2020-05-19, 14:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
När man läser R´s journalanteckningar är det väldigt tydligt att hon varit missbrukare i många år, även om ingen skriver det direkt i journalen, så handlar precis allt hela tiden om att hon vill ha mer benso. P till och med ringer in åt R för att få ut mer benso och skäller på personalen och anser sig mer kompetent än dem.
Verkligen. Blir bara irriterad över hennes ljugande och ovetande om hur olika substanser kan ha kommit in i hennes kropp. Fattar inte att inte fler gjort orosanmälningar. Tom grannen såg hon var hög efter att ha setts snabbt i hissen. Var endast Esmeralda drogad på julafton? Eller så är de som känner dem så vana att se dem drogade så blir nåt normaltillstånd. Tänker ändå att föräldrar och personal på skolan borde sett nåt inte stämde. Det ser man ju själv bara genom att titta på en bild på dem
Citera
2020-05-19, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Hon hade enligt Ps ex Rebeca lånat hennes dator då hon ville läsa om vad som skrevs och se så att ingen bild på äldsta sonen @mos figurerade
Tack för info 🙏 jag måste för min egen skull ta en paus i detta. Man går ju sönder 💔
Citera
2020-05-19, 15:06
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Verkligen. Blir bara irriterad över hennes ljugande och ovetande om hur olika substanser kan ha kommit in i hennes kropp. Fattar inte att inte fler gjort orosanmälningar. Tom grannen såg hon var hög efter att ha setts snabbt i hissen. Var endast Esmeralda drogad på julafton? Eller så är de som känner dem så vana att se dem drogade så blir nåt normaltillstånd. Tänker ändå att föräldrar och personal på skolan borde sett nåt inte stämde. Det ser man ju själv bara genom att titta på en bild på dem

Det är väl det att f.d. missbrukare kan se bra slitna ut också, och att folk kanske inte känner sig helt säkra på om de har substitutionsbehandling osv. Folk inom psykiatrin och soc är dock en annan sak.

Men tror fortfarande på att barnen kanske fått i sig droger av rent slarv, och att hon andats in sina egna spyor pga drogerna då de har just den effekten med att man kräks om man får i sig för mycket, och att de sedan har fått panik när de inte lyckas få liv i henne och har skakat och slagit henne i ansiket därför, för ringa 112 är ju inget alternativ i deras värld när de vet att hon fått i sig en överdos.

Det verkar ju svårt med barnhår att avgöra hur mycket droger de egentligen fått i sig då barnhår kan se ut som en längre period, även då det bara skett vid ett tillfälle, enligt den rapporten jag läste, om jag förstod den rätt.

Tycker R bara ska säga som det är, chansen att hon får barnen tillbaka finns ju inte ändå.
Citera
2020-05-19, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Kopplingen till HA är alltså denna man. En väldigt obehaglig typ.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Segui

Men vilket intresse skulle HA ha av att hjälpa till här? Det förstår inte jag.

Nej, det finns ju namn nämnda i förhör som mamman då menar är farliga. Pappan har varit på HA under en längre tid innan, men bara som vän och inte medlem eller liknande.
Männen som nämns i förhör håller till i Göteborg.

55
Citat:
I sovrummet fanns ett antal
kläder i form av trosor, t-shirt och jackor med text ”Support 81” och som är kopplat till Hells Angels.

Citat:
Jag är väldigt… jag måste säga en sak bara, jag är väldigt rädd för vad jag säger om honom,
och vad som kommer bli offentligt, för jag vet ju, för att jag har läst på flashback att
förundersökningen blir offentlig och dom blir offentlig och då kommer hans vänner och
läsa det här och se vad jag har sagt om honom. Det känner jag en väldigt stor rädsla för.
F2: Vad tror du ska hända då?
M: Alltså det är ju dödsstraff på det.

