SD uttryckte sig att LW blödde vid i princip varje samlag... tror du att de bara hade samlag när hon hade mens?
Ville bara avliva myten om att hon inte blödde vid sex.
Vem vet, kanske SD har afrikansk size?
Läste på annat ställe i kommunikationen mellan de tu att LW som vanligt bakat kladdkaka och bedyrade SD att "nu är jag inte lika kladdig därnere" som förra gången. (Kom nu?)
Var inte gynekologvittnet avsett att slå hål på att LW inte knullade i samband med mens?
Senast redigerad av Snor-Johan 2020-05-13 kl. 07:47.
SD:s chef blev förvånad när SD dök upp på sin beviljade semesterdag så allt var nog planerat vem som skulle sköta SD:s arbetsuppgifter under semestern.
Så, frågan kvarstår... varför cyklade han dit?
Göra sig av med något?
Kände sig mer bekväm med att vara på jobbet än att gå hemma och trampa och vänta på att polisen skulle komma på besök? Vilket han nog kunde misstänka efter att blivit kontaktad av LW:s son tidig morgon.
När SD för andra gången den dagen blir kallad till polisförhör står han utanför och knäpper en massa foton. Får även ett SMS från HD där hon frågar "orolig". SD:s svar "raderar löpande"...
Varför/vad skulle han radera om han var oskyldig?
Varför undrar HD om han är "orolig"?
Mycket bra fråga. "Orolig", "raderar löpande". Kan bara få det till att HD och SD vet exakt vad som hände där med LW. Som du skriver; varför radera om man är oskyldig?
Ville bara avliva myten om att hon inte blödde vid sex.
Vem vet, kanske SD har afrikansk size?
Läste på annat ställe i kommunikationen mellan de tu att LW som vanligt bakat kladdkaka och bedyrade SD att "nu är jag inte lika kladdig därnere" som förra gången. (Kom nu?)
Var inte gynekologvittnet avsett att slå hål på att LW inte knullade i samband med mens?
Nu är det SD som sagt att hon blödde nästan varje gång vid samlag. Eftersom de hade samlag ofta så borde hon ju fått/haft mens vid något av dessa tillfällen och därav kommentaren "nu är jag inte lika kladdig därnere".
Skulle gynekologvittnet slå hål på att LW inte hade samlag i samband med mens? Hur skulle hen kunna göra det?
Ur SD,s brev:
-Städning 24/5 -18: Tekniska undersökning inklusive sök med spårhund utförd förestäddagen. Polis hade gett tillbaka nyckeln och sagt vi fick flytta tillbaka. (Tekniskt övriga platser sid 258-256)
Tänk om fallet vore så enkelt ändå Tror du inte hundarna vittrat blod om den största mängden fanns i SD,s gräsmatta?
Nu kommer väl någon att påstå han bytt ut all jord i gräsmattan.
Bevisligen fann ingen hund blodet i tvättstugan, i golvbrunnen, i trädgården eller vägen till Lenas kropp, så det är inget jag behöver tro de inte gjorde - jag vet att de inte gjorde det.
Inte heller barnmorskan kände till något problem och hon hade inte uppsökt någon hjälp för något sådant. Uppenbart ett sätt att förekomma blodspår, inget annat.
Undra vad Hanna tänkte när Stefan drog tillbaka de lögnerna haha
Jag har inte lyssnat på det som kommit ut från rättegången.
Är det någon som vet om HD fick frågan under sitt förhör?
- Vad är det för summor som flyttas över hans konton? Ena dagen är han en fattiglapp och nästa dag så har han över 100 k (?) på kontot som sedan försvinner? Sysslar han med fonder och aktier? (Finns kontoutdrag i början av FUP)
..
Intressant fråga. Känns som det borde vara relativt enkelt för utredare att se både varifrån och varthän 100k flyttats.
Jag vill minnas att de fick mindre än så, typ 50k, från regionen för geoturen, så detta är ngt annat.
Det är svårt att bedöma en del så att säga kring-personer.
Under förhör i TR är de att betraktas som vittnen, och de behandlas också som såna.
Polisförhör, och därmed eventuella alibin, verkar kunna finnas i Slasken.
Det känns alltså som om man, som utomstående, inte har tillgång till alla bitarna till detta enorma pussel.
Jag har som sagt flera olika hypoteser om vem/vilka som begått mordet. Mållgan, Mållgan och Mållgan ingår inte nån av dessa hypoteser.
Ja, det verkar tydligt att man tidigt ställt in siktet på SD och därmed haft silkesvantarna gentemot övriga med möjligt motiv. Förefaller märkligt att man börjar i den änden hellre än att ha sin utgångspunkt i sånt som är konkreta bevis.
Vilken är den hypotes du själv anser är mest sannolik?
Citat:
Ursprungligen postat av StefanDavidsson
Ganska smutsigt att anstränga sig så för att kasta misstankar åt andra random håll nu. Tingsrätten medger liksom i princip att Stefan är skyldig men att bevisen inte riktigt håller..
Alternativ gärningsman, om det mot förmodan finns, hittar vi isåfall i Hanna Davidsson. Inga andra än hon och Stefan besitter det otroligt djupa hat det kräver för att båda ordentligt planera och sen brutalt genomföra en dödsmisshandel av minst 17 slag mot huvudet.
Hade Hanna lyckats locka ut Lena mitt i natten helt random? Nej och varför skulle hon, hon visste ju inte att otroheten fortsatt.
Hade Stefan lyckats? Med all jävla säkerhet ja
Hade någon annan än Stefan försökt locka ut Lena dagarna innan och lägligt glömt sin mobil? Nej
Finns det någonting konkret överhuvudtaget som pekar på att Stefan är oskyldig? Nej"]
Alternativ gärningsman, om det mot förmodan finns, hittar vi isåfall i Hanna Davidsson. Inga andra än hon och Stefan besitter det otroligt djupa hat det kräver för att båda ordentligt planera och sen brutalt genomföra en dödsmisshandel av minst 17 slag mot huvudet.
