2020-05-14, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Jeg tror dette ikke langt fra hva politiet også tenker. Her må man bare huske at dette var planlagt og ikke skjedde i affekt etter en krangel. Å feilvurdere alvoret i en affekt-situasjon kunne sikkert alle gjøre. Det er virkelig merkelig at EH ikke på noe tidspunkt forsto at det kunne bli farlig all den tid hennes død ble planlagt, men det er utvilsom det som har hendt. Din post virker gjennomtenkt og var et fint bidrag.

Jag har tänkt en stund på att polisen säger att det är planlagt. Det beror hur man definierar plan. Jag tror inte han på förhand hade bestämt att nu ska det ske. Jag tror han hade planerat mord under perioder han var arg och frun inte lyssnade på honom. Han ville se henne död om hon lämnade honom.

Det finns olika sorters planer, som fantasier om perfekta brott som rinner ut i sanden när man lugnat sig, Eller plan B. Vi har hög brottslighet i Sverige, och vi är många som planerar för vad vi ska göra vid rån i hemmet, när vi är ute på kvällen, folk tränar kampsport och köper olika saker för att försvara sig. Jag ser planen som låg bakom mordet på EH som en plan i det fall det inte skulle finnas en annan utväg.

Mannen kan ha trott att fruns gnäll och planer på att lämna honom hade avstyrts eftersom det var lugn och ro, ny valp, hantverkare på gång m.m.

Jag tror något hände när de kom hem, efter en trevlig utekväll, där EH triggade igång ett gräl som slutade med hennes död. Hon var inte rädd för honom och anade inte hur farligt det kunde bli. Ingen i den familjen tror att TH är kapabel att mörda så det blir logiskt. Turbulens kallades det av omgivningen när EH for illa i äktenskapet.

Det var dynamiken i deras gräl som inte slutade som förr. Jag tror mordet skedde i effekt med en plan, som utvecklats från tidigare gräl, och när EH var död sattes planen i rullning. Ingen bra plan egentligen då den väcker mycket uppmärksamhet, med ett idiotiskt brev på brottsplatsen med ett Moneroupplägg.
Citera
2020-05-14, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Yes. Jag vet inte vilken relation de har till fallet och TH. Detta är skvaller från flashback, kan vara rätt eller inte, spännande...

Enligt min mening lite för slumpmässigt med RU, MPU, ("nyhetskändis"), THE jr, TI och TH i samma "gäng".
Ja, jeg fant ingen tilknytning noe sted.

Rart å ikke være venn med eksempel AE på fb hvis det var TH sin høyre hånd?
Kan ha slettet en del etter hans død, men han har 200+ venner. Lite?
Citera
2020-05-14, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Ja, jeg fant ingen tilknytning noe sted.

Rart å ikke være venn med eksempel AE på fb hvis det var TH sin høyre hånd?
Kan ha slettet en del etter hans død, men han har 200+ venner. Lite?
Det ursprungliga inlägget:
"Mine kilder går i retning Spania, som politiet nevnte at de hadde samarbeidet med på pressekonferansen 28.4.

Her skal det trås varsomt, men en nå avdød mann i slutten av 40 årene var kjent for å ha tilknytning til Hagen som en som fiksa lyssky ting for han. Mannen bodde i Norge, men hadde et slags selskap i Spania. Han var eks militær og hadde bla vært i FN tjeneste i. Mannen hadde et stort nettverk.
Denne mannen tok sitt eget liv i desember 2018, halvannen mnd etter AEBs forvinning.
Dette er definitivt interessant.

Vet forøvrig at Hagen utsatte AEB for vold og at hun ville skilles. Dette blir beskrevet som "turbulent" ekteskap, med god grunn. Jeg vet også at et av barna flyttet hjemmefra i ung alder fordi Tom Hagen var en tyrann.
Har også informasjon om at AEB hadde et alkoholproblem og at hun hadde vært innlagt til avrusning.
Hun hadde hatt en affære med hans bror, det har vel vært skrevet om her tidligere tror jeg. Det ryktes også at han hadde en elskerinne."
Citera
2020-05-14, 23:59
Medlem
Nyvaakens avatar
Dette mysteriet er så forbanna irriterende nå!
Den eneste fraktveien sånn jeg ser det for meg,er at hun ble bært ut av en dør på baksiden av huset-og så gjennom hagen ned ved enden av den muren som går mot gangveien,der en bil hadde blitt sett ryggende opp.Noen annen retning ville ha vært alt for risikabelt med tanke på naboer.Den andre bilen som kjørte over plen,og ned på samme gangvei -kan da ha rygget nedover og laget en barikade/hinder ,så hun ble fraktet inn imellom disse 2 bilene.
Det som er så jævlig rart,er at det ikke var flere fotspor inne og ute! Det er så irriterende.
Senast redigerad av Nyvaaken 2020-05-15 kl. 00:06.
Citera
2020-05-15, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vieri32
Det ursprungliga inlägget:
"Mine kilder går i retning Spania, som politiet nevnte at de hadde samarbeidet med på pressekonferansen 28.4.

