2020-05-09, 21:15
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobbemani
Swebb-tv är verkligen inte opartiska, det är tydligt. Och många gånger läggs det fram saker som nog inte stämmer eller gäster som har de mest spektakulära tankar om saker och ting.
Men det som är bra med swebbtv-tv är att dessa saker sägs. Lite grann är det också upp till oss tittare att värdera om det kan stämma eller inte. Källkritik gott folk.

Jag håller med. Det är en av Swebbtv's styrkor, att man låter de människor komma till tals, som inte ges utrymme i de tillrättalagda statskontrollerade medierna.

Man behöver inte hålla med om allt, eller tro på allt, som sägs på Swebbtv. Jag tror att folk i allmänhet är betydligt bättre på att sålla och värdera information än vad staten inser. Inom statskontrollerad media ser man ju som sin uppgift att undervisa folk och tala om vad som är rätt och vad som är fel. Någon sådan uppgift har inte Swebbtv.

Mikael Willgert låter sina gäster lägga fram teorier och förklara varför de tror si och så. Han ställer frågor, mer eller mindre kritiska, men håller sig nästan alltid neutral och låter tittarna avgöra om det är trovärdigt eller ej. Det är så öppen och fri media skall bedrivas. Men det vågar inte statskontrollerad media göra, för då riskerar ju folk att börja tänka själva istället för att bli matade med propaganda. Och så vill inte staten ha det!
Citera
2020-05-09, 21:16
Medlem
RobbanUCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Medierna i P1 om Swebbtv nu

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1510242?programid=2795
När det illröda SR Svensk Regimmedia gör allt för att smutskasta, brunsmeta och krossa SWEBBTV så vet man att Willgert och SWEBBTV har rätt.
På samma sätt var det i de röda Kommunistdiktaturerna när de försökte tysta oppositionella, regimkritiker och dissidenter.
Citera
2020-05-09, 21:41
Medlem
Det roligaste avsnittet var det med gästen som menade att hennes dotter hade utsatts för en pedofil. En man hade köpt ett gammalt bord hon annonserat ut. Hon bjöd honom på surströmming. De träffades flera gånger. En gång erbjöd han hennes dotter att köra henne till idrottsträningen, hon sade nej. Då tyckte mamman att han var pedofil. Det är vad som framkom av hennes långa omständliga utläggningar. Då såg man på Michael, om man sett ett antal avsnitt och märker hans mycket subtila uttryck, att det är dags att artigt försöka avsluta nu, bättre lördagsintervju nästa gång. Det var det som gav dem idén till "Ring P1, fast SwebbTV" så att folk kan prata av sig som de vill.
Citera
2020-05-09, 22:30
Medlem
Nordman88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Covid-is-mental
Det roligaste avsnittet var det med gästen som menade att hennes dotter hade utsatts för en pedofil. En man hade köpt ett gammalt bord hon annonserat ut. Hon bjöd honom på surströmming. De träffades flera gånger. En gång erbjöd han hennes dotter att köra henne till idrottsträningen, hon sade nej. Då tyckte mamman att han var pedofil. Det är vad som framkom av hennes långa omständliga utläggningar. Då såg man på Michael, om man sett ett antal avsnitt och märker hans mycket subtila uttryck, att det är dags att artigt försöka avsluta nu, bättre lördagsintervju nästa gång. Det var det som gav dem idén till "Ring P1, fast SwebbTV" så att folk kan prata av sig som de vill.

Hahaha ja det avsnittet var ju en enda röra. Det stod en bil på en parkering med en "gul lapp" minns jag också, och den hade stått där jättelänge med den gula lappen, det var otrevligt och hon ville inte ha den gamla bilen där.

Vilken jädra stollekärring minst sagt. Avsnittet låg väl uppe si så där 24 timmar på Swebbtv innan man tog ner det för gott. Undra hur hon reagera när det försvann? Förvånar mig icke om hon ringde Mikael, fick förklarat för sig varför, men sedan ringde igen och klagade, och sedan ringde ännu en gång och grät, sedan skrev brev där hon anklagade Mikael för nazism, ringde igen och bjöd över Mikael på surströmming, sms:ade Mikael om hur det var ett misstag av henne att ge Swebbtv legitimitet, och har nu slutligen fått ett kontaktförbud mot sig mot att kontakta Mikael något mer.
Senast redigerad av Nordman88 2020-05-09 kl. 22:35.
Citera
2020-05-09, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman88
Hahaha ja det avsnittet var ju en enda röra. Det stod en bil på en parkering med en "gul lapp" minns jag också, och den hade stått där jättelänge med den gula lappen, det var otrevligt och hon ville inte ha den gamla bilen där.