F: I vilken krets menar du nu?
M: Ja, Hells Angels och dem.
F: Var han någon stor person i Hells Angels eller?
M: Han var aldrig medlem, men han…, Rebeca har ju barndomskompisar då som är
uppvuxna, hon är uppvuxen med, som är med i Hells Angels, som den ena var president
i Hells Angels och han har ju liksom alltid funnits där som någon form av spindeln i
nätet. Och känt så mycket annat folk, så att han har knutit mycket kontakter liksom.
F: Även under senare period tänker jag?
M: Ja. Senast… han var ju där jämt 2016 när jag var gravid med Esmeralda, då bodde han i
princip där.
F: Mm, men det är ett tag sen.

Citat:
F: Men skulle han på något sätt, menar du, försvara Patrik i den här utredningen?
M: Ja, det tror jag.
F: Och lägga, ingen skugga på honom?
M: Ja, alltså speciellt eftersom han inte finns längre. Då bara då sitter den där subban och
skyller allt på honom.
Senast redigerad av Browser 2020-05-19 kl. 15:40.
Citera
2020-05-19, 15:42
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Det är väl det att f.d. missbrukare kan se bra slitna ut också, och att folk kanske inte känner sig helt säkra på om de har substitutionsbehandling osv. Folk inom psykiatrin och soc är dock en annan sak.

Men tror fortfarande på att barnen kanske fått i sig droger av rent slarv, och att hon andats in sina egna spyor pga drogerna då de har just den effekten med att man kräks om man får i sig för mycket, och att de sedan har fått panik när de inte lyckas få liv i henne och har skakat och slagit henne i ansiket därför, för ringa 112 är ju inget alternativ i deras värld när de vet att hon fått i sig en överdos.

Det verkar ju svårt med barnhår att avgöra hur mycket droger de egentligen fått i sig då barnhår kan se ut som en längre period, även då det bara skett vid ett tillfälle, enligt den rapporten jag läste, om jag förstod den rätt.

Tycker R bara ska säga som det är, chansen att hon får barnen tillbaka finns ju inte ändå.

Jag tror att hon har drogats avsiktligt också, benzo för att hon ska bli lättare att hantera (somnar lätt och är lugn), och möjligtvis buprenorfin för smärta, eller av andra skäl. Det är lite svårt att förstå varför de skulle ge henne buprenorfin, men det ser ju ut att vara där, och i A också väl, om jag minns rätt? Men man ska kanske inte avfärda saker bara för att de inte ter sig rationella.

Citat:
Sonen @mos verkar i förhör vara sjukt medberoende. Försvar att allt var normalt in i det sista. Sa föräldrarna ofta var trötta och kunde somna sittandes. Var väl konstant nerdrogade och lär ju varit allt annat än närvarande föräldrar. Hoppas pojken får hjälp att bearbeta sina demoner. Han nämnde att han inte tänkte bakåt utan bara framåt. Ett sätt att överleva alla trauman men kommer komma upp till ytan på annat sätt om man inte bearbetar dem

Ja, sen är det ju också svårt att avgöra vad som är normalt och inte, det är familjen han har levt med en stor del av sitt liv, och antagligen har de ansträngt sig för att dölja missbruket så gott det går.

Jag tycker det är lite taskigt att anledningen till hans omhändertagande inte är maskat. Det är väl antagligen en ren lögn, och skulle det inte vara det så är det ändå föräldrarnas fel med största sannolikhet, men alltid finns det någon som tror på det och misstankar är svåra att bli av med.
Citera
2020-05-19, 15:47
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Citra
Jag tror efter ha läst FUPen att E har blivit omruskad rejält. Hon får droger genom vällingen för att lugna ner sig för R och P's hat mot henne har vuxit så kraftigt efter allting som har hänt. Alla orosanmälningar, hennes sätt att bara vara en 3 åring, hennes sätt om fostermamman med mera.
Jag tror att det slog slint den kvällen på någon av föräldrarna.

våld mot följande: Huvudet. Ansikte och käkbenet. Trubbigt våld mot halsen, trubbigt våld mot armarna och handled. trubbigt våld mot bålen och ryggen. trubbigt våld mot benen
Jag tror att någon av dem har tagit tag i henne i armen när hon inte har lyssnat (Därav märket på handleden), lyft upp henne kraftigt ur karet, slängt henne i väggen eller annat föremål och hon har börjat gråta (därav märken på rygg). blivit ännu mer argare och skrikit tyst. hon blir självklart inte tyst och då slagit henne över ansiktet med en kraftig smäll och då har hon landat vid en kant och där fått den sista smällen.

