Citat:
Ursprungligen postat av
MAKHASHANAH
Nej det är väldigt få "förnekare" som säger att vi måste låta de äldre dö. Däremot väldigt många "alarmister" som drar upp denna halmgubbar så de har nåt enkelt att argumentera emot.
Jag tror en lockdown hade varit väldigt skadlig för ekonomin. Kanske hade vi legat lika illa till som i princip hela resten av Europa enligt den där rapporten som länkades om vi infört lockdown. Det betyder absolut inte att vi får EUs bästa ekonomi, så jävla svartvitt är det inte.
Och jag tror att smittan är okontrollerad i alla länder. Det har jag trott hela tiden. I mina ögon är jag alarmisten och ni förnekarna.
Hmm jag håller inte med. Min upplevelse av förnekarna är att de flesta har varit som " a dog with a bone ", att de äldre måste dö. Sen har väl argumenten låtit lite olika från olika skribenter, men i grunden har de ju inneburit samma sak. Som jag sa till ngn annan, orkar inte leta just nu men det kommer nog att dras upp en hel del såna gamla goa citat här i tråden sedan framöver.
Ok, så du har argumentet att en lockdown hade varit skadlig alltså, för ekonomin. Jag tror annorlunda. Jag tror att vi, till skillnad från övriga nordiska länderna, riskerar ett långt mer utdraget förlopp och en ekonomi som går på halvfart under mycket lång tid och riskