Citat:
Jeg tror dette ikke langt fra hva politiet også tenker. Her må man bare huske at dette var planlagt og ikke skjedde i affekt etter en krangel. Å feilvurdere alvoret i en affekt-situasjon kunne sikkert alle gjøre. Det er virkelig merkelig at EH ikke på noe tidspunkt forsto at det kunne bli farlig all den tid hennes død ble planlagt, men det er utvilsom det som har hendt. Din post virker gjennomtenkt og var et fint bidrag.
Jag har tänkt en stund på att polisen säger att det är planlagt. Det beror hur man definierar plan. Jag tror inte han på förhand hade bestämt att nu ska det ske. Jag tror han hade planerat mord under perioder han var arg och frun inte lyssnade på honom. Han ville se henne död om hon lämnade honom.
Det finns olika sorters planer, som fantasier om perfekta brott som rinner ut i sanden när man lugnat sig, Eller plan B. Vi har hög brottslighet i Sverige, och vi är många som planerar för vad vi ska göra vid rån i hemmet, när vi är ute på kvällen, folk tränar kampsport och köper olika saker för att försvara sig. Jag ser planen som låg bakom mordet på EH som en plan i det fall det inte skulle finnas en annan utväg.
Mannen kan ha trott att fruns gnäll och planer på att lämna honom hade avstyrts eftersom det var lugn och ro, ny valp, hantverkare på gång m.m.
Jag tror något hände när de kom hem, efter en trevlig utekväll, där EH triggade igång ett gräl som slutade med hennes död. Hon var inte rädd för honom och anade inte hur farligt det kunde bli. Ingen i den familjen tror att TH är kapabel att mörda så det blir logiskt. Turbulens kallades det av omgivningen när EH for illa i äktenskapet.
Det var dynamiken i deras gräl som inte slutade som förr. Jag tror mordet skedde i effekt med en plan, som utvecklats från tidigare gräl, och när EH var död sattes planen i rullning. Ingen bra plan egentligen då den väcker mycket uppmärksamhet, med ett idiotiskt brev på brottsplatsen med ett Moneroupplägg.
Har virkelig medfølelse med politiet i saken nå og barna selvfølgelig.