2020-05-09, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Troligtvis var den som haffades svensk. Svenskar brukar reagera långsamt vid nödsituationer ;-)
Vad gör alla Sk journalister ? Amelia är fantastiska i expressen står att läsa om den fagra glädjeflickan Mina vars affärer knakar i spåren av covid ( parentenstiskt nämns att karlar är svin också, må så vara ) . I aftonblaskan finns ett utförligt reportage om hur stackars de per lär sig neurorehab efter en covid infektion o flera dygn svävandes mellan liv o död. Nåväl ingen skillnad mellan dessa skildringar ur livet. Så till poängen kan ingen Sk journalist sakligt granska det gigantiska human experiment vi nu pågående utsätts för? Kan ingen nagelfara FHM agerande fr att detta virus endast fanns i kina tills att hela svenska vården o samhället rämnade. Vem/vilka är ansvariga för att säkerställa att läkemedel o vårdpersonal finns, allt detta går att lösa i tid om man vill! Sedan kommer vi till rekommendationerna först skulle vi ha melodifestival o sedan var det 150 st som fick ses o sedan inga alls om man inte var på för- el grundskola då gick det bra, sedan råkade man glömma att alla de som sköter äldrevården inte riktigt är lika fenomenala på att följa riktlinjer som att fylla på dosetten. Tegnell o comp står dagligen som filmstjärnor o åtnjuter massornas beundran, en imponerande resa fr ett vardagligt grått liv på ett dunkelt kontor någonstans i djupet av den statliga förvaltningen. Rampljuset har släckt förnuftet
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
Varför kan man inte jämföra Corona med rökning?
Man dör pga skador som orsakas av rökning om man röker.
Dvs om man valt själv att röka.
Alla vet numera att man kan skadas av rökning och få olika sjukdomar.

Så alla är införstådda med detta.

Samtidigt är det så att man kan skadas även om man är passiv rökare.
Så om jag aldrig rökt i mitt liv men går tex på uteservering kan jag utsättas för passiv rökning.
Och få samma skador som han som själv valde att röka (trots att han visste att det var skadligt) blir utsatt för.
Det är för fan så jävla orättvist! Om rökaren vill skada sig själv det är fan inte mitt problem. Men jag vill inte bli indragen i hans problem.

Av den anledningen valde staten att tex förbjuda rökning i restauranger och cafeer i början av 2000-talet (bättre sent än aldrig).
Och nu sedan förra sommaren man förbjöd också att röka på uteservering. För även där finns risken (om än lite mer begränsad då man är ute i öppen luft).

Så. Covid-19 kan inte jämföras med rökning eftersom man kan bli smittad trots att man försöker undvika det.
Ungefär som med rökning.

När det gällde rökning har staten infört lagar för att skydda de icke-rökare.
När det gäller codiv-19 har man aldrig gjort samma sak.

Ingen individ i Sverige har möjligheten att skydda sig helt från covid-19 även om man tar alla försiktighetsåtgärder.
Varför detta sker behöver inte förklaras för folk som har grundläggande förståelse i vad som helst.
Vill du även få detta förklarat tycker jag du ska läsa på några böcker om allmänt grundläggande förståelse och så kan vi diskutera vidare efter det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av thomas6668
Det har vi i Sverige inte en aning om! Och då viruset kan leva i dagar så kan man ju ana att det finns nästan överallt i butiker och på allmänna platser i smuts-landet Sverige
Funkar inte så. Droppsmitta sker huvudsakligen person till person.
Citera
Medlem
Undrar hur det blir om länderna som kört operation nedstängning lyckas. Torde det innebära stängda gränser mot sverige det närmaste året eller mer?
Citera
2020-05-09, 18:43
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AttCza
Jag tror att FHM borde varna människor för covids långsiktiga konsekvenser. Jag undrar varför de inte gör det? Beror det på att det inte finns tillräckligt med bevis på att viruset kan ge permanenta skador?

