2020-06-11, 14:43
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Alltså är det bara jag som ändå är impad över Mjällbys nyförvärv. Tamimi nu senast, visst korttidskontrakt men det bygget börjar se fint ut, bör nog hålla sig kvar.
Verkligen korttidskontrakt. 1 dryg månad. Tom svårt att räkna in i "truppbygget"
Citera
2020-06-11, 15:02
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Verkligen korttidskontrakt. 1 dryg månad. Tom svårt att räkna in i "truppbygget"

Det är ändå nästan halva säsongen.

Som sagt mycket imponerad av deras lilla projekt där på Listerlandet.
Citera
2020-06-11, 15:08
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Alltså är det bara jag som ändå är impad över Mjällbys nyförvärv. Tamimi nu senast, visst korttidskontrakt men det bygget börjar se fint ut, bör nog hålla sig kvar.

Jag har tippat MAIF runt 10-12. De blir svårslagna hemma och kommer att bli årets överraskningslag.
Citera
2020-06-11, 15:22
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag har tippat MAIF runt 10-12. De blir svårslagna hemma och kommer att bli årets överraskningslag.

Kan mycket väl bli så. Ska bli sjukt kul att se Löken på högsta nivå igen. Kan även fortfarande tycka att det är synd att vi aldrig gick för Bagarn när han var som bäst.
Senast redigerad av AIP 2020-06-11 kl. 15:25.
Citera
2020-06-11, 15:33
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Jag kan inte säga att jag är missnöjd med fåniga säsongen, men samtidigt så tycker jag nästan det är lite väl många nyförvärv.. Och korttidskontrakt är väl ok om dom täcker upp för skada eller liknande vilket verkar vara fallet med just Tamimi.

Citat:
Kan mycket väl bli så. Ska bli sjukt kul att se Löken på högsta nivå igen. Kan även fortfarande tycka att det är synd att vi aldrig gick för Bagarn när han var som bäst.
Löken kan fortfarande, även om han nog har svårt att komma upp i den klassen han hade när han var som bäst. Men det är inte honom jag ser som mest intressant på det mittfältet.
Och Bagarn var som bäst väldigt länge.. Första åren tillbaka i Mjällby, när Kalmar tyckte att han var för dålig, så var han fortfarande kanske allsvenskans bästa mittback.
Citera
2020-06-11, 16:14
Medlem
Citat:

Många har nog Mjällby som årets överraskning, sedan får vi ju se om dom klarar av att leva upp till "förväntningarna", och så måste dom ju få laget att fungera. De mest meriterade nyförvärven är väl från Sundsvall... och Sundsvall åkte ju ut. Men av det man sett hittills så ser det ju ganska lovande ut.

Jag förväntar mig inga under men dom borde ha hyfsade chanser att hänga kvar, det blir nog tight runt strecket likt förra året där många var inblandade i bottenstriden.
Citera
2020-06-11, 17:22
Medlem
AIPs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Jag kan inte säga att jag är missnöjd med fåniga säsongen, men samtidigt så tycker jag nästan det är lite väl många nyförvärv.. Och korttidskontrakt är väl ok om dom täcker upp för skada eller liknande vilket verkar vara fallet med just Tamimi.

Löken kan fortfarande, även om han nog har svårt att komma upp i den klassen han hade när han var som bäst. Men det är inte honom jag ser som mest intressant på det mittfältet.
Och Bagarn var som bäst väldigt länge.. Första åren tillbaka i Mjällby, när Kalmar tyckte att han var för dålig, så var han fortfarande kanske allsvenskans bästa mittback.

Misstänker att du tänker på Batanero? Jag tycker det en hel del intressanta namn hos er, Terzic, Löfgren, Sabovic, Moro, Nilsson. Och då har jag inte ens nämnt Björkander och Ogbu.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Många har nog Mjällby som årets överraskning, sedan får vi ju se om dom klarar av att leva upp till "förväntningarna", och så måste dom ju få laget att fungera. De mest meriterade nyförvärven är väl från Sundsvall... och Sundsvall åkte ju ut. Men av det man sett hittills så ser det ju ganska lovande ut.
Jag förväntar mig inga under men dom borde ha hyfsade chanser att hänga kvar, det blir nog tight runt strecket likt förra året där många var inblandade i bottenstriden.

