock att vi får ett lyckligt slut!

ja, sant. Folk blir ju helt efterblivna när de inte sovit på 4 dygn och tagit en massa knark. Får hallisar och blir paranoida å det grövsta. Kan bara tänka mig hans sinnesstämning om han dessutom verkligen hade några idioter efter sig som hotade han för en skuld. Måste ha varit vettskrämd. fått för sig att gömma sig eller åka iväg med någon buss. Det som talar emot det är ju hans telefon som var urladdad och pengarna på hans kort som var orörda. de hade han ju behövt ha med sig.
Citera
2020-05-21, 12:32
Medlem
Tidigare i tråden skrevs att ett par dagar innan Hann*s försvann så hade det tagit slut med flickvännen Sof*a Sjöb*erg. På hennes Facebook verkar det stämma att de står varann nära, verkar t o m som att hon är ihop med honom. Kan inte kärlekssorg eller strul ligga bakom detta? Ung man med krossat hjärta tar sitt liv? Har hänt förr...
Citera
2020-05-21, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Tidigare i tråden skrevs att ett par dagar innan Hann*s försvann så hade det tagit slut med flickvännen Sof*a Sjöb*erg. På hennes Facebook verkar det stämma att de står varann nära, verkar t o m som att hon är ihop med honom. Kan inte kärlekssorg eller strul ligga bakom detta? Ung man med krossat hjärta tar sitt liv? Har hänt förr...

Är väl just detta jag menar. Snackas om 15 olika scenarion. Antingen har han tagit livet av sig, blivit bortförd eller så är det något annat i görningen. Däremot kan man ju i så fall undra var storyn om väskorna kommer in i bilden. Någon far med osanning, det är ganska tydligt.
Citera
2020-05-21, 12:57
Medlem
Spekulation: anta att Hann*s har en rätt tuff vardag med mycket strul. Mamman kan inte ta hand om sig själv och lever i väskor mm Pappa i stad långt bort. Droger o all skit som följer med. Dömd för innehav. Så tar det slut m tjejen och allt blir bara too much. Slut med tjejen och mammas kaosväskor blir mot bakgrund av hur jobbigt det redan är för mycket för pojken.

Menar med detta att väskor i Sidjöskogen kan ha en betydelse i förloppet utan att direkt leda till en kidnappare etc.
Citera
2020-05-21, 13:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Inte följt med i tråden. Någon som vill sammanfatta huvudteori/er?
Om brott misstänks, på vilken grund och i vilken gärningsriktning?

Citat:
Ursprungligen postat av Wonderworker
Spekulation: anta att Hann*s har en rätt tuff vardag med mycket strul. Mamman kan inte ta hand om sig själv och lever i väskor mm Pappa i stad långt bort. Droger o all skit som följer med. Dömd för innehav. Så tar det slut m tjejen och allt blir bara too much. Slut med tjejen och mammas kaosväskor blir mot bakgrund av hur jobbigt det redan är för mycket för pojken.

Menar med detta att väskor i Sidjöskogen kan ha en betydelse i förloppet utan att direkt leda till en kidnappare etc.

Hannes skulle aldrig ta livet av sig.

Om möjligt så skulle han nog bara ta mer skit och dra ner till Norrköping en sväng, sedan komma tillbaka efter ett tag.
Citera
2020-05-21, 13:34
Medlem
Synd att de inte kan gå ut med exakta gps koordinater där fynden gjordes nu när de ändå slutat leta själv. Så hade vi ju kunnat spåna i vilken riktning han kan ha gått.
Citera
2020-05-21, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SneekerN
Hannes skulle aldrig ta livet av sig.

Om möjligt så skulle han nog bara ta mer skit och dra ner till Norrköping en sväng, sedan komma tillbaka efter ett tag.
INGEN vet vem/vilka som är benägna att ta sitt liv! Många som blivit överraskade kan jag säga, just för att personen som gjort det, är den sista de skulle ha gissat på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in