Hade Hanna lyckats locka ut Lena mitt i natten helt random? Nej och varför skulle hon, hon visste ju inte att otroheten fortsatt.
Hade någon annan än Stefan försökt locka ut Lena dagarna innan och lägligt glömt sin mobil? Nej
Finns det någonting konkret överhuvudtaget som pekar på att Stefan är oskyldig? Nej"]
Finns det någonting konkret överhuvudtaget som pekar på att Stefan är oskyldig? Nej
Intressant att du anser TR ha bestämt sig för att SD är skyldig. Hur kom du till den slutsatsen?
Sen förstår jag inte hur du kan avfärda diskussionen kring potentiella gärningsmän som smuts för att å andra sidan kasta en av vårt rättsväsen friad SD under bussen.
Citat:
Ursprungligen postat av Elsa2020
Nej, jag tror att mordet var, åtminstone till viss del, planerat. Men jag tror inte att det hade varit så soprent på spår efter GM på BP om man hittat kroppen redan nästa dag. Visst är han förslagen, men han hade tur med att hon inte hittades tidigare och att husrannsakan avbröts prematurt. Det kunde han inte veta.
Tack för tydliggörandet. Min tanke, baserad på logik och utan kunskap kring brottsplatsundersökningar, är att de extra dagarna inte erbjuder möjlighet till en total barskrapning från bevis. Det skulle framför allt vara ett synnerligen besvärligt tillvägagångssätt från en så förslagen gärningsman som SD antytts vara.
Citat:
Ursprungligen postat av Lova33
Det var ju exakt det han gjorde, raderade saker direkt efter mordet.
Radering och överskrivning behöver inte ha skett samtidigt iof, men det kanske är fastställt att det var så det gick till?
Tänker om han nu mördat LW, gjort sig av med bevis, mordvapen och annat kringjobb lär han knappast sovit den natten.
Ingen står emot naturlagarna, räcker att missa en natts sömn så är hjärnan påtagligt påverkad och kognitivt nedsatt.
En virrig SD kanske kom på detta med överskrivning i sista stund?
Men åklagarens teori är att SD undersökt minneshanteringen långt tidigare i samtal med sin polisteknikerkompis. Varför då vänta så länge med att utföra det som kan tänkas vara ganska centralt i den hävdat listiga brottsplanen? Om jag nu minns rätt var det ju en kommunikationsmiss från polisens sida som överhuvudtaget gav tidsfönster att knäppa korten.
Om man skulle tänkas ranka indiciernas tyngd borde detta trycka skålen i toppen eftersom TR trots allt anfört bilderna som besvärande för SD. Då är det ju återigen en gåta hur han kunnat sitta häktad så länge och hur åklagaren mot ansvarstyngden i sitt ämbete motiverat att ta allt till åtal. Många lider korrekt med sorgen som BO:s anhöriga upplever, men det verkar lättare att glömma hur ytterligare en familj sannolikt får leva med konsekvenserna härifrån resten av livet. Till viss del självförvållat men också beroende på undermåligt arbete från myndigheter vi alla ska kunna lita på.
Edit: ska lägga till att detta inte på något sätt raserar min tillit. Jag tror åklagaren är skicklig och att polisen i regel gör gedigna utredningar, men just i detta fall skulle man nog lämpligast göra en pudel, skippa överklagan så länge inget annat framkommer och så göra omtag med en vid utredning under mindre uppmärksammade former.
Senast redigerad av Squama 2020-05-13 kl. 09:30.
Nedanstående handlar om slutpläderingen i tingsrätten och som kontot Parasolltroll gärna hade velat ta del av:
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kanske du får göra nån gång, men just nu är det arbetsmaterial enligt tingsrätten. Jag försökte få ut den, men icke sa nicke. Och jag brydde mig inte om att överklaga. Kändes meningslöst.
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Arbetsmaterial?
Det låter intressant!
Alltså inte sekretessat för all framtid?
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ingen aning faktiskt hur sekretessen ser ut.
Om jag skulle ge mig på en gissning, lite lagom syrlig såklart, så går det nog att få ut den 2020-05-28.
Det vill säga dagen efter att den friande domen vunnit laga kraft.
Det vill säga att domen vunnit laga kraft genom att åkl Åsa Hiding vid vägs ände hon då insett att hon hamnat just där. Vid vägs ände.
Och därför valde att inte överklaga.
Är det ingen som törs rapportera om S förutom nicket smarfor som flikar in något kort ibland?
Jobbar S?
Syns han smyga i kvarteren om natten?
Någon som testat om hans nyligen riggade kameror fungerar?
Träffar han barnen (inte utan övervakning, hoppas jag)?
Umgås han med H?
Är han lika glad och fnissig nu som han var i rättssalen?
Har han synts trampa runt vid mordplatsen igen?
Karln blev befriad från älskarinnan, men på köpet rämnade den inbillade hjältefasaden. Superkillen som visade sig vara en lögnaktig tummetott kan bli sjukt farlig?
Om jag skulle ge mig på en gissning, lite lagom syrlig såklart, så går det nog att få ut den 2020-05-28.
Det vill säga dagen efter att den friande domen vunnit laga kraft.
Det vill säga att domen vunnit laga kraft genom att åkl Åsa Hiding vid vägs ände hon då insett att hon hamnat just där. Vid vägs ände.
Och därför valde att inte överklaga.
Vad tror ni om det?
ÅH måste väl ha en chef som är med och fattar beslut om ev överklagan?