2020-05-16, 21:05
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Tack. Vi kommer förmodligen ligga två inom ett relativt snar framtid. Är en bit upp till MFF, men med tanke på hur proffsig vår organisation samt med Zlatans ingång så skulle jag inte bli förvånad om vi är ikapp inom en 5 årsperiod.

Glöm bara inte att Z är en liten strulpelle. Han har alltid rätt om inte annat så är han ju Z. Han var ju inte så poppis i LAG.
Citera
2020-05-16, 21:16
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Fan vad värdelöst att ha mest publik men inte mest matchdagsintäkter. Tur att ni är ett företag och inte klubb så att era ägare kan skjuta in pengar om det behövs.

Har för mig att innan Tele2 så drog vi in mest intäkter per biljett bland Stockholmsklubbarna. Våra säsongskort var dyrast och gav mest matchdagsintäkter. Har svårt att se att det skulle vara annorlunda nu? Vet inte hur det är med övriga klubbar.

Hade jag varit MFF supporter hade jag ställt mig lite tveksam till ledning och styrelse. Ni verkar mest handla dyrt och ”namnkunnigt” men verkar inte få ut så mycket. Tycker det tyder på en ganska mätt styrelse och förening. Lite som Gnaget efter 99.

Ni får inte ut det ni ska med tanke på cashen!
Citera
2020-05-16, 21:19
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Glöm bara inte att Z är en liten strulpelle. Han har alltid rätt om inte annat så är han ju Z. Han var ju inte så poppis i LAG.

Det handlar om att vinna. Han har visat en oerhörd mognat enligt mig, kolla intervjun på Dplay. Det här handlar inte om honom, det handlar om att göra Bajen bättre. Han besökte bland annat Bajens damer för att lattja med dom. Något han gjorde självmant.
Citera
2020-05-16, 23:27
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Har för mig att innan Tele2 så drog vi in mest intäkter per biljett bland Stockholmsklubbarna. Våra säsongskort var dyrast och gav mest matchdagsintäkter. Har svårt att se att det skulle vara annorlunda nu? Vet inte hur det är med övriga klubbar.

Hade jag varit MFF supporter hade jag ställt mig lite tveksam till ledning och styrelse. Ni verkar mest handla dyrt och ”namnkunnigt” men verkar inte få ut så mycket. Tycker det tyder på en ganska mätt styrelse och förening. Lite som Gnaget efter 99.

Ni får inte ut det ni ska med tanke på cashen!

Tro mig jag står först i kön för att avlägsna Daniel Andersson han är stor del i senaste årens debacle och bortkastade pengar på skräp. På något märkligt vis lyckas han göra så de är tränarna han anställt som får ta allt skit.

Vakna.
Citera
2020-05-17, 08:31
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Jo så lär det bli. Men tänkte mer på om han vill spela eller inte. Antingen stor mediabevakning+supportrar som plötsligt blir bajare eller att han inte spelar för han är orolig att misslyckas i Allsvenskan. Får se vad hans ego väljer. Nja hos oss hade han inte kunnat bli en del av det pang bom, dessutom hade vi motsatt oss det så hade aldrig hänt, men förstår att du tänker hypotetiskt. Skönt med att du är ärlig Uppfriskande. Trött på att bajare antingen inte är det eller är blinda och inte ser jippo-kopplingen.
Tänkte hypotetiskt och som spelare. Skulle Zlatan ha uttryckt önskan om att spela hos er, haft barnen i er akademi (vilket en polare, helt rimligt, drömde om när han köpte fastigheten på Strandvägen) så tror inte jag att ni klagat. Tvärtom kan jag se inlägg om självklarheten i att Zlatan väljer Stockholms stolthet. Fullt rimliga hypotetiska inlägg. Vem tackar nej? Tror ärligt talat inte vi får särskilt många nya Bajare men en jävla massa äckliga Zlatanistas från blå linje (gnagare) på våra matcher. Frågan är om vi ska göra gemensam sak och redan nu börja servera kebab som komplement till korven?

