2020-05-20, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av outside3
Tänk om detta blir en av dem fall som man aldrig hittar varken H*nnes vid liv eller hans döda kropp, otäckt.

Ja verkligen, de skriver att de hittat jackan på baksidan av södra berget. Kan han ha bytt håll han gick åt när det blev mörkt och börjat gå mot någon ljuskälla? Typ masten på södra berget?
Citera
2020-05-20, 22:25
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJkvnj/nya-fynd-efter-forsvunne-hannes-19-i-sundsvall

Inte så mycket vi inte redan läst men

” I helgen gjorde Missing People de första fyndet efter Hannes, då en väska hittades. Därefter upptäckte en orienterare en jacka och en mobiltelefon i närheten av platsen där väskan hittades.
– Vi har konstaterat att jackan och mobiltelefonen tillhör honom. Att de hittades i närheten av väskan styrker tron om att det är hans väska. Vi har också hittat ett kvitto som kopplas till honom, säger Henrik Blusi.”
Citera
2020-05-20, 22:39
Medlem
Inte följt med i tråden. Någon som vill sammanfatta huvudteori/er?
Om brott misstänks, på vilken grund och i vilken gärningsriktning?
Citera
2020-05-21, 00:40
Medlem
Varför skulle dom vara och leta resväskor? Låter helt absurt.
Citera
2020-05-21, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jay2dZ
Varför skulle dom vara och leta resväskor? Låter helt absurt.

Tydligen ska en person ha sagt att denne tagit väskorna med mammans tillhörigheter och slängt dom uppe vid sidsjön, vilket resulterade i att mamman med sonen åkte dit för att leta efter dom. Väskorna hittade mamman dock orörda på samma ställe som dom ska ha stått på hela tiden. Anledningen till att det låter absurt är troligtvis för att båda två var drogpåverkade och deras agerande är ingenting våra nyktra hjärnor kan förstå
Citera
2020-05-21, 00:58
Medlem
Men om sökandet avslutats och enbart förhör kommer fortsätta hållas, innebär det att polisen enbart misstänker brott bakom hans försvinnande och inte andra skäl?
Citera
2020-05-21, 01:12
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towen
Inte följt med i tråden. Någon som vill sammanfatta huvudteori/er?
Om brott misstänks, på vilken grund och i vilken gärningsriktning?

2:ar detta.
Citera
2020-05-21, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Ja verkligen, de skriver att de hittat jackan på baksidan av södra berget. Kan han ha bytt håll han gick åt när det blev mörkt och börjat gå mot någon ljuskälla? Typ masten på södra berget?

Masten syns oväntat dåligt från områdena runt berget. Givetvis kan man få syn på den, men man ska absolut inte ha den som referens.

Klart han kan ha sett den och resonerat så men kanske inte troligt.
Citera
2020-05-21, 01:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Evalena99
Men om sökandet avslutats och enbart förhör kommer fortsätta hållas, innebär det att polisen enbart misstänker brott bakom hans försvinnande och inte andra skäl?

Glömde dubbelcitera, sorry..

Tror det var i ST som polisen välkomnade ”folk” att röra sig i området, ungefär som ett passivt letande.
Bryr mig inte om att leta citat, men jag tolkade det som att dom ansåg att området var avsökt helt enkelt.
Citera
2020-05-21, 01:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b_m_e

Tror det var i ST som polisen välkomnade ”folk” att röra sig i området, ungefär som ett passivt letande.
Bryr mig inte om att leta citat, men jag tolkade det som att dom ansåg att området var avsökt helt enkelt.

Japp stämmer!
MP kommer fortsätta leta.
Citera
2020-05-21, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av b_m_e

Läste rubriken på st att polisen avbryter letandet av den försvunna personen, men kommer fortsätta hålla förhör.
Citera
2020-05-21, 03:11
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Evalena99

Inte enligt polisen. De går ju efter två spår. Antingen brott eller frivilligt försvinnande. De har enkelt sökt av det de kunnat. Missing People fortsätter ju dock att söka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in