2023-02-06, 13:34
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det där är intressant eftersom det associerar till (s). Och det här med "neutralitetspolitiken" handlar om (s). Jag kan naturligtvis hitta på sagor som helt och hållet är i strid med verkligheten jag med - t.ex. om vinstmaskineri - men jag ser inte värdet i det.

Arnstad skriver faktiskt:

"Där utöver känner jag igen tonen och trosvissheten från företrädare från folkrörelsefunktionärer och ungdomspolitiker."

Du måste inte vara S. Du kan lika gärna höra till M, FP, C eller liknande.
Citera
2023-02-06, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sportlaban
Det är ju samma sak oavsett om det handlar om vindkraft, om vaccin, om Trump eller om Ukraina. SVT bedriver propaganda där Swebbtvs profiler inte är välkomna att störa.

Ge Swebbtv samma budget som Aktuellt har så kanske de blir än mer obekväma för makten (dåligt förslag kanske för då blir ju Swebbtv också korrupta).

Är det någon som bedriver propaganda är det Swebbtv och andra alternativa källor. T.ex. sa Swebbtvs nyheter att Lena Olins uppläsning av nyårsklockan på nyårsafton var censurerad och att hon bara läste upp första versen och att saker som fred och sanning därmed lämnats bort. Vem som som helst som har egna öron kan ju konstatera att det var en helt falsk nyhet. Ingen korrigering av den felaktiga uppgiften gjordes heller efteråt. 0 tillförlitlighet. En ren ljugarbänk.
Senast redigerad av fantomsmurfen 2023-02-06 kl. 15:20.
Citera
2023-02-09, 07:19
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantomsmurfen
Är det någon som bedriver propaganda är det Swebbtv och andra alternativa källor. T.ex. sa Swebbtvs nyheter att Lena Olins uppläsning av nyårsklockan på nyårsafton var censurerad och att hon bara läste upp första versen och att saker som fred och sanning därmed lämnats bort. Vem som som helst som har egna öron kan ju konstatera att det var en helt falsk nyhet. Ingen korrigering av den felaktiga uppgiften gjordes heller efteråt. 0 tillförlitlighet. En ren ljugarbänk.

Swebbtv riktar sig verkligen till målgruppen "jag skiter i om det inte är sant, det är förjävligt ändå!".
Citera
2023-02-09, 22:07
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av texashatt
Verkar vara gott om aftonbladets läsare och SVT:s tittare här som klagar, ofta helt grundlöst.
Gillar ni inte kanalen så kan ni ju alltid slå över till riktigt uppbyggande program som På Spåret, Melodifestivalen, Idol, och annat jävla skit som ni pumpar era hjärnor fulla med samtidigt som det grävs i chipsskålen och dricks läsk i mängder.

Javisst, så kan du gå tillbaka in i din trygga mediabubbla där ingen någonsin kritiserar vad du tror på och ni alla är överens om att Aftonbladet och svt är skit (fattar aldrig varför såna som du alltid klumpar ihop just Aftonbladet och svt som om det vore samma sak). Låt oss försvinna in i två underbara parallella universum och aldrig mötas de två!

Fantastisk värld eller hur?
Citera
2023-02-10, 19:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Tullberg till exempel fungerar utmärkt i samtal, men gör sig sämre i skrift.

Det har man frihet att tycka.

Men, har du läst hans böcker?

Jag har båda hemma som riktiga böcker. Tullberg, är i mitt tycke, en av de mest begåvade skribenter som landet har.
Hans texter genom åren på Fria Tider ska inte ses som hans bästa, de är förenklade. Det tar ett tag att komma in i hans tankegångar så att det flyter bättre när man läser, då han är väldigt rörlig och kan prata och skriva om de flesta ämnena. Jag märkte det när jag läste hans böcker.