Jag sitter och skakar och bölar medans jag skriver detta. Hur denna lilla vackra flicka har fått utstå mängder med hat från två missbrukare och psykiskt sjuka individer som bara tänkt på sig själva.

Jag anser att socialtjänsten och den öppna förskolan hade kunnat rädda E på juldagen och den 20/1. Att ingen. INGEN ser hur en flicka på 3 år är sargad, sliten och så liten i vikt gör mig FÖRBLUFFAD. och det är helt klart en fråga om inkompetens och dem ska inte få jobba med barn mer!

I andra kommuner räcker det med ett enda argt ord mot ett barn och en utredning startas...
Här är 4 anmälningar mot 2 redan LVU dömda föräldrar och inget händer..

Det är ju väldigt konstigt att BVC-sköterskan som är med på Öppna förskolan inte reagerar. En annan mamma som var där samma dag trodde ju att E var cancersjuk. Helt otroligt.
Citera
2020-05-19, 15:49
Medlem
Citat:
Verkar som P ändå kan ha dött av abstinens, han hade som jag kan se bara sertralin utskrivet även i häktet.

Vilken sida i FU talar vi om?
Citera
2020-05-19, 15:52
Medlem
tinkyminkys avatar
Citat:

Att barnen fått i sig droger pga slarv känns uteslutet. Det står i förhör med Rebecka att hårprover visar på att barnen varit drogade "över tid".
Citera
2020-05-19, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Lilla E var inte deras barn. Inte känslomässigt. Inte för föräldrarna. De hade slagits för henne av ren prestige och svartsjuka gentemot familjehemmet. När hon väl kom till de biologiska föräldrarna så hade de inga känslor för henne. Det blev "mina barn och andras ungar". E blev styvmoderligt behandlad av sina egna föräldrar. Förjävligt.

Precis. Och att erkänna deras misstag att ta hem E hade de aldrig gjort. Jag tror att de var livrädda att socialen skulle ta deras yngsta då.
Citera
2020-05-19, 16:09
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Westcoast
Tack för info 🙏 jag måste för min egen skull ta en paus i detta. Man går ju sönder 💔

Man gör det, ja. Tänka sig då fosterfamiljen, jag skulle fan bli galen om allt detta drabbat mig.

Hur var det innan lilla E hamnade hos sina biologiska föräldrar? Hade de alltså aldrig haft någon kontakt alls med E innan?
Ibland står den viktiga anknytningen mycket högt i kurs och ibland existerar den inte överhuvudtaget.
Citera
2020-05-19, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuxiol
Man gör det, ja. Tänka sig då fosterfamiljen, jag skulle fan bli galen om allt detta drabbat mig.

Hur var det innan lilla E hamnade hos sina biologiska föräldrar? Hade de alltså aldrig haft någon kontakt alls med E innan?
Ibland står den viktiga anknytningen mycket högt i kurs och ibland existerar den inte överhuvudtaget.
När man började introducera lilla E i hennes biologiska familj så reagerade E efteråt att inte äta på flera dagar. Där började nog hennes viktnedgång. Familjehemsfamiljen var dessutom lovade av soc att få hålla kontakten med flickan - men det satte R och P stopp för i princip samma dag de fick hem lilla E.
Citera
2020-05-19, 16:15
Medlem
fuxiols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannajack
Vad exakt tror ni har hänt lilla hjärtat, stunden innan hon dog?

Våldet trappades väl upp med tiden och föräldrarna blev alltmer aggressiva.
Jag tycker detta fallet med lilla E påminner en del om Yara?
Så kanske var det så även här, att misshandeln gått så långt att en liten människokropp inte längre orkat med.
(usch, måste lämna tråden ett tag)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in