2020-05-17, 09:57
Medlem
informaticss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arne.Anka
Dalvärde?
Vet du hur dalvärdet i förhåller sig till ens naturliga nivåer under en nebido-behandling?
Om man exempelvis har 16nmol/L innan behandling, då tänker jag mig att dalvärdet ligger lägre än vad man skulle ha annars? Det skulle väl vara för bra för att vara sant om det återgick till utgångsläget direkt..

Och hur dumt är det att försöka manipulera sina provresultat för att försöka få TRT om man kanske inte skulle behöva det egentligen?

För att tala klarspråk, jag försöker få TRT (tillsammans med AI) för att få bättre träningsresultat och känna mig mer stabil i vardagen. Är otroligt lättirriterad, vilket kanske märkts i denna tråd, och blir mörk från ingenstans. Har ju relativt högt SHBG och Ö, och misstänker starkt att aromatiseringen sabbar mitt liv.
Citera
2020-05-17, 10:05
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlubberBlubber
Ja precis! och att avbryta mitt i en Nebido behandling tror jag man inte ens får göra, utan det räknas som tjänstefel om jag minns rätt. Att abrupt avbryta en TRT behandling, utan att få HCG eller nån form av PCT gör att man mår fruktansvärt dåligt, och det finns risk för att patienten till och med tar livet av sig

Nej du mins inte rätt.

Med stor självsäkerhet skriver du om saker som du inte begriper dig på, inlägget ovan är ett bra exempel på det, det är svårt att ta dig riktigt på allvar.

Vet du vad tjänstefel är?
Hur kan en behandling med Nebido vara myndighetsutövning?
Citera
2020-05-17, 11:15
Medlem
Citat:
12 veckor är standard vid insättning att ta tätare är idiotiskt med dom biverkningar det kan medföra som bla död.

Bla död?
Varför?
Då tycker jag väldigt många fler borde vara döda nu när dem går på allt möjligt och även kör nebido + extra testo på sidan om?

Ja det är standard,.men alla är ju vi olika så tycker man bör ta prov lite tidigare för att se vad man ligger på.
Citera
2020-05-17, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Veganaj
Någon här som tycker att dem lyckas få några resultat muskelmässigt med nebido behandlingen?
Läkarna verkar ju vara väldigt rädd att korta ner intervallerna..

Less på att ha gått väldigt många år med väldigt lågt testo och bara brytit ner muskler och kroppen.
Sen nu när man haft behandling så får man det minsta möjliga.. ligger på var 12e vecka.
Skulle vilja få så att man känner att kroppen återhämtar sig bra, känner att det händer något muskelmässigt så man stärker upp den, men känns mörkt..
Detta gör att man börjar titta på andra alternativ..

Förstår hur du menar, men då är det inte längre TRT vi snackar om eller hur? Det bästa du kan hoppas på är att hamna inom normalvärdet dvs 10-30 nmol/L. Men om du går från 10 till 30 är det ändå stor skillnad och borde hjälpa dig även på gymet.
Sen finns ju möjligheten att cruisa på TRT dosen och sen blasta med testo/prepp du köper på annat håll. Men då får du nog vänta något åt tills alla testerna är klara annars är du körd.
Citera
2020-05-17, 13:07
Medlem
Citat:
12 veckor är standard vid insättning att ta tätare är idiotiskt med dom biverkningar det kan medföra som bla död.

Kan du utveckla denna meningen?
Citera
2020-05-17, 13:26
Medlem
Citat:
Någon här som tycker att dem lyckas få några resultat muskelmässigt med nebido behandlingen?
Läkarna verkar ju vara väldigt rädd att korta ner intervallerna..

Less på att ha gått väldigt många år med väldigt lågt testo och bara brytit ner muskler och kroppen.
Sen nu när man haft behandling så får man det minsta möjliga.. ligger på var 12e vecka.
Skulle vilja få så att man känner att kroppen återhämtar sig bra, känner att det händer något muskelmässigt så man stärker upp den, men känns mörkt..
Detta gör att man börjar titta på andra alternativ..

Jag får injekt var 7e vecka sedan några år tillbaka och kan bara tala för mig själv att efter att haft låga värden i många år och sedan kliva på Nebidotåget ger grymma resultat på gymmet och i vardagen.
Dalvärdet efter 7 veckor ligger mellan 20-25nmol/L så det ligger i det övre normalvärdet, har aldrig kollat vad det ligger på 3veckor in då värdena peakar.
Citera
2020-05-17, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorpropp
Kan du utveckla denna meningen?

Antar att han menar att man kan få detta nedan vid för tätt intervall vilket kan vara farligt, vet ej hur vanligt det är på nebido.

https://www.privatmedicin.se/medicinboken/blodsjukdomar/forhojt-antal-roda-blodkroppar/
Citera
2020-05-17, 13:45
Medlem
Ja det är ju allmänt känt att testo ökar röda blodkroppar men går man på behandling så lämnar man ju blodprov med jämna mellanrum och har man högt Hb så tappar man bara lite blod så återställs det.
Citera
2020-05-17, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snorpropp
Jag får injekt var 7e vecka sedan några år tillbaka och kan bara tala för mig själv att efter att haft låga värden i många år och sedan kliva på Nebidotåget ger grymma resultat på gymmet och i vardagen.
Dalvärdet efter 7 veckor ligger mellan 20-25nmol/L så det ligger i det övre normalvärdet, har aldrig kollat vad det ligger på 3veckor in då värdena peakar.

Fan va kul att du känner att du får så pass bra resultat!
Så man vill ha, att man känner sig allert, pigg, konsentrerad, produktiv och får resultat av träningen!
Citera
2020-05-17, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Granit66
Förstår hur du menar, men då är det inte längre TRT vi snackar om eller hur? Det bästa du kan hoppas på är att hamna inom normalvärdet dvs 10-30 nmol/L. Men om du går från 10 till 30 är det ändå stor skillnad och borde hjälpa dig även på gymet.
Sen finns ju möjligheten att cruisa på TRT dosen och sen blasta med testo/prepp du köper på annat håll. Men då får du nog vänta något åt tills alla testerna är klara annars är du körd.

Trodde man alltid fick ta prover, typ varje halvår eller år?
Men har för mig att jag läst här att några tar lite på sidan och planerar in så dem slutar ett tag innan dem ska in för prover till läkaren..

Men jag ska kolla upp mina värden i september nästa gång så får se vad dem ligger på då, antar att jag får ta dem innan injektionen jag får som är i september nångång.
Citera
2020-05-17, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trottwell
Nej du mins inte rätt.

Med stor självsäkerhet skriver du om saker som du inte begriper dig på, inlägget ovan är ett bra exempel på det, det är svårt att ta dig riktigt på allvar.

Vet du vad tjänstefel är?
Hur kan en behandling med Nebido vara myndighetsutövning?

Jag menade ju såklart "fel agerande i tjänsten" inte själva brottet "tjänstefel".....
Citera
2020-05-17, 18:33
Medlem
Citat:
Får man fråga vad som gjorde att du måste lämna så mycket prov för att behålla körkortet?
Hängde inte riktigt med..

Landade på tne med 4,2 promille. Skrev en ansökan till kommunen om stödboende för att bryta ett långvarigt alkoholmissbruk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in