2020-05-18, 23:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fbc37
Sikkert greit å slette samtaler på mistenkelige tidspunkt når man skal presentere en historie for politiet på en bensinstasjon så kan man heller bortforklare senere.

Har forresten aldri hørt om en nokia telefon som koblet opp en samtale før den selv oppfattet og logget det 😂 Selv en 1610 gjorde ikke dette.

Det sier bare noe om din forståelse for et brukergrensesnitt. Først må signalene sendes, mottas, og sendes tilbake, før brukergrensesnittet kan registere noe som helst. At utegående anropsignal må faktisk sendes før noe som helst kan lagres på telefonen er rett og slett bare et udiskutabelt faktum. Bare måten du formulerer den setningen på sier alt om hvor liten innsikt du har i hvordan en telefon, eller hvilken som helst enhet som kommunsierer med en annen enhet fungrerer, og hvordan dette igjen reflekteres på enhetens brukeregrensesnit, om den i heletatt har et. Jeg uthever siste setning, for jeg tror faktisk dette er et konsept du har null forutsetning for å egentlig forstå, ut i fra hvordan du formulerer den setningen.
Senast redigerad av FantiseraFritt 2020-05-18 kl. 23:29.
Citera
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Det er mulig både å ringe og å motta anrop fra en Ipad.

https://support.apple.com/no-no/HT209456

Denne saken minner meg om en gammel Agatha Christie-roman som heter Lek med speil.

Her er det en ingeniør som har satt opp en slags Lek med digitale medier. For å skaffe seg alibi. For å villede politiet. For å skape full forvirring om hva som virkelig har skjedd. Og han har lyktes ganske bra. Så langt.

Nøyaktig hvordan han har gjort det, vet jeg ikke. Men det må gå an å finne det ut. Tenker jeg. For de som har innsikt i digitale duppeditter.

Selv har han en gammel Nokia med Ice-abonnement. Jeg vet ikke hva slags telefon AEH hadde, men hun hadde et Telenor-abonnement.

Ja, vi har for lite informasjon til å kunne uttale oss sikkert eller komme videre duppeditt-messig. skulle gjerne visst hvilken Nokia han har. Jeg tør gjette at dette gjelder kun de to samtaleloggene og at telefonen har skrevet til logfila som normalt både før og etter. Du må ha fysisk tilgang på telefonen for å gjøre det og dette skrurrer det veldig fra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Minnimus er vel den brukeren som forholder seg mest til fakta her inne. Og når han ikke gjør det, så skrives det klart og tydelig at det er en udokumentert påstand. Veldig ryddig, spør du meg.
I tillegg bør det nevnes at veldig mye av det han har delt av udokumenterte påstander har vist seg å stemme.

Minnimus jobbar säkert som grävande journalist i VG. Eller är herr/fru till en efterforskare i saken.

Kan denna sms:en säga något om kvällen före? Känns som en klar sak att hon inte åker till hytta om hon slått upp med TH kvällen innan. Har dessutom svårt att se TH ta någon aktivitet på sparken. Alltså att han väljer göra något spontant. Antingen ska han på hytta eller inte och vill ha klart svar 2 veckor innan avfärd... hänger inte ihop
Citera
2020-05-18, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iristo01
Helt på tryne teori
Sikkert, kan du utdype og forklare litt om hva som er på trynet?
Citera
2020-05-18, 23:30
Medlem
" Tom Hagen har forklart at han skulle ringe til Anne-Elisabeth en times tid etter at han kom på jobb. I samtalen skulle de angivelig avklare detaljer rundt hytteturen "

- Altså han skulle ringe kona litt over klokka 10.00

MEN : Klokken 09.10 sender Anne-Elisabeth Hagens telefon en tekstmelding til et familiemedlem. I meldingen står det at turen til Kvitfjell den dagen er avlyst, og at hun kan gjøre en tjeneste for familiemedlemmet.

Klokka 09:14 til 09:16 har AEH en samtale som man nå kan oppfatte at politiet stiller tvil om.