Her skal det trås varsomt, men en nå avdød mann i slutten av 40 årene var kjent for å ha tilknytning til Hagen som en som fiksa lyssky ting for han. Mannen bodde i Norge, men hadde et slags selskap i Spania. Han var eks militær og hadde bla vært i FN tjeneste i. Mannen hadde et stort nettverk.
Denne mannen tok sitt eget liv i desember 2018, halvannen mnd etter AEBs forvinning.
Dette er definitivt interessant.

Vet forøvrig at Hagen utsatte AEB for vold og at hun ville skilles. Dette blir beskrevet som "turbulent" ekteskap, med god grunn. Jeg vet også at et av barna flyttet hjemmefra i ung alder fordi Tom Hagen var en tyrann.
Har også informasjon om at AEB hadde et alkoholproblem og at hun hadde vært innlagt til avrusning.
Hun hadde hatt en affære med hans bror, det har vel vært skrevet om her tidligere tror jeg. Det ryktes også at han hadde en elskerinne."
Ja, jeg fant hans tilknytning til Spania og minehunder. Ingen knytning til TH, men interessant.

Der denne brukerene skriver virker troverdig etter som jeg også har hørt det med alkohol og broren.
Citera
2020-05-15, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Dette mysteriet er så forbanna irriterende nå!
Den eneste fraktveien sånn jeg ser det for meg,er at hun ble bært ut av en dør på baksiden av huset-og så gjennom hagen ned ved enden av den muren som går til gangveien,der en bil hadde blitt sett ryggende opp.Noen annen retning ville ha vært alt for risikabelt med tanke på naboer.Den andre bilen som kjørte over plen,og ned på samme gangvei -kan da ha rygget nedover og laget en barikade/hinder ,så hun ble fraktet inn imellom disse 2 bilene.
Det som er så jævlig rart,er at det ikke var flere fotspor inne og ute! Det er så irriterende.
Enig.
Håper vi noen gang får en løsning enten i form av tilståelse eller at politiet finner hvem som står for monerokontoen for da løser mye seg.
Spennende med flere pågripelser også? Sønnen? Kriminelle? Randoms? V? Mange alternativer. Neste skritt gjør oss kanskje klokere i hva politiet tenker.
Citera
2020-05-15, 00:12
Medlem
WinnieSeilas avatar
AEH är onekligen borta, och ingen kan hitta henne. Någon HAR faktiskt årsakat detta.

Polisen har hittat spår som gör att dom tyvärr måste konkludera att hon är avliden, något familjen bestrider. TH är misstänkt for brott, men nekar. Barnen går, for första gången, ut offentlig og säger att fadern inte har något att göra med mammans försvinnande.

Familjen vill inte samarbeta med polisen, de nekar flera avhör, de vill inte att polisen ska söka hus och stugor för att ta reda på vad som har hänt.
Trots att de är så fruktansvärt missnöjda och menar att polisen gjort for litet, är de alltså inte villiga att låta polisen göra sin jobb, vilket är det ända sättet polisen kan hitta mamman och kanske fria pappan.

Familjen har ingen tro på polisens arbete, och kräver nya utredare, men trots i att TH är en av Norges rikaste män, er han dock inte villiga att betala privata utredare för att hitta sin fru och eventuella bevis som kan fria honom själv.
TH har ressurser att få tag på dom bästa utredarna i hela världen, han kan betala vad som krävs för alla de upplysningarna som behövs, vare sig innom lagen eller inte. Är det en sak som er säkert, är det at ALLA kriminella kan köpas. Det beror enbart på summan. Och dom summarna har han.

I det här läget finns inget att förlora annat än pengar.

Min slutsats är då att de inte VILL ta reda på vad som har hänt eller att deras pengar betyder mer för dom än sin hustru och mamma.

Lisbeth, jag önskar med hela mitt hjärta att du har det bra där du är nu.
Citera
2020-05-15, 00:21
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idasma
Enig.
Håper vi noen gang får en løsning enten i form av tilståelse eller at politiet finner hvem som står for monerokontoen for da løser mye seg.
Spennende med flere pågripelser også? Sønnen? Kriminelle? Randoms? V? Mange alternativer. Neste skritt gjør oss kanskje klokere i hva politiet tenker.