Jag ser jippot framför mig i höst men med en sådan institution som han de facto är, hade jippofieringen skett överallt och den är delvis frikopplad från oss. Det hade varit likadant överallt om han spelat någon annanstans. Tror fortfarande inte på det. Jävligt knubbiga sits. Gick all in perzona non grata när han kritade på för Milan efter att ha pissat på Inter 2009. Jävligt svårt förhållande till den där mannen.
Citera
2020-05-17, 10:35
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tänkte hypotetiskt och som spelare. Skulle Zlatan ha uttryckt önskan om att spela hos er, haft barnen i er akademi (vilket en polare, helt rimligt, drömde om när han köpte fastigheten på Strandvägen) så tror inte jag att ni klagat. Tvärtom kan jag se inlägg om självklarheten i att Zlatan väljer Stockholms stolthet. Fullt rimliga hypotetiska inlägg. Vem tackar nej? Tror ärligt talat inte vi får särskilt många nya Bajare men en jävla massa äckliga Zlatanistas från blå linje (gnagare) på våra matcher. Frågan är om vi ska göra gemensam sak och redan nu börja servera kebab som komplement till korven?

Jag ser jippot framför mig i höst men med en sådan institution som han de facto är, hade jippofieringen skett överallt och den är delvis frikopplad från oss. Det hade varit likadant överallt om han spelat någon annanstans. Tror fortfarande inte på det. Jävligt knubbiga sits. Gick all in perzona non grata när han kritade på för Milan efter att ha pissat på Inter 2009. Jävligt svårt förhållande till den där mannen.

De hade absolut inte klagat nej...

https://twitter.com/sthlmode/status/891690269959237637?s=21
Citera
2020-05-17, 10:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Galgen, gjord i mörklaserat trä med en hängare i metall, går även att köpa separat.
Trägalge 1891

aikshop.se

Ja se galgar det är vårt liv.
Citera
2020-05-17, 12:35
Medlem
mikeymikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det är sant, jag snöade mest in på mittfältare eftersom det var det vi värvat även om Farnerud ska avlasta Söder tydligen.

Toko är en bra gubbe att ha men samtidigt vete tusan vart han ska in ens som "förstereserv" när alla är friska och krya. På backplatserna finns ju alternativ och på mitten är det minst sagt välbefolkat.

Ja Toko är en riktigt bra spelare som man glömmer av, hans kontrakt för väl ut nu till sommaren och det är ju diskussioner från båda håll om han skall vara kvar eller inte?
Som sagt en spelare som alltid är bra på plan men är alla friska så är det ju bänken som gäller.
Citera
2020-05-17, 16:33
Medlem
Citat:
Så här ser det ut:

Klubbarnas eget kapital på koncernnivå 2019:

1. Malmö FF 512 871 tkr

2. IFK Norrköping 110 709 tkr

3. BK Häcken 71 481 tkr

4. AIK 61 740 tkr

5. Djurgårdens IF 57 260 tkr

6. Hammarby IF 49 561 tkr
---------------------------------------------
2-6 har sammanlagt 350 751 tkr.

För ordningens skull så är det där 2019 års siffror, innan pengarna för Danielson.
Citera
2020-05-17, 17:00
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matadormix
För ordningens skull så är det där 2019 års siffror, innan pengarna för Danielson.

Har ni fått pengarna? Hur mycket av nämnda 50 mille gick till klubben?
Citera
2020-05-17, 17:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Toivonen kommer om motivation och intresse finns kunna bidra med många mjuka värden. Om inte annat gör de så övriga konkurrenter måste höja sig för att få speltid.

Lite så men frågan är vad man gör med resten. Tycker varken Antonsson eller Berget kommer rätt i den här nya taktiken så det blir intressant vad man lyckas hitta för lösning där. Synd att Berget är ganska tjurskallig när det kommer till sin position, killen är byggd för att vara ytterback men "vägrar" lira där.
Citera
2020-05-17, 17:36
Medlem
Citat:
Har ni fått pengarna? Hur mycket av nämnda 50 mille gick till klubben?
Pengarna har kommit, har hört en siffra på 42 miljoner men jag kommer inte ihåg var så det är kanske fel. Vi har betydligt mer än 57 miljoner i kassan åtminstone.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in