2020-05-18, 07:24
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja Toko är en riktigt bra spelare som man glömmer av, hans kontrakt för väl ut nu till sommaren och det är ju diskussioner från båda håll om han skall vara kvar eller inte?
Som sagt en spelare som alltid är bra på plan men är alla friska så är det ju bänken som gäller.

Ja, och även på bänken är det rätt hård konkurrens faktiskt. Förutsatt som sagt när alla är friska. Ytterbackarna är ju Holm,Jallow och Wernersson där en tar bänkplats.
Mitten är ju smockad där jag har ytterst svårt att se att Toko tar ens en bänkplats med, vem ska han peta där?
Jag räknar en bänk med en mv, två backar, två-tre mitt, en-två forwards.

Synd på Toko egentligen då han som sagt är ruskigt bra att ha, men jag förstår ju att han dels är för dyr för att knappt få plats på bänken och dels inte vill det själv.
Citera
2020-05-18, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Ja, och även på bänken är det rätt hård konkurrens faktiskt. Förutsatt som sagt när alla är friska. Ytterbackarna är ju Holm,Jallow och Wernersson där en tar bänkplats.
Mitten är ju smockad där jag har ytterst svårt att se att Toko tar ens en bänkplats med, vem ska han peta där?
Jag räknar en bänk med en mv, två backar, två-tre mitt, en-två forwards.

Synd på Toko egentligen då han som sagt är ruskigt bra att ha, men jag förstår ju att han dels är för dyr för att knappt få plats på bänken och dels inte vill det själv.
Tror faktiskt Toko till och med skulle vara bättre än Erlingmark om han väl fick chansen centralt. Var ju dominant där mot DIF förra våren innan han gick ut skadad. Men blir svårt för Poya att rubba August och Hasse som funkat så bra ihop. Och så Jakob Johansson på det. Såhär bra ställt på centralt mittfält har vi inte haft sedan 2014 med JJ, May, Gurra, Haglund och Allansson.
Senast redigerad av HaconBacon 2020-05-18 kl. 15:30.
Citera
2020-05-19, 07:16
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Tror faktiskt Toko till och med skulle vara bättre än Erlingmark om han väl fick chansen centralt. Var ju dominant där mot DIF förra våren innan han gick ut skadad. Men blir svårt för Poya att rubba August och Hasse som funkat så bra ihop. Och så Jakob Johansson på det. Såhär bra ställt på centralt mittfält har vi inte haft sedan 2014 med JJ, May, Gurra, Haglund och Allansson.

Han var ju tänkt där från början ja men nu är ju konkurrensen mördande så han varken kan eller ska peta nån annan där.

Det mittfältet från 14 var galet bra ja, May var ju otrolig när han väl kom igång, synd att det var så kort tid.
Citera
2020-05-19, 07:32
Avslutad
Vet någon vilken allsvensk klubb som är ute efter Armenteros?
Citera
2020-05-19, 07:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Vet någon vilken allsvensk klubb som är ute efter Armenteros?
Djurgården tror jag
Citera
2020-05-20, 17:02
Medlem
bagarn29s avatar
Nu skriver Fotbolldirekt.se att den norska storklubben trappar upp jakten på Prica.

Rosenborgs sportchef Mikael Dorsin vill köpa Prica redan i sommar. Enligt sajten kräver MFF mellan 5 och 6 miljoner kronor för jättetalangen.

Hur var det nu med att satsa på ungdomarna?
Senast redigerad av bagarn29 2020-05-20 kl. 17:56.
Citera
2020-05-20, 22:50
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Djurgården tror jag
Det tror inte jag. Vad får dig att tro det?
Citera
2020-05-20, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Nu skriver Fotbolldirekt.se att den norska storklubben trappar upp jakten på Prica.

Rosenborgs sportchef Mikael Dorsin vill köpa Prica redan i sommar. Enligt sajten kräver MFF mellan 5 och 6 miljoner kronor för jättetalangen.

Hur var det nu med att satsa på ungdomarna?

Detta är dock en rätt unik situation. För att sattsa på ungdomen Prica betyder det att han behöver kontinuerlig speltid.

Anfallet hos MFF består av Thelin, Antonsson, Molins & Berget. Det är istortsett 4 spelare som alla förtjänar en startplats och att Prica ska gå förbi 3 av dem för att få en startplats eller varvas med speltid framför 2 av dem är lite väl orealistiskt om han inte är ruggigt bra direkt. Ett lyxproblem för er :P

Tror det är därför Prica själv vill flytta med.

Men om han flyttar så får han se till att han får speltid. Om han skulle få speltid i Rosenborg vore det ett galant val då Rosenborg är helt ok.
Citera
2020-05-20, 23:52
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Detta är dock en rätt unik situation. För att sattsa på ungdomen Prica betyder det att han behöver kontinuerlig speltid.

Anfallet hos MFF består av Thelin, Antonsson, Molins & Berget. Det är istortsett 4 spelare som alla förtjänar en startplats och att Prica ska gå förbi 3 av dem för att få en startplats eller varvas med speltid framför 2 av dem är lite väl orealistiskt om han inte är ruggigt bra direkt. Ett lyxproblem för er :P

Men om han flyttar så får han se till att han får speltid. Om han skulle få speltid i Rosenborg vore det ett galant val då Rosenborg är helt ok.
Situationen du beskriver är väldigt vanlig och vardaglig, alltså inte alls unik, för klubbar i toppen av sin liga.
Citera
2020-05-21, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Situationen du beskriver är väldigt vanlig och vardaglig, alltså inte alls unik, för klubbar i toppen av sin liga.
Korrekt men nu är detta en tråd för svensk fotboll och kontexten är då allsvenskan. Malmös anfallsbred & kvalité är unik inom den ramen. Prica är en väldigt stor talang och endå är malmö så breda i offensiven att det är svårt att ens få in han som en rotationsspelare.
Citera
2020-05-21, 08:29
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax

Jo visst ser jag problemet men en av anledningarna till att "sparka" Uve var att han inte släppte fram ungdomarna.
Samtidigt läser man om att Ola T eventuellt är på väg till MFF. Det blir dubbla budskap.
Citera
2020-05-21, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller

Det "unika" i situationen med Tim Prica är att Mikael Dorsin är en gammal familjevän och kollega med Pade Prica.

Personligen ser jag hellre Prica i startelvan i år än Antonsson, Molins och Berget. Men tror tyvärr att han är förlorad. Banden till Rosenborg är för starka...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in