2020-05-10, 14:52
Medlem
Joe Blows avatar
Jag tycker Willgert visar på dåligt omdöme att låta sig intervjuas i SRs skitprogram då han borde veta hur dom vinklar, klipper och klistrar. SwebbTV har inget att vinna på att P1s lyssnare får höra att dom existerar sett ur ett statsvänsterperspektiv.
Citera
2020-05-10, 14:59
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prayuth
Jag tycker hans resonemang om politik och ekonomi kan vara ganska intressanta. Hans tjat om medicin, vitaminer och klimatfrågan är däremot väldigt enformiga.

Jag också. Men äldre tittare tycker nog att det är viktigt.

Annars visar väl swebbtv:s framgång att konsumenter vill se videosändningar eller lyssna på radio istället för att läsa en lång text på en hemsida.
Citera
2020-05-10, 15:58
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Kanalen har blivit en fullkomligt stolle-kanal.
Vettiga personer drar sig undan eftersom de inte vill bli sammanknippade med stollar.
Och då blir det bara stollarna kvar.

Mer än tidigare? Jag förstår inte heller varför de bjuder folihattar med teorier om Palmemordet men om en kanal kan blanda högt och lågt inom samma koncept så kan det kanske locka fler tittare. Det betyder såklart inte att man ska ta in allehanda knäppgökar.
Citera
2020-05-10, 16:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Jag tycker Willgert visar på dåligt omdöme att låta sig intervjuas i SRs skitprogram då han borde veta hur dom vinklar, klipper och klistrar. SwebbTV har inget att vinna på att P1s lyssnare får höra att dom existerar sett ur ett statsvänsterperspektiv.

Nu har ju Willgert o Swebbtv ställt upp på en intervju för SR, då är det väl dags för SR att ställa upp på en intervju i Swebbtv.

O prata finansiering, kopplingar till politiska partier, förhållandet till Expo o varför SR väljer bort de stora scoopen som tex att WTC bombades med kärnvapen o att Palme hade AIDS o nu bor på samma söderhavsö som Elvis.
Citera
2020-05-10, 16:35
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Mer än tidigare? Jag förstår inte heller varför de bjuder folihattar med teorier om Palmemordet men om en kanal kan blanda högt och lågt inom samma koncept så kan det kanske locka fler tittare. Det betyder såklart inte att man ska ta in allehanda knäppgökar.

På SR och Svt får inte alla komma till tals så det är väl bra att webb-tv bjuder på det , även om det ploppar in nåt lågmärke då å då ,tycker du inte det ?
Citera
2020-05-10, 16:42
Medlem
Citat:
Vettiga personer drar sig undan eftersom de inte vill bli sammanknippade med stollar.

Jag gillar dock Mikael Willgert som ger ett lugnt och sansat intryck, agerar metodisk samt ställer de relevanta frågorna.

Vilka stollar är det du tänker på?
Citera
2020-05-10, 16:47
Avslutad
Citat:
Jag tycker hans resonemang om politik och ekonomi kan vara ganska intressanta. Hans tjat om medicin, vitaminer och klimatfrågan är däremot väldigt enformiga.

Grejen är inte att han säger det, utan att han sagt det ca. 584 gånger. Därför blir videos med honom samma sak. Man behöver titta på 10-12 stycken för att veta det han vet och anser. Sedan blir det tyvärr upprepning.
Citera
2020-05-10, 18:53
Medlem
Faktenchecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Grejen är inte att han säger det, utan att han sagt det ca. 584 gånger. Därför blir videos med honom samma sak. Man behöver titta på 10-12 stycken för att veta det han vet och anser. Sedan blir det tyvärr upprepning.
Blir intellektuellt ohederligt det där. Det är inte särskilt ovanligt att saker och ting utifrån vad människor säger och framför blir till upprepningar - gäller för ett stort antal, oavsett kontext. Tar man de personer Swebbtv brukat ha med med jämna eller ojämna mellanrum - de flesta ifrån din dylika favorit Tullberg, till Jensevik och Sandelin (Sandelin alltför sällan med i Swebbtv) och vidare till Matikainen och Berglund - handlar åtskilligt om upprepningar, omtagningar och återupprepningar. Bern (78 år i år), som medverkar frekvent, har sina ämnen, sitt speciella sätt att prata och samspråka om dessa. I sammanhanget har också Swebbtv:s Willgert ett ansvar i och med att han godkänner Berns iterationer i återkommande program.
Citera
2020-05-10, 19:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Faktencheck
Blir intellektuellt ohederligt det där. Det är inte särskilt ovanligt att saker och ting utifrån vad människor säger och framför blir till upprepningar - gäller för ett stort antal, oavsett kontext. Tar man de personer Swebbtv brukat ha med med jämna eller ojämna mellanrum - de flesta ifrån din dylika favorit Tullberg, till Jensevik och Sandelin (Sandelin alltför sällan med i Swebbtv) och vidare till Matikainen och Berglund - handlar åtskilligt om upprepningar, omtagningar och återupprepningar. Bern (78 år i år), som medverkar frekvent, har sina ämnen, sitt speciella sätt att prata och samspråka om dessa. I sammanhanget har också Swebbtv:s Willgert ett ansvar i och med att han godkänner Berns iterationer i återkommande program.

Det är en aspekt av det som jag är införstådd med. Men medan de andra varierar sig mer än Bern, och rör sig kring fler ämnen och nya analyser, så har Bern fastnat en aning. Jag gillar fortfarande honom som "dissident" och det hade gynnat kanalen om han inte medverkade så frekvent, eller om det fanns fler i studion.

Man har blivit för mätt helt enkelt. Eller jag i alla fall. Det måste gå en tid innan jag blir hungrig igen!
(Däremot är jag ibland inne på hans blogg och läser)
Citera
2020-05-10, 19:24
Medlem
Citat:

Jag gillar dock Mikael Willgert som ger ett lugnt och sansat intryck, agerar metodisk samt ställer de relevanta frågorna.

Du får hålla dig till kommunist stollarna och miljöpartisterna på SVT .SR och TV4
Citera
2020-05-11, 05:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av suppose
Vilka stollar är det du tänker på?

Några exempel:

Polisen som indianspårar.
Ekonomen som hävdar att WTC sprängdes av en riktad explotion med kärnvapen.
Palme blev inte mördad, utan led av HIV o flyttades till ett vårdhem. Är väl de som är lite mer udda.

Det är ju sådant som defacto tar bort fokus ifrån andra frågor om vad som sker i samhället.

O skrämmer bort de som faktiskt har något att säga.

Det är en stor kvalitetsskillnad mellan dessa ding, ding program o sådana som tex Jensevik om kommunernas ekonomi o vad som är att vänta. Likaså så tyckte jag fd scania chefens program var ett av de bättre.
Citera
2020-05-11, 07:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gvoon
Du får hålla dig till kommunist stollarna och miljöpartisterna på SVT .SR och TV4

Skomakare haall dig till din laest.
KULTUR-MARXIST haall dig till din SVT.
Aer man hjaerntvaettad kraevs EXORSISM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in