Flashback bygger pepparkakshus!
2020-09-14, 10:40
Medlem
S.Dalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av junkbord
25 millar för Tolinsson, tack och bock!

Framför allt från spelarkyrkogården Belgien. Om 2 år så är han tillbaka gratis.
Citera
2020-09-14, 10:47
Medlem
Citat:

Med bonusar om uppgifterna stämmer. Men det är kanon om vi får till det. Visar på betydelsen av att våga ge dom chansen, sedan måste dom förstås vara redo för att spela i AS, vilket innebär att utbildningen i akademin och hela verksamheten hela tiden måste utvecklas och bli bättre, och då såklart att vi även kontrakterar spelarna tidigt så att dom inte sticker för 500k.
Citera
2020-09-14, 10:48
Medlem
Ergasters avatar
Citat:
Jäkligt imponerad av hur mycket IFK får för sina spelare. Nu är summan beroende på hur mycket han spelar men lejonparten verkar man få direkt.
Citera
2020-09-14, 12:16
Medlem
Lommels är en liten klubb i andradivisionen. Tolinsson får ju säkert gott om speltid.
Citera
2020-09-14, 12:22
Medlem
Den moderna fotbollen, när flera klubbar ingår i samma företagsgrupp.

The company's flagship club is Manchester City F.C. in the English Premier League. It also owns stakes in clubs in the United States, Australia, India, Japan, Spain, Uruguay, China, Belgium and France

Undra om vi i framtiden kommer få se ytterligare konsolidering, precis som det är på de allra flesta områden, med ett ganska litet antal globala aktörer.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2020-09-14 kl. 12:31.
Citera
2020-09-14, 16:53
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Om Berg och Långedrag

Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
om Långedrag vs andra områden.

Tack för två välformuerade och väl underbyggda svar jag får helt enkelt revidera min uppfattning. Huvudelen av Gbg'are jag har haft närmast relationer med kommer från Hissningen så får skylla på det. :P

Kul med Tolisson nämnde ju det tidigt iår. Vi börjar skönja mer och mer det fenomenet man ser i "Argentinare" att man ibland spelar en junior på grund av försäljningspotentialen snarare än att alltid bäst spelare får starta.
Citera
2020-09-14, 17:07
Medlem
BirosKorlaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Nu är jag ingen expert på Gbg fancy villaområden men Djursholm och Lidingö har nästan 50-60 årig historik av övre medelklass. För 20 år sedan var det ingen som pratade om Långedrag i de termerna allt man hörde då var Hovås (vissa delar av Askim).

Så då låter ju dessa områden mer som nyrika områden som exempelvis Sigtuna Stad (Hedman och Arneng) eller Resarö (Zlatan och Mellberg) som för 30 år sedan betraktades som vyschan....

Nu ljuger du. Långedrag var för 20 år sen redan överklass, inte bara övre medelklass och långt innan dess med. Högst medelnkomst i Göteborg. Redan 1992. Säkerligen en bra bit tidigare än så.
Citera
2020-09-14, 17:42
Medlem
bagarn29s avatar
Vid årsskiftet löper Per Karlssons, 34, avtal med AIK ut.
Nu har han förlängt – och stannar till 2022, uppger Fotboll Direkt.
Citera
2020-09-14, 17:45
Medlem
L-illuminatos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BirosKorlaff
Nu ljuger du. Långedrag var för 20 år sen redan överklass, inte bara övre medelklass och långt innan dess med. Högst medelnkomst i Göteborg. Redan 1992. Säkerligen en bra bit tidigare än så.

Om jag pratar om min egna erfarenheter med Gbg'are som man umgås med så kan det knappast betyda att man ljuger.
Får väl använda Trump disclaimern:
"People have told me" eller "I've been told that"
Citera
2020-09-14, 18:05
Medlem
feldgraus avatar
Nu har ju redan L-illuminato gjort avbön så jag skriver inte för att övertyga någon, mer för att lägga till att Långedrag sedan tidigt 1900-tal varit något av en gräddhylla. Det är inte för inte som Göteborgs Kungliga Segelsällskap hade och har sitt klubbhus där.

/feldgrau
Citera
2020-09-15, 06:33
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:

Visst att inte allt kommer på en gång, men merparten och det är givetvis en mycket bra försäljning. Speciellt om vi som ryktet säger får låna tillbaka honom direkt.
Han har otroligt nog inte fått spela så mycket på slutet men speltiden har ändå gett denna försäljning, sedan köper ju klubbar såhär unga grabbar på potential.

Enda nackdelen är ju att det blir tunnare på mittbacken igen där vi har lite skadebenägna gubbar.

Citat:
Ursprungligen postat av L-illuminato
Tack för två välformuerade och väl underbyggda svar jag får helt enkelt revidera min uppfattning. Huvudelen av Gbg'are jag har haft närmast relationer med kommer från Hissningen så får skylla på det. :P

Kul med Tolisson nämnde ju det tidigt iår. Vi börjar skönja mer och mer det fenomenet man ser i "Argentinare" att man ibland spelar en junior på grund av försäljningspotentialen snarare än att alltid bäst spelare får starta.

Du skall inte lita på skärgårdsborna vettu

Tolinsson gjorde misstag det går inte att säga annat men som jag sagt, hellre att en 17årig Tolinsson med sin potential gör dessa misstag än en meningslös Da Graca... Det visar sig ju nu också att det var värt att låta Tolinsson få spela.
Citera
2020-09-15, 10:09
Medlem
L-illuminatos avatar
Är väl ett antal veckor kvar innan fönstret bommar igen men om vi protokoll för utgående så här långt:

1. Jesper Karlsson bäst på sin position i Allsvenskan 29 M AZ
2. Tollinson ung oslipad mittback som fick blodas 26M Lommel
3. Roback lovande anfallare med ett par matcher i Div i Frej knappt spelat för Hammarby 22M AC Milan
4. Jordan Attah Kadiri stjärna i ÖFK 12 M SEK ÖFK
5. Fouad Bachirou 7M SEK (B lag i England)
7. Tim Prica 2M Ålborg
8. 6. Victor Wernersson 1-2M SEK Mechelen

Känns som jag missat någon?

9. Astrit Ajderevic brutet kontrakt....
10. Zuta Gratis? till Lecce

Sjukaste är väl att AIK med Allsvenskans näst dyraste trupp inte sålt någon trots att man plockat in tre hemvändare plus en Jugge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in