2020-05-20, 00:33
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Jerry Grey, vilken dum och självgod person.
Han skyddar sig själv och SD i förhör samt domstol.
Riktigt osmakligt han för sig i rätten.
Det finns några SD-kramare i tråden men inte särskilt många JG-kramare.
Det är rätt sällan någon försvarar hans beteende.
Citera
2020-05-20, 00:44
Medlem
Det blir mycket svårt för ÅK-sidan att få den MT fälld för mordet på LW om man inte kommer med bindande bevisning. Det som framkom under förhandlingarna i TR gav mig en bild av desperation och en dåligt presenterad förundersökning. Kvantitet istället för kvalitet skulle man kunna säga. All viktig information försvann i den stora massan av ingenting.

Förhören i TR var lam och felprioriterad, ÅK angav en otydlig gärningsbeskrivning med många lösa trådar som hängde kvar utan svar.

Tror vi kommer få se en repris i HR
Citera
2020-05-20, 01:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Ja om du vill kalla det så, så inte mig emot men prova gärna.

Jag bjuder på länken en gång till så kan försvar och åklagare också ladda ner den för ökad förståelse för vad som händer i cachehistoriken när en webbsida öppnas eller uppdateras

https://www.nirsoft.net/utils/chrome_cache_view.html

Meeen, S slår ihop datorn vid kl 20.29. Kliver ut från jobbet kl 20.33
Vid kl 21.45 är han vid "Viken" och då finns också reggade grejer (något Encrypted). Karln verkar ju ha med sig datorn överallt. När han kommer hem strax för kl 23 kanske den ställs upp på köksbordet för att sen få följa med på cykeltur eller stanna kvar hemma.
Han donar och förbereder, har lapen påslagen och vid händelserna du/han kallar alibi, går den den i vila? Precis som skedde vid kl 20.29? Bara han vet. Vi andra får gissa.

S kommer åt sina grejer från vilken enhet som helst. Han börjar radera Telegram-chatter och annat via Ls mobil direkt efter han krossat hennes huvud? Raderingarna kan ha väckt en slumrande lap.

Hans laptop måste speglas med samma inställningar, program, appar, docs och webbsidor som var öppna den aktuella kvällen och provas i olika scenarior fjärr via annan enhet och direkt om man ska få en rättvis bild, men som sagt. Bara han vet. Vi andra får gissa.

ÅH kanske äntligen fått Google att gå med på att plocka fram all historik med raderingar och allt S donat med den 11-12 och 14-15 maj. Bara ÅH vet. Vi andra får gissa. Svar kommer 17 juni?
Citera
2020-05-20, 01:45
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Det blir mycket svårt för ÅK-sidan att få den MT fälld för mordet på LW om man inte kommer med bindande bevisning. Det som framkom under förhandlingarna i TR gav mig en bild av desperation och en dåligt presenterad förundersökning. Kvantitet istället för kvalitet skulle man kunna säga. All viktig information försvann i den stora massan av ingenting.

Förhören i TR var lam och felprioriterad, ÅK angav en otydlig gärningsbeskrivning med många lösa trådar som hängde kvar utan svar.

Det verkar som om du inte har läst överklagandet?
Citera
2020-05-20, 02:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP

Jag tror inte att din önskan kommer att uppfyllas i detta mordfallet, din repris-önskan och antecipation gällande SD kan falla ihop likt ett korthus innan du ens anar det.

KammarÅklagaren Åsa Hiding och hennes kollega Therese är två mycket sega individer som inte kommer att ge upp detta mordfallet på L*na Wesstr*m i första taget. Inom HR sitter inte Bj*rn L*ndén och det säger en hel del tycker jag.

Jag tror inte heller att man kommer att upprepa Bj*rn L*ndén's spektakel inom HR.

Risken är faktiskt stor att SD's nästa adress tids nog blir Kumla.

Team/ Åsa Hiding 👍

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-05-20 kl. 02:54.
Citera
2020-05-20, 03:20
Medlem
Citat:
Det jag fetat, ingen aning.

Det är du/ni som börjar bli desperata när det ser ut att det kan finnas risk för att SD har alibi.

Gällande den okända aktiviteten vid SD's Laptop under Måndags-kvällen den 14:e Maj året 2018 vilken då ägde rum från klockan: 23:34:16 och fram till klockan: 23:34:17.

