2020-05-15, 00:50
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
«Den siste telefonsamtalen hun tok, var med et annet familiemedlem enn ektemannen klokken 09.14. Da var Hagen nettopp kommet på jobb.»

Da har media omsider bekreftet at 9:14 oppringningen IKKE var til ektemannen. Forhåpentlig kan vi nå slippe flere endeløse innlegg, side opp og ned med diskusjoner om det.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182

Ja,endelig fikk vi vite dette! Det kunne spart mange spekulasjoner for lenge siden.
Forstår ikke helt hvorfor det var så viktig og holde dette hemmelig? Men nå er noen mulige
scenarier fjernet.
Citera
2020-05-15, 00:59
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Det er bra du grubler. Når politiet fikk medhold til 4 uker varetekt, så er det fordi retten mente det var grunn til å mistenke TH. Dette er bevis vi ikke kjenner helt til, men det skal godt gjøres å være helt uskyldig og vikle seg inn i det som TH har gjort.

For noen mer enn andre så er det viktig å forstå og vite. Ja,det er et godt poeng.Så er det dette med prestisje da-det er også utbredt vet jeg.Prestisje i saker burde det være null-
toleranse for i politiet.
Citera
2020-05-15, 01:16
Medlem
"Tom Hagens barn: Mener politiet kaster bort tid" (side 6 og 7)

Dagens VG e-avis https://www.vg.no/

Noen som har tilgang og kan slippe noen drypp fra artikkelen?
Citera
2020-05-15, 01:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
"Tom Hagens barn: Mener politiet kaster bort tid" (side 6 og 7)

Dagens VG e-avis https://www.vg.no/

Noen som har tilgang og kan slippe noen drypp fra artikkelen?

Artikkelen ligger åpent:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b5Vx83/hagen-barnas-bistandsadvokat-fortaerende-for-barna
Citera
2020-05-15, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Artikkelen ligger åpent:
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/b5Vx83/hagen-barnas-bistandsadvokat-fortaerende-for-barna
Takk! Er det samme artikkel?
Citera
2020-05-15, 01:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
KLarer ikke la være å gruble å gruble...huff
Ja,det eneste en kan trøste seg med er at politi teamet har hjerneceller inpakt,og tenker riktig og realistisk.Ser en par 3 hypoteser,både uten og med Tom som den skyldige nå.Det at de kom alt for sent i gang med skikkelig etterforskning,er det som er så tragisk her.
Ja,mulig familiemedlemmer med kriminelle kontakter kanskje?
Det ble fortalt av en nabo som virket meget oppegående,til en venninne av min venninne at TH hadde hatt en elskerinne i flere år,og dette var godt kjent av mange.
Hva skjer med et ektepar,der det er utroskap i flere år? Hva kan en elskerinne få en mann til å gjøre? Mest spent på hva politiet mener er motiv her,for mener at motivet/er er det viktigste å finne ut av. Trenger å se noen gamle episoder med Columbo igjen,der man får se smarte detektivtrekk,avslutning og svar Har virkelig medfølelse med politiet i saken nå og barna selvfølgelig.

Det är mycket intressant det du skriver och helt nya uppgifter.

Jag har spekulerat i diskussionen, om det finns en annan kvinna, men det har avfärdats. Det var i diskussionen om tidslinjen. Om TH har en Dame är det någon som antagligen stött på honom, på kontoret eller i anknytning till arbete. Han verkar inte vara typen som lägger ner tid och energi för att hitta en dam.

Män kan ha damer, utan att det betyder mer än lite trevligt sällskap, kanske lite sex, men inget seriöst från mannen som är gift. Det finns alltid kvinnor som hoppas och ställer upp för dessa män som ger dem ingenting.
Citera
2020-05-15, 01:29
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Ja,endelig fikk vi vite dette! Det kunne spart mange spekulasjoner for lenge siden.
Forstår ikke helt hvorfor det var så viktig og holde dette hemmelig? Men nå er noen mulige
scenarier fjernet.

Vilke da?
Citera
2020-05-15, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Vilke da?
Att TH dödade AEH och gick till jobbet. Medan någon svarade telefonen när han ringde från jobbet?
Citera
2020-05-15, 01:46
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Att TH dödade AEH och gick till jobbet. Medan någon svarade telefonen när han ringde från jobbet?

Ah, endelig det var godt å høre, jeg var redd TH hadde blitt drapsmann jeg skjønner du. Men da er ihvertfall det ute av bildet. Ja nå lurer jeg på hvem morderen kan være.
Citera
2020-05-15, 01:53
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Prøvde å google "putte press på", men får bare opp setninger der man skriver "legge press på" eller "sette press på", men finner ikke et eneste treff der det skrives "putte press på".

Språk er en hobby her. Jeg har ikke klart å fremprovosere feilen digitalt gjennom oversettelsesapper, og jeg har prøvd 2 kvelder nå. Jeg har virkelig prøvd hardt.
Dette kommer mao fra et hode og ikke en prosessor. Ville bare bli kvitt all tvil

Om man oversetter "putte press på" fra norsk til andre språk, så retter den det automatisk til "legge press" med de 5 appene jeg har prøvd og på alle språk jeg orka å teste.

Det vi har fått gjengitt av brevet er dette:

Vi har din kone, Anne-Elisabeth. Dersom du vil se henne igjen, må du lese og følge instruksjonene. Dersom du involverer politi og media, putter du press på oss.

At en utlending kan misforstå oversettelsen av verbet "to put" er mulig, men ikke slik forfatteren av brevet behersker språket ellers.

Jeg skulle veldig veldig gjerne sett hele brevet.
Citera
2020-05-15, 01:56
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Språk er en hobby her. Jeg har ikke klart å fremprovosere feilen digitalt gjennom oversettelsesapper, og jeg har prøvd 2 kvelder nå. Jeg har virkelig prøvd hardt.
Dette kommer mao fra et hode og ikke en prosessor. Ville bare bli kvitt all tvil

Om man oversetter "putte press på" fra norsk til andre språk, så retter den det automatisk til "legge press" med de 5 appene jeg har prøvd og på alle språk jeg orka å teste.

Vi har din kone, Anne-Elisabeth. Dersom du vil se henne igjen, må du lese og følge instruksjonene. Dersom du involverer politi og media, putter du press på oss.

At en utlending kan misforstå oversettelsen av verbet "to put" er mulig, men ikke slik forfatteren av brevet behersker språket ellers.

Uttrykket blir brukt i fotball.
Citera
2020-05-15, 01:57
Medlem
Citat:

Kan forfatteren av brevet ha vært inspirert av engelsk? Et eksempel:
"My parents have been putting pressure on me to get a job."

Noen (journalister?) bruker også ordet feilaktig ved oversettelse fra engelsk til norsk:

"- Det var tydelig at United-spillerne begynte å bli irriterte fordi de ikke klarte å putte press på oss, sier han til The Mirror"
https://www.dagbladet.no/sport/stemples-som-arrogante/71677947
Senast redigerad av POlROT 2020-05-15 kl. 02:00.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in