Dette er så til de grader rigget og planlagt at Alfred Hitchcock ikke kunnet spekulere ut dette.
Citera
2020-05-18, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantiseraFritt
Det sier bare noe om din forståelse for et brukergrensesnitt. Først må signalene sendes, mottas, og sendes tilbake, før brukergrensesnittet kan registere noe som helst. At utegående anropsignal må faktisk sendes før noe som helst kan lagres på telefonen er rett og slett bare et udiskutabelt faktum. Bare måten du formulerer den setningen på sier alt om hvor liten innsikt du har i hvordan en telefon, eller hvilken som helst enhet som kommunsierer med en annen enhet fungrerer, og hvordan dette igjen reflekteres på enhetens brukeregrensesnit, om den i heletatt har et. Jeg uthever siste setning, for jeg tror faktisk dette er et konsept du har null forutsetning for å egentlig forstå, ut i fra hvordan du formulerer den setningen.

At det var reelle anrop er garantert verifisert av politiet så spar oss.
Citera
2020-05-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sandemose
Er AEFHs mobil funnet? Når sluttet den å gi fra seg signaler? Hvor var den da?

Aner ikke.
Citera
2020-05-18, 23:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FantiseraFritt
Det må gå an å forklare det med at hun tok en beslutning selv basert på det som da var uavklart for Tom. Kankje hadde hun et illebefinnende som ikke gikk over og som var nok til å konkludere med at hun ikke orker noen tur. Kanskje var det andre grunner som gjorde at hun kunne konkludere med at turen måtte bli avlyst, akkurat som at han kunne funnet på å gjort det om det skulle oppstå åpning for et møte med en potensiell storkunde på kort varsel, uten å konsultere med kona først. Det er jo bare sånne ting som kan skje. Ved avlysninger av noe er beslutningen ofte tatt før den er godkjent av eller kjent for alle parter.

Illebefinnende ? Du store alpakka !
Har du i det hele tatt lest og vet du hvilken sak det er snakk om ?!
Citera
2020-05-18, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Ja, vi har for lite informasjon til å kunne uttale oss sikkert eller komme videre duppeditt-messig. skulle gjerne visst hvilken Nokia han har. Jeg tør gjette at dette gjelder kun de to samtaleloggene og at telefonen har skrevet til logfila som normalt både før og etter. Du må ha fysisk tilgang på telefonen for å gjøre det og dette skrurrer det veldig fra.

Jeg tror løsningen på de to "slettede anropene" har en enkel forklaring, og det er at anropene ble foretatt fra en annen digital enhet. Og derfor aldri ble registert på telefonloggen.
Citera
Medlem
Citat:
Ja jeg kjenner ikke de nøyaktige detaljene og mulighetene som hører til de forskjellig digitale enhetene.

Men jeg tror det er her løsningen på gåten ligger. Juks med digitale medier. Som skaper illusjoner. Det må da være noen som har ekspertkunnskap om mulighetene, og som kan finne ut hvordan han har gjort det.

Er bare å se på hvor kreativt trusselbrevet er. Hvorfor skulle ikke mobil alibi være like kreativt? En oppegående person kan lære seg ufattelig mye kun ved å bruke google og litt fantasi.

Som et eksempel kan 0914 samtalen være initiert fra en enhet på Futurum (eller hvor som helst) som fjernstyrte AEHs mobil evt en enhet som gav seg ut å være hennes mobil så man slipper tenke på app historikk etc. Det åpner for noen nye tanker om hendelsesforløpet..
Citera
Medlem
Slettsnokens avatar
Jeg tror noe skjedde etter at de kom hjem etter musicalen 30.10. som gjorde at AEH ikke ville på hytta. Dette fikk TH til å fremskynde planen om drap, som han hadde klar, og muligens var ment å skulle skje på Kvitfjell.

På Kvitfjell hadde han kanskje alternative planer. Noe gjorde at det måtte skje akkurat på denne dagen.
Citera
2020-05-18, 23:39
Medlem
Slettsnokens avatar
Citat:
Jeg tror løsningen på de to "slettede anropene" har en enkel forklaring, og det er at anropene ble foretatt fra en annen digital enhet. Og derfor aldri ble registert på telefonloggen.
Hvis politiet legger dette fram som bevis, har de sjekket alle alternative muligheter.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in