Efter som du anser dig vara expert inom detta området gällande datorers funktioner och sålunds påpekat felaktigheter hos de forensíker som tidigare analyserat detta, så undrar jag varför du inte kontaktar KammarÅklagaren Åsa Hiding eller hennes kollega Therese och berättar för någon av dem vad du kommit fram till ?

Gällande tiden klockan: 23:34:16 och till klockan: 23:34:17, så finns det överhuvud taget ingen som kan bevisa vem eller vilken person som satt vid SD's Laptop vid det då aktuella tillfället, inte ens du skulle klara av att bevisa något sådant.

Det kan ha varit HD som vid det då aktuella tillfället satt vid SD's Laptop lika väl som JG eller SOA eller❗ingen person alls ?

Inte ens den stor-manipulative SD skulle mäkta med att kunna bevisa att vederbörande verkligen satt vid sin egen Laptop vid det då aktuella klockslaget 23:34:16.

Att påstå att SD skulle ha ett alibi i detta fallet håller över huvud taget inte.

Sedan kan faktiskt till och med SD haft med sig Laptopen utomhus ?

Team/ Åsa Hiding 👍

Mvh/ @JokerMannen
Senast redigerad av JokerMannen 2020-05-20 kl. 03:22.
Citera
2020-05-20, 03:45
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Påsmannen finns inrapporterade till SOS av en förbipasserande bil ( bärgare?) så han fanns nog men som sagt en bra bit och bra tid från BP. Tydligen nära ngt köpcentrum. Han verkade berusad om jag minns rätt. Kanske därför han inte hört av sig och berättat att det var han som var där ( han kanske inte minns det). Borde gå att få viss koll på hur många sådana som rapporteras in på den platsen.

Intill det köpcentrat ligger ett stort Systembolag ,så vem vet - påsmannen kanske hade druckit en del utav sitt inköp under natten ,om det sas att natten var varm ??
Jag minns ej om det var varmgrader då ?

(Spekulation)
Citera
2020-05-20, 03:55
Medlem
landbandys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Jag har inte sett det diskuteras här. Platsdelningen för Google på LWs telefon stängdes av 23:38 Om jag fattat rätt. Men om mordet var klart 23:33 ( sista skriket rapporterat) kan GM hunnit få upp LWs mobil tidigare förstås. Kanske ligger något av detta bakom att SD plötsligt vägrade dela sin tidslinje från Google?

Vad hade polisen fått fram då ?
Om han hade gått med på att de fått dela hans tidslinje ?
Förklara för en som inte fattar ...
Citera
2020-05-20, 05:47
Medlem
Citat:
Jo det har jag svarat på tidigare, om man använder till exempel ett Chrometillägg som gör autorefresh så blir det samma sorts historik. Men det skulle i så fall innebära ett planerat alibi och varför då sitta häktad i åtta månader om han visste att det fanns ett alibi? Han insåg att alibit fanns när han fick läsa det i fup.

Man behöver inga tillägg för auto-refresh. Det görs från webbservern, och som jag och någon annan skribent påpekat finns det flera nyhetssajter som har denna autorefresh där användaren inte behöver göra ett jota. Syns en sådan i cachen? Jag vet inte, jag är ingen IT-forensiker.
Senast redigerad av 30cc 2020-05-20 kl. 05:55. Anledning: stavfel
Citera
2020-05-20, 06:34
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nä, kanske inte.

Men här har vi en mördare som har ändå lyckats inte bara få ut Lena, mörda henne inom några minuter med ett medhavt tillhygge och sedan lyckas få tag på hennes mobil och förflytta den till en plats mellan radhusen. Det finns ett mönster i skeendet som tyder på en handlingskraft, förmåga att få till en plan. Det är inte sannolikt att Lena skulle följa med en random person till planket. Personen känner Lena väl.

Därtill har personen sett till att själv inte vara spårbar, ingen mobil med sig. Vid 01:40 (rätta mig om jag har fel med tiden, kommer inte in i FUP) är personen ännu kvar i området, för att då stänga av mobilen. För mig verkar det mer troligt att den som gjorde det, har ett boende på ett geografiskt avstånd som inte är långt bort från brottsplatsen. Vem stannar kvar i timmar efter de höga skriken, blodig?

På Lena fanns inget DNA från någon okänd. Däremot finns det DNA på Lenas ring och sperma på kjolen från SD. Det brutala våldet är ett övervåld som är riktat mot huvudet. Det är personligt våld som brukar se ut på det sättet.