Agardius är också ett jäkligt rutinerat namn som kommit. Nej, hoppas verkligen att Mjällby håller sig kvar. Strandvallen är jäkligt trevligt att besöka.
Citera
2020-06-11, 18:16
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Misstänker att du tänker på Batanero? Jag tycker det en hel del intressanta namn hos er, Terzic, Löfgren, Sabovic, Moro, Nilsson. Och då har jag inte ens nämnt Björkander och Ogbu.
Nope. Alla vet redan att Batanero kan lira boll. Den som smyger under radarn på dom flesta är Viktor Gustafson. Ingen superspelare eller supertalang men det finns riktigt fina detaljer där.
Och sen hoppas jag att Jacob Bergström ska bli en otäck överraskning för allsvenska försvarare. Har dom inte ätit sin spenat så kommer dom få problem.
Citera
2020-06-11, 20:39
Medlem
Citat:
Agardius är också ett jäkligt rutinerat namn som kommit. Nej, hoppas verkligen att Mjällby håller sig kvar. Strandvallen är jäkligt trevligt att besöka.

Ah, glömde bort honom. Framförallt så är det riktigt underlag, så ja jag hoppas givetvis att dom klarar sig kvar på bekostnad av något plastlag.
Citera
2020-06-12, 06:36
Medlem
mikeymikeys avatar
Är det sista dagen detta fönstret är öppet?
Citera
2020-06-12, 08:19
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Ja, Bjärsmyr hade väl ca 200 000 kr/månaden plus miljoner i sign on, och det motsvarade inte hans insatser på långa vägar.
Kan han tänka sig spela för en normal lön så visst men frågan är om han nöjer sig med det.
Skulle nog ändå se en betydligt bättre mittback som tex Da Graca skulle kunna utvecklas bredvid.

Han lär inte få nåt monsterkontrakt direkt nu nä.
Rimligt att han får ett typ 1,5års kontrakt med ett års option till en låg kostnad, det ger att vi har en mittback in som vi vet klarar allsvenskan utan problem och som kan vara med tills Wikström och eventuellt även Tolinsson vuxit till sig än mer och är aktuella för att vara mer bärande/startspelare.

Jag ser också som sagt helst en etta in, sedan vem som petas kommer det diskuteras om. Det kommer å andra sidan krävas tre bra gubbar där med tanke på schemat så man måste inte uttalat ha ett gjutet par.

Citat:

Mjällby har värvat mycket, gick bra i cupen (och har ju bra läge till semi om den startar upp) och har ju inte blivit svagare sedan dess direkt.
Skall bli kul att följa det gänget, jag har alltid gillat Strandvallen.

Citat:
Ursprungligen postat av mikeymikey
Är det sista dagen detta fönstret är öppet?

imon, dagen innan det startar stängs det har jag läst.
Citera
2020-06-12, 12:30
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Han lär inte få nåt monsterkontrakt direkt nu nä.
Rimligt att han får ett typ 1,5års kontrakt med ett års option till en låg kostnad, det ger att vi har en mittback in som vi vet klarar allsvenskan utan problem och som kan vara med tills Wikström och eventuellt även Tolinsson vuxit till sig än mer och är aktuella för att vara mer bärande/startspelare.

Jag ser också som sagt helst en etta in, sedan vem som petas kommer det diskuteras om. Det kommer å andra sidan krävas tre bra gubbar där med tanke på schemat så man måste inte uttalat ha ett gjutet par.

Mjällby har värvat mycket, gick bra i cupen (och har ju bra läge till semi om den startar upp) och har ju inte blivit svagare sedan dess direkt.
Skall bli kul att följa det gänget, jag har alltid gillat Strandvallen.

imon, dagen innan det startar stängs det har jag läst.

Okej när öppnar det igen? Har du koll på det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in