Citat:
Ursprungligen postat av
f30malmo
Det är väl det att f.d. missbrukare kan se bra slitna ut också, och att folk kanske inte känner sig helt säkra på om de har substitutionsbehandling osv. Folk inom psykiatrin och soc är dock en annan sak.
Men tror fortfarande på att barnen kanske fått i sig droger av rent slarv, och att hon andats in sina egna spyor pga drogerna då de har just den effekten med att man kräks om man får i sig för mycket, och att de sedan har fått panik när de inte lyckas få liv i henne och har skakat och slagit henne i ansiket därför, för ringa 112 är ju inget alternativ i deras värld när de vet att hon fått i sig en överdos.
Det verkar ju svårt med barnhår att avgöra hur mycket droger de egentligen fått i sig då barnhår kan se ut som en längre period, även då det bara skett vid ett tillfälle, enligt den rapporten jag läste, om jag förstod den rätt.
Tycker R bara ska säga som det är, chansen att hon får barnen tillbaka finns ju inte ändå.
Jag tror att hon har drogats avsiktligt också, benzo för att hon ska bli lättare att hantera (somnar lätt och är lugn), och möjligtvis buprenorfin för smärta, eller av andra skäl. Det är lite svårt att förstå varför de skulle ge henne buprenorfin, men det ser ju ut att vara där, och i A också väl, om jag minns rätt? Men man ska kanske inte avfärda saker bara för att de inte ter sig rationella.
Citat:
Ursprungligen postat av
Santalucia84
Sonen @mos verkar i förhör vara sjukt medberoende. Försvar att allt var normalt in i det sista. Sa föräldrarna ofta var trötta och kunde somna sittandes. Var väl konstant nerdrogade och lär ju varit allt annat än närvarande föräldrar. Hoppas pojken får hjälp att bearbeta sina demoner. Han nämnde att han inte tänkte bakåt utan bara framåt. Ett sätt att överleva alla trauman men kommer komma upp till ytan på annat sätt om man inte bearbetar dem
Ja, sen är det ju också svårt att avgöra vad som är normalt och inte, det är familjen han har levt med en stor del av sitt liv, och antagligen har de ansträngt sig för att dölja missbruket så gott det går.
Jag tycker det är lite taskigt att anledningen till hans omhändertagande inte är maskat. Det är väl antagligen en ren lögn, och skulle det inte vara det så är det ändå föräldrarnas fel med största sannolikhet, men alltid finns det någon som tror på det och misstankar är svåra att bli av med.