För att komma in i Lenas mail, borde man ha vara införstådd med att hon är död. Detta är ingen slump. Ingen okänd, ingen random. Någon som känner Lena mycket väl. Vi vet att SD har av flera varit misstänkt för att ha gått in och läst deras konversationer. Han har själv medgett att han har haft kännedom av hur hon brukar bygga upp sin inloggninguppgifter.

Den som dödat Lena känner till henne, vet hur man kan få ut henne mitt i natten. Kan hennes mailinloggning.

Skulle denna person gå helt under radarn för utredningen?

Inom radien 2,5 km och tiden 02.10 finns det med säkerhet många andra personer som är vakna, ute eller inne. Ska alla dessa också misstänkas?

Säkert fanns det någon som tankade på macken, någon som gick ut med hunden 2 km från brottsplatsen. Någon gick upp och kissade, och tände lampan i badrummet.
Nej detta är inte rimligt någonstans och ett av de klara exemplen på hur Björn Lindén var personligt engagerad i frågan att fria Stefan till varje pris(?) De vänder ju ut och in på sig själva för att såga åtalet, väldigt likt en försvarare. Kanske handlade det inte om Stefan, utan att fucka Hidings karriär, vem vet..
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
"Härlig" kvällsläsning. När, var och hur alltså besvarade enligt åkl. Nu får de bevisa att mannen är SD och ingen annan gärningsman lite tydligare. Hovr tar väl upp fallet?
Ja det kommer de, domen innehåller ju uppenbara faktafel och feltolkningar.
Citat:
Genom att analysera historiken med hjälp av ett speciellt verktyg för det ändamålet.

När jag öppnar/uppdaterar en webbsida med ett googledocs-dokumnet får jag liknande historik, annars inte.

Om jag filterar på "docs.google.com" så händer nada i cachehistoriken, om jag öppnar/uppdaterar sidan så rasslar det till. Prova att testa så kan du se själv

https://www.nirsoft.net/utils/chrome_cache_view.html
Och får det solklara resultatet..
Citat:
..med nästan hundra procents sannolikhet kräver mänsklig interaktion..
Och drömmer om att få bli expertvittne 😂

Du behöver nog lämna datorn i källaren en stund och gå ut och skaffa lite verklighetsuppfattning!
Senast redigerad av pittsmurfen2000 2020-05-20 kl. 07:17.
Citera
2020-05-20, 06:50
Medlem
pittsmurfen2000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Birkenblatter
Jerry Grey, vilken dum och självgod person.
Han skyddar sig själv och SD i förhör samt domstol.
Riktigt osmakligt han för sig i rätten.
Jag har tidigare varit inne på att det finns tecken på att Jerry och Stefan är förälskade i varandra. Vad tror du?

- villkorslös förblindande kärlek från JG
- fnittriga videos under en båttur på tu man hand
- många bilder och videos sinsemellan på bajs och kiss
- att JG så enkelt hugger LW i ryggen - hon var en konkurrent
- att JG tipsar polisen om husrannsakan hos HD - hon var en konkurrent
- att JG känner sig manad att säga att det absolut var heteroporr han tittade på
- att det såklart inte var porr JG raderade
- att JG är så mån om att få bli rövknullad av SD igen att han kartlägger och hotar användare på Flashback
- att JG även efter FUP släppts, går runt och skäller på Lenas vänner för hennes mående, samtidigt som han stöttar SD
Citera
2020-05-20, 07:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittsmurfen2000
Jag har tidigare varit inne på att det finns tecken på att Jerry och Stefan är förälskade i varandra. Vad tror du?

- villkorslös förblindande kärlek från JG
- fnittriga videos under en båttur på tu man hand
- många bilder och videos sinsemellan på bajs och kiss
- att JG så enkelt hugger LW i ryggen - hon var en konkurrent
- att JG tipsar polisen om husrannsakan hos HD - hon var en konkurrent
- att JG känner sig manad att säga att det absolut var heteroporr han tittade på
- att det såklart inte var porr JG raderade
- att JG är så mån om att få bli rövknullad av SD igen att han kartlägger och hotar användare på Flashback
- att JG även efter FUP släppts, går runt och skäller på Lenas vänner för hennes mående, samtidigt som han stöttar SD

Alltså absolut ! Förstår ditt tänk och håller helt klart med . Har hela tiden hittat olika tankar om HD hennes far och att allt inte är svart eller vitt men denna förklaring Skulle faktiskt kunna va så .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in