Ja och sen motverkar det en av deras mitigationsstrategier: att folk inte skall vara rädda. Ju mindre folk förstår om dess långtidseffekter destå mindre problem blir det med folk som flippar ur och rånar ICA-handlarna.
Citera
2020-05-09, 18:44
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MAKHASHANAH
De får väl sitta inlåsta tills de dör som i alla andra länder. En baggis va.

Vad är då syftet med flockimmunitet? Om riskgrupperna ändå måste sitta isolerade?

De sitter inte inlåsta i Hong Kong, Sydkorea och Taiwan. Snart släpps de nog ut på Nya Zeeland också.
Citera
2020-05-09, 18:45
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Du har rätt. Vetenskap är idiotiskt många gånger. Eller nästan jämt.

Vi skulle ha mer fotboll och mindre vetenskap.

vetenskap att mörda folk avsiktligt
Citera
2020-05-09, 18:45
Medlem
Onkel Kostias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Ni har väl noterat att Sverige gått om Nederländerna och är nu på sjätte plats i döda per milj.

- Stark jobbat Anders Tegnell!

Nästa mål för Anders Tegnell blir att överträffa Frankrike. I första halvan av april rusade Frankrikes siffror, men därefter har Frankrike tappat farten. Sverige har förvisso också tappat lite av farten, men inte lika dramatiskt som Frankrike.

När Anders Tegnell har överträffat Frankrike, så blir det en avsevärt svårare utmaning att överträffa britterna. Britterna är på väg att ta upp kampen med italienarna, som tidigare har varit regerande mästare i massdöd.

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Hade ingen aning om detta. Hur långt kommer dessa siffror att få fortsätta i detta rättshaveri från myndigheterna?

- Makthavarna borde för länge sedan ha reagerat, och insett att dom har blivit lurade av Anders Tegnell.

Citat:
Ursprungligen postat av shivashambo
Ingen fara, här kommer hjälpen och mer finns i krigarstammarna att ta hem till S enligt inlägg på Fb om hjältinnan Ann Linde(S). Pengar finns utom till riktig förebyggande sjukvård som corona.

"UD har chartrat plan som flugit hem 7.000 "svenskar". Nu säger utrikesministern att bara "svenskar" i Gambia återstår att "hem".

- Dessa svenskar bör testas för helt andra sjukdomar än Covid-19.

Är kvinnliga sexturister lika noggranna med att skydda sig som manliga sexturister? Ser sig kvinnorna som en sorts finare sexturister än manliga sexturister? Eller inser kvinnorna att dom är lika ruttna som männen, och att dom därmed behöver skydda sig lika mycket som männen när dom köper sexuella tjänster i främmande länder?

Citat:
WHO säger att det bästa sättet att bekämpa smitta är att stänga gränserna.

- Har WHO inte lyssnat på Johan Giesecke och Anders Tegnell? Johan Giesecke och Anders Tegnell har ju förklarat att det är fullständigt meningslöst att stänga gränser för att stoppa epidemier.

Citat:
Varför har Sverige blivit ett paradis för coronasmittade från tredje världen?

- "Tredje världen" har klarat sig anmärkningsvärt lindrigt från Covid-19. Den stora infektionshärden är Europa.
Citera
2020-05-09, 18:46
Medlem
DikTs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Samtidigt är det så att man kan skadas även om man är passiv rökare.
Så om jag aldrig rökt i mitt liv men går tex på uteservering kan jag utsättas för passiv rökning.
Och få samma skador som han som själv valde att röka
(trots att han visste att det var skadligt) blir utsatt för.
Det är för fan så jävla orättvist! Om rökaren vill skada sig själv det är fan inte mitt problem. Men jag vill inte bli indragen i hans problem.
Visa en studie som styrker detta (fetade).
Finns inga fakta som säger att du kan bli skadad av passiv rökning utomhus vad jag har sett.
Förbudet mot rökning ute handlar om andra saker. Folket ska uppfostras!
Citera
2020-05-09, 18:46
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det är unga, kaxiga människor som tror sig vara odödliga, som har tröttnat på karantänen i sina egna länder. En del av dem kommer att komma hem med smittan till sina föräldrar, som kanske dör av den. Någon kanske dör själv också, på grund av någon underliggande sjukdom eller skörhet som de inte känner till. Alla unga är inte heller odödliga.

