Citat:
Ursprungligen postat av
NirvanA
Menar du att testo transporteras av SHBG till muskelcellen? Är det bundet till just SHBG kan hormonet inte göra verkan, ju? Ingen kritik men gärna källor om du har? Eller menar du att det kan vara bundet, för att sedan bli "obundet" när det är vid muskelceller?
Jag är nyfiken för jag har alla gånger jag testat haft mellan 11-21 i SHBG, det har varit lågt för just AAS sänker SHBG, jag har alltid trott att det var en bra grej... jag ska göra lite research
Förstår att du är nyfiken det är mycket intressant och väldigt komplext. Jag trodde precis som du att SHBG skall vara icke-existerande för att mer av det totala testosteronet skall bli bundet till fritt. Det stämmer till fullo om SHBG är för högt, då blir testosteronet bundet till fritt i mycket mindre skala. Men om SHBG’t är icke-existerande så kan det inte binda det fria till fästen osv.
Här har du källa:
https://youtu.be/Aoft44xf6Og.
Antar att du sett hans kanal om du också sysslar med AAS, om inte så rekommenderar jag stark.
Precis som med allt annat vill du ha rätt ratio. Du vet hur östrogen funkar i kontext till muskeltillväxt. Det är essentiellt och du behöver det, kraschat E2 hindrar allt - men du vill inte ha för mycket då biverkningar som högt blodtryck, dålig libido, sämre välbefinnande kommer osv.
Men just SHBG är oerhört intressant då det styr mer eller mindre allting.
Angående att AAS sänker SHBG’t så stämmer det till viss del, DHT derivat som Proviron osv gör det som du kanske använt. Även detta kan du manipulera och exkludera med tätare injektionsfrekvens som videon visar.