Vilken jädra stollekärring minst sagt. Avsnittet låg väl uppe si så där 24 timmar på Swebbtv innan man tog ner det för gott. Undra hur hon reagera när det försvann? Förvånar mig icke om hon ringde Mikael, fick förklarat för sig varför, men sedan ringde igen och klagade, och sedan ringde ännu en gång och grät, sedan skrev brev där hon anklagade Mikael för nazism, ringde igen och bjöd över Mikael på surströmming, sms:ade Mikael om hur det var ett misstag av henne att ge Swebbtv legitimitet, och har nu slutligen fått ett kontaktförbud mot sig mot att kontakta Mikael något mer.
Det kan ju finnas något väldigt sinistert bakom hela historien, men i vilket fall misslyckades gästen fullständigt förmedla någonting av det. Tänk dig mannen som klickar runt på Youtube, sakta känner igen sig själv i beskrivningarna och inser att nazi-TV hänger ut honom som pedofil! För att han köpte en möbel på annons och parkerade bilen fel och stod ut med surströmming med det där åbäket till fruntimmer, föreslog ge dottern skjuts för att komma bort från stanken.

En annan anledning till varför SwebbTV har studion på fickan är han som mördade Olof Palme. Han gillar inte alls påståendet att Olof Palme ännu lever.
"- I've always done my contract. He's as dead as a doornail. I'll show ya'!"
Citera
2020-05-09, 23:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Nordman88

Angående det fetade, så har jag funderat över det. Och Mikael gjorde ett stort misstag, när han inte gjorde bakgrundsjobbet först och kollade av bevis och konversationer för det kvinnan sade hade hänt. För allt sådant var borta, enligt kvinnan, vars mobil och annat hade gått sönder/var raderat. Även om det vore sant, det hon berättade, kan man inte sända det om alla bevis är borta. Jag tycker inget faller på henne, utan på Swebbtv som gjorde ett ytterst märkligt jobb, och det måste vara pinsamt att bli borttagen och blivit så bortgjord som gäst. Jag förstår inte ens hur de kunde lägga ut det, de måste väl titta igenom materialet innan det läggs ut. Klippningen/ljudet var också briljant.

Palme-boken, om Palme som inte dog, är riktigt skön att läsa. Hedberg är en författare och borde skriva fler böcker, inte nödvändigtvis om Palme. Jag vill läsa mer av honom. Hans språk är underbart mjukt för ögonen.
Senast redigerad av GenesisP 2020-05-09 kl. 23:58.
Citera
2020-05-10, 00:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjunnedotcom
Medierna i P1 om Swebbtv nu

https://sverigesradio.se/sida/avsnitt/1510242?programid=2795

Haha jösses vad SR försöker svartmåla, pinsamt, men samtidigt lite underhållande.

Heja SwebbTV, fortsätt med det ni gör!

Man skulle väl tycka att Willgert kanske borde ta det lugnt med "mörka agendan"-snacket dock, även om jag nu håller med om mycket som vilken normal fungerande människa även bör göra. Men man får ta det i väldigt små partier, för att få folk att komma ur sin lilla bubbla dom lever i, annars blir det bara "äsch du pratar ju bara konspirationer" osv. Eller så är det rätt väg att gå? Vad vet jag.
Senast redigerad av Fezk 2020-05-10 kl. 00:32.
Citera
2020-05-10, 00:49
Avslutad
Sätt Tullberg på att plocka sönder SR:s smörja. Han är som en hundnos, som brutalt analyserar ner allting till man nästan skräms av hur mycket det stinker.
Citera
2020-05-10, 00:58
Medlem
Kanalen borde byta namn till Lars Bern-TV
Citera
2020-05-10, 01:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WallOfAdamant
Kanalen borde byta namn till Lars Bern-TV

Själv är jag lite trött på honom. Numera hoppar jag över hans videos, om det inte är något väldigt intressant det handlar om.
Citera
2020-05-10, 13:18
Medlem
Prayuths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Själv är jag lite trött på honom. Numera hoppar jag över hans videos, om det inte är något väldigt intressant det handlar om.

Jag tycker hans resonemang om politik och ekonomi kan vara ganska intressanta. Hans tjat om medicin, vitaminer och klimatfrågan är däremot väldigt enformiga.
Citera
2020-05-10, 14:19
Medlem
Kanalen har blivit en fullkomligt stolle-kanal.
Vettiga personer drar sig undan eftersom de inte vill bli sammanknippade med stollar.
Och då blir det bara stollarna kvar.

Jag gillar dock Mikael Willgert som ger ett lugnt och sansat intryck, agerar metodisk samt ställer de relevanta frågorna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in