Du vet inget om vad jag gör och inte gör. Varför har du blivit så här, förresten? Du var ju inte så här otrevlig i seglingstrådarna.

Otrevlig? Jag har lite lätt i nerverna på hysteriska människor som kräver lockdowns och jordens konkurs. 24/7 ska det hittas på nya elaka varianter av detta virus vi måste leva med. Oddsen måste vi också leva med eftersom dom är jävligt bra, jag vägrar att tro att du och dina gelikar ens har ett jobb eftersom allt ska låsas ner och noll respekt för var pengarna kommer ifrån tycks inses. Jag har ett globalt jobb, betalar alltför mycket skatt såsom hundratusentals andra sjömän som just nu de facto betraktas som spetälska oberoende var dom befinner sig för ankar. Denna hets, hysteri måste upphöra omedelbart bums annars skiter sig allt. Vi pratar redan nu hundratalsmiljoner arbetslösa, miljoner kommer dö av svält och hundratusentals självmord pga psykiska problem. Tycker du då att de konsekvenserna är rättfärdigade för att få en 95åring att leva ett extra år? Snart är du hoppeligen ensam om den "godhjärtade" iden. Jag har från ruta ett sett pragmatiskt på detta och sedan skiter jag, förlåt, faktiskt fullkomligt i vad folk tycker så länge världen fungerar
Citera
2020-05-09, 18:47
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Man sanerade för att visa handlingskraft. Så att fotfolket skulle bli nöjt.

Sen var det någon jävla akademiker som hade läst en massa böcker och vetenskapliga artiklar som konstaterade att det var onödigt. Att allt liv på stranden dog. Borgmästaren fick be om ursäkt.

Men det är som med munskydd: har andra gjort det - då ska alla göra det. No matter what.

I Kina hade man kulturrevolutionen så där i alla fall vet man att akademiker med doktorshattar är inget att lita på. Där har man ÖST kemikalier på gatorna. Tror inte att de kommer att se en myra på åratals..

Instämmer SARS-COV2 är ett extremt känsligt virus. Det har t o m svårt att klara av lite solsken. Men, tyvärr så är det jävligt skickligt på att fästa sig på celler i människans luftvägar och det verkar bli allt skickliga på det då det muterat ifrån en "kinesisk" variant till en "Italiensk" variant.

Jag tror faktiskt inte att de kommer att hitta speciellt många hela viruspartiklar på ytor i Stockholm. Jag hoppas verkligen att man, nu, kan skilja mellan sönderfallna delar av viruspartiklar och hela viruspartiklar. Det kunde man inte tidigare, därav larmen om "återsmitta" och "virus som ligger latent kvar i kroppen".

Dessutom tvivlar jag på de tidiga kinesiska rapporter om smitta ifrån toaletter. Inte en chans att ett enda helt SARS-COV2 virus klarar sig genom matsmältningssystemet. Men jag förstår ändå att kroppen, instinktivt, vill bli av med virusdelarna. Därav magproblemen hos många covid-19 sjuka. (Jag har aldrig haft så mycket gaser som tvingade ut minimala mängder avföring, som när jag, troligen, låg sjuk i covid-19.
Citera
2020-05-09, 18:47
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aw
Att du är vuxen och på egen risk vaccinerar dig själv är något annat än att genomföra en massvaccinering där barn ingår.
Våra barn är också vaccinerade.
Det är farligt att leva, man dör av det.
Dock avser jag att leva betydligt längre än de som inte tar till de verktyg som finns där vaccinering är ett bra. Våra barn också.
Ja givetvis tog jag vaccin mot svininfluensan.
Som barn var jag tvungen att genomleva mässingen, påssjuka, röd hund, vattenkoppor mm.
De finns vaccin mot nu och barn slipper de flesta av dessa jävla smittor.
Överlevare, japp.

Fortsätt du vara en förlorare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in