Tullberg är en av få som gör sig lika utmärkt verbalt och i skrift, faktiskt.
Citera
2023-02-11, 11:56
Medlem
Citat:

Oh, ett sådant epokgörande propagandanummer! Avgörande för hela Sveriges framtid, milt uttryckt, att de sprider missuppfattningar om Lena Olins nyårsdeklamering. Jag menar, det är ju liksom inte alls i klass med mainstreammedias decennier av lögnpropaganda rörande massinvandringen.
Citera
2023-02-12, 18:40
Medlem
Nu är jag en stor förespråkare för och konsument av alternativmedia, men det finns några oroande element, som jag misstänker inte har helt rent mjöl i påsen. Magnus Stenlund från Swebbtv är en sådan mystisk figur. Härom dagen såg jag ett klipp där han utan att tänka på det, benämnde Ryssland för "oss" och Väst för "dem". Det säger något om, kanske inte hela Swebbtv, men i alla fall honom.
Vad tror ni, är han en påverkansagent för rysk räkning, eller bara en nyttig idiot?
Citera
2023-02-12, 20:24
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cowboyhatten
Nu är jag en stor förespråkare för och konsument av alternativmedia, men det finns några oroande element, som jag misstänker inte har helt rent mjöl i påsen. Magnus Stenlund från Swebbtv är en sådan mystisk figur. Härom dagen såg jag ett klipp där han utan att tänka på det, benämnde Ryssland för "oss" och Väst för "dem". Det säger något om, kanske inte hela Swebbtv, men i alla fall honom.
Vad tror ni, är han en påverkansagent för rysk räkning, eller bara en nyttig idiot?

Swebbtv är pro-rysk. Inte så att de vill att Ryssland ska ta över Europa, utan det handlar om geopolitik där Sverige och EU skulle få bättre fördelar med att närma oss Ryssland istället för att stödja oss på USA. Kriget i Ukraina ser man som initierat av USA för att destabilisera Europa och därmed hämta in ekonomiska vinster. Det går inte att förneka USA:s inblandning, däremot kan man ju ifrågasätta hyllandet av Ryssland som stormakt då de framställs som minst 1000 gånger bättre än väst. Det håller inte i någon siffra.
Citera
2023-02-17, 10:48
Medlem
Citat:
Vad får dig att tro att relationen mellan Eu/Europa och Ryssland skulle återgå till något som liknar det tidigare normala för att kriget i Ukraina skulle ta slut?

Jag ser det som nödvändigt att Tyskland och Ryssland återetablerar goda relationer.
Tyskland behöver Ryssland... inte usa
Citera
2023-02-17, 12:16
Medlem
Är det verkligen bra för Swebbtv att fortsätta med Ring Swebbtv? Nu är det ju allmänt känt att det alltid är de värsta dårarna som ringer in till inringningsprogram, men Ring Swebbtv tar det hela verkligen till helt nya nivåer. Det kan verkligen inte vara bra för deras marknadsföring.

Jag hyser kritik mot en del av deras gäster, men allt som oftast, så är det professionella och erfarna personer som har gjort sig ett namn inom industrin, men när det kommer till inringare, så är det fan ta mig totala vettvillingar som ringer in.

Någon har blivit av med sina hundar utan någon som helst anledning, bortsett från att de har bitit halva grannskapet. Föreningar mot 5G-strålning ringer och pratar om hur de mäter strålning på folks balkonger. Någon förklarar att virus inte alls existerar, utan är bara förgiftningssymtom på dålig kost. Nu senast ringde någon in och berättade att 11:e september inte var flygplan som flög in i byggnader, utan ett kärnvapen som man hade sprängt under husen.

Det här är människor som behöver hjälp. Att vara nyfiken och ifrågasättande i all ära, men det här är ju knäppgökar. De drar dessutom ett löjets skimmer över hela studion. Hur ska man kunna upprätthålla en snygg, och trovärdig fasad, när man bara har den här typen av inringare? Det blir helt löjligt lätt för kritiker att använda det här emot Swebbtv, som ett kvitto på att deras lyssnare är knäppgökar.
Citera
2023-02-17, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KGkoret
Jag ser det som nödvändigt att Tyskland och Ryssland återetablerar goda relationer.
Tyskland behöver Ryssland... inte usa

Att Tyskland är mer beroende av Ryssland än USA kan stämma men jag ser inte hur det skulle vara möjligt att återgå till det som tidigare var normala relationer efter Putins och Kremls utspel.
Citera
2023-02-18, 19:57
Medlem
LegendenLarsVilkss avatar
Dom måste ju byta ut den där dötrista bakgrundsbilden snart. Dom kör med samma färglösa bakgrundsbild i alla program, även nyheterna. Har varit samma i flera år, kanske dags att uppgradera lite?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in