[quote=Massajen|71576743]
Citat:
Ursprungligen postat av
Xeitum
Kan du få fram någon mer kvalificerad beskrivning än Krusells är jag idel öra. Liksom från något vittne som säger att gm verkade agera i affekt.
Crille som gm hade fumlat vid avfyrningen och stått och gapat och gormat och spottat.
Att skjuta två snabba skott med revolver i steget och sedan hölstra vapnet kräver kyla och vapenvana. Tro mig. Särskilt en blåsig vinterkväll.
Kan du ge något exempel på ett mer kallblodigt genomfört mord iSverige? Bara för att jämföra..
Inget av det du säger är fakta. Krusell gissar o tycker baserat på mkt spretiga o osäkra vittnesuppgifter.
Du har ingen aning om hur CP skulle betett sig, rena antaganden.
Skjuta i steget?? GM stod still o sköt o den rent fysiska biten av det hela klarar nog de flesta män. Du vet inte vad GM gjorde med vapnet efter skotten. Troligen sprang han iväg med revolvern i hand. Resten blir gissningar.
Slutligen så finns det fortfarande inga fakta som säger att det skulle vara speciellt iskallt utfört. Tolkar du det på det viset så varsågod, men enl. mig då baserat på subjektiva antaganden.
O seriöst? Hur skulle jag kunna ha koll på hur pass "kallblodigt" olika mord i Sverige har utförts.
Varför blir det fel med citaten, nu citerade jag Massajen o inte mig själv.