KLarer ikke la være å gruble å gruble...huff
Ja,det eneste en kan trøste seg med er at politi teamet har hjerneceller inpakt,og tenker riktig og realistisk.Ser en par 3 hypoteser,både uten og med Tom som den skyldige nå.Det at de kom alt for sent i gang med skikkelig etterforskning,er det som er så tragisk her.
Ja,mulig familiemedlemmer med kriminelle kontakter kanskje?
Det ble fortalt av en nabo som virket meget oppegående,til en venninne av min venninne at TH hadde hatt en elskerinne i flere år,og dette var godt kjent av mange.
Hva skjer med et ektepar,der det er utroskap i flere år? Hva kan en elskerinne få en mann til å gjøre? Mest spent på hva politiet mener er motiv her,for mener at motivet/er er det viktigste å finne ut av. Trenger å se noen gamle episoder med Columbo igjen,der man får se smarte detektivtrekk,avslutning og svar Har virkelig medfølelse med politiet i saken nå og barna selvfølgelig.
Citera
2020-05-15, 00:26
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
KLarer ikke la være å gruble å gruble...huff
Ja,det eneste en kan trøste seg med er at politi teamet har hjerneceller inpakt,og tenker riktig og realistisk.Ser en par 3 hypoteser,både uten og med Tom som den skyldige nå.Det at de kom alt for sent i gang med skikkelig etterforskning,er det som er så tragisk her.
Ja,mulig familiemedlemmer med kriminelle kontakter kanskje?
Det ble fortalt av en nabo som virket meget oppegående,til en venninne av min venninne at TH hadde hatt en elskerinne i flere år,og dette var godt kjent av mange.
Hva skjer med et ektepar,der det er utroskap i flere år? Hva kan en elskerinne få en mann til å gjøre? Mest spent på hva politiet mener er motiv her,for mener at motivet/er er det viktigste å finne ut av. Trenger å se noen gamle episoder med Columbo igjen,der man får se smarte detektivtrekk,avslutning og svar Har virkelig medfølelse med politiet i saken nå og barna selvfølgelig.

Det er bra du grubler. Når politiet fikk medhold til 4 uker varetekt, så er det fordi retten mente det var grunn til å mistenke TH. Dette er bevis vi ikke kjenner helt til, men det skal godt gjøres å være helt uskyldig og vikle seg inn i det som TH har gjort.
Citera
2020-05-15, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bibs
Syns jeg har lest et sted at han mistet moren sin i ung alder, også?

Det passar väl in i min bild att frun och hemmet betydde mycket för honom. Nu fick han åka till hytta, som är vackert belägen till skillnad från huset. Hemmet var EHs bostad också, trots äktenskapsförord om att det var bara hans egendom.
Citera
2020-05-15, 00:44
Medlem
Nyvaakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
AEH är onekligen borta, och ingen kan hitta henne. Någon HAR faktiskt årsakat detta.

Polisen har hittat spår som gör att dom tyvärr måste konkludera att hon är avliden, något familjen bestrider. TH är misstänkt for brott, men nekar. Barnen går, for första gången, ut offentlig og säger att fadern inte har något att göra med mammans försvinnande.

Familjen vill inte samarbeta med polisen, de nekar flera avhör, de vill inte att polisen ska söka hus och stugor för att ta reda på vad som har hänt.
Trots att de är så fruktansvärt missnöjda och menar att polisen gjort for litet, är de alltså inte villiga att låta polisen göra sin jobb, vilket är det ända sättet polisen kan hitta mamman och kanske fria pappan.

Familjen har ingen tro på polisens arbete, och kräver nya utredare, men trots i att TH är en av Norges rikaste män, er han dock inte villiga att betala privata utredare för att hitta sin fru och eventuella bevis som kan fria honom själv.
TH har ressurser att få tag på dom bästa utredarna i hela världen, han kan betala vad som krävs för alla de upplysningarna som behövs, vare sig innom lagen eller inte. Är det en sak som er säkert, är det at ALLA kriminella kan köpas. Det beror enbart på summan. Och dom summarna har han.

I det här läget finns inget att förlora annat än pengar.

Min slutsats är då att de inte VILL ta reda på vad som har hänt eller att deras pengar betyder mer för dom än sin hustru och mamma.

Lisbeth, jag önskar med hela mitt hjärta att du har det bra där du är nu.

Jeg synes dette var en meget bra og klok oppsummering,jeg følger dette tankesettet.
Er redd du har rett,men håper ikke for Lisbeth sin skyld.
Citera
2020-05-15, 00:44
Medlem
Minnimuss avatar
«Den siste telefonsamtalen hun tok, var med et annet familiemedlem enn ektemannen klokken 09.14. Da var Hagen nettopp kommet på jobb.»

Da har media omsider bekreftet at 9:14 oppringningen IKKE var til ektemannen. Forhåpentlig kan vi nå slippe flere endeløse innlegg, side opp og ned med diskusjoner om det.

https://www.nrk.no/norge/nye-opplysninger-om-forsvinningsdagen_-tom-hagen-skal-ha-hatt-en-avtale-om-a-ringe-kona-1.15017182
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in