2019-08-03, 07:56
Medlem
Zneds avatar
Det märkliga är att Swebbtv sänds på "Öppna kanalen" i Stockholm. Här är tablån:

Citat:
Lördag 3 aug

06.30 Democracy Now ! Repr.

07.30 Swebb-TV:s morgonmagasin.

08.00 Democracy Now! Repr.

09.00 Extraprogram.

09.30 Yewongel Church.

10.00 AMI Tsiyon Foundation.

10.30 Christ Embassy Church.

11.00 Dokumentär.

12.00 Democracy Now! Repr.

13.00-1730 Extraprogram.

17.30 Uusi Elämä. Nytt Liv på finska.

18.00 Mission for Nations International Church.

18.30 Kebron International Ministry.

19.00 Swebb-TV.

21.00 Israelmagasinet.

21.30 Hoppets Väg.

22.00 Dimtzi.

23.00 Jerusalem Church.

00.00 Nattfilm.
Har själv tittat en gång, men det är ( var)ju enklare att se på Youtuben.
Citat:
Öppna Kanalen | 620.000 hushåll i stockholmsregionen!
http://www.oppnakanalenstockholm.se/
Citera
2019-08-03, 11:02
Medlem
Prodelins avatar
Det intressanta vore att gräva vilka som ligger bakom att YT stängt ner kanalen? varför gräver ingen i detta? här har vi tydligt exempel på att någon eller några utövar makt, jag tror inte att det är YT själva som tagit beslutet utan dom blivit pressade externt.

Är det kanske samma skitorganisation som ligger bakom Greta som utövar utpressning?
Citera
2019-08-03, 12:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
youtube styrs ifrån irland,och cupertino kalifornien.
Är det fortfarande "ddr-sveriges" fel menar du?
kom isåfall med din bästa konspirationsteori

Och i Irland och Cupertino sitter det förstås ett gäng svensktalande som har analyserat alla Swebbtv-program och kommit fram till att de bryter mot regelverket.

Jag tror det är mer sannolikt att de har trampat på några ömma tår här hemma och därför ska tystas. Likheten med DDR och andra odemokratiska styren är i så fall inte alldeles långsökt.

Hoppas att det i slutänden ska komma något gott ur den här trista historien. Just nu blir man bara ledsen och förbannad.
Citera
2019-08-03, 12:17
Medlem
Skulle inte förvåna mig alls om det är regeringen som har använt sin hotline till Google för att få bort kanalen, eftersom de i intervjun visade att SSU ordförande "bestämmer ingenting". De vill absolut inte att det ska avslöjas med att hela det offentliga Sverige är ett skådespeleri och att de verkliga och permanenta makthavarna gömmer bakom kulisserna.
Citera
2019-08-03, 12:30
Medlem
Condottieris avatar
Inte särskilt oväntat; Youtube, Facebook och Google är inte våra vänner utan ska bara utnyttjas i pragmatiskt syfte. Synd på den utmärkta kanalen som oftast är mycket sevärd. Men har inte Willgert och kompani haft vett på att spara ner sitt värdefulla material har de givetvis bara sig själva att skylla.
Citera
2019-08-03, 13:27
Medlem
88g14flashplants avatar
Att SwebbTV också skulle stängas ner var inte oväntat. Förutsätter att Willgert & co tagit med det i sin planering.
Citera
2019-08-03, 15:12
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Att SwebbTV också skulle stängas ner var inte oväntat. Förutsätter att Willgert & co tagit med det i sin planering.

Ja, dom har ju haft han Hedberg och han Tuvheden i varsitt avsnitt. Det följer väl inte direkt Socialdemokraternas bild av saker och ting, så Morgan fick ringa på sin Youtube-hotline lite.

Och sen han klimatförnekaren och JQ-medvetna Lars Bern som lök på laxen. Då brast det.
Citera
2019-08-03, 15:18
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Condottieri
Inte särskilt oväntat; Youtube, Facebook och Google är inte våra vänner utan ska bara utnyttjas i pragmatiskt syfte. Synd på den utmärkta kanalen som oftast är mycket sevärd. Men har inte Willgert och kompani haft vett på att spara ner sitt värdefulla material har de givetvis bara sig själva att skylla.

Willgert sa i sitt informationsutskick att dom hade sparat hela sitt arkiv och behövde "bara" hitta en ny plattform att sända ifrån.
Citera
2019-08-03, 15:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant

Ja, precis. Men de verkar inte ha planerat för det så sett, annars tycker man ju att de skulle laddat upp varje ny video på ett annat ställe samtidigt som de sett YT som huvudet, som de kunde hänvisa till när det till slut brast för makten. Jag har faktiskt tänkt på deras Youtube-kanal ur den aspekten flera gånger; att det bara är en tidsfråga, och det anmärkningsvärda är varför det inte skett tidigare. Min teori var att det är uppenbart intellektuella som samtalar, ingenting känns förhastat när Swebbtv rullar, men det kanske bara gör det ännu mer farligt för makten och dess svansar.

Jag hoppas att det krävs mycket mer än så för att tysta Sveriges bästa röster och kanal!
Citera
2019-08-03, 16:12
Medlem
Condottieris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Willgert sa i sitt informationsutskick att dom hade sparat hela sitt arkiv och behövde "bara" hitta en ny plattform att sända ifrån.
Så bra då. Tänkte väl det. Jag utgick från vad som stod i artikeln: https://samnytt.se/swebbtvs-youtube-kanal-nedslackt-flera-ars-programmaterial-utraderat/ Matikainen bekräftar att man har back up.
https://www.youtube.com/watch?v=XlnUqT_irqA
Citera
2019-08-03, 17:00
Avslutad
Citat:
Youtube har en stenhård policy om kritik mot plattformen.
Antagligen har wilgert med vänner kritiserat youtube , en gång för mycket helt enkelt
Nej, de har de inte. Det finns massvis av videos på Youtube som kritiserar just Youtube.
Citat:
Lol. Eliten känner sig inte hotade av ett par medelåldersgubbar som lavjar "60 minutes" ifrån en källare.
Varför är inte kanalen kvar?
Citera
2019-08-03, 17:14
Medlem
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Ja, precis. Men de verkar inte ha planerat för det så sett, annars tycker man ju att de skulle laddat upp varje ny video på ett annat ställe samtidigt som de sett YT som huvudet, som de kunde hänvisa till när det till slut brast för makten. Jag har faktiskt tänkt på deras Youtube-kanal ur den aspekten flera gånger; att det bara är en tidsfråga, och det anmärkningsvärda är varför det inte skett tidigare. Min teori var att det är uppenbart intellektuella som samtalar, ingenting känns förhastat när Swebbtv rullar, men det kanske bara gör det ännu mer farligt för makten och dess svansar.

Jag hoppas att det krävs mycket mer än så för att tysta Sveriges bästa röster och kanal!
Det var bra att de iaf sparat sitt material annorstädes än att endast låta det ligga på Youtube. Men lite dålig framförhållning att inte ha ett alternativ redo att koppla upp direkt.

Har själv tänkt i liknande banor om SwebbTV. Det är väl rimligt att anta censuren arbetar efter en viss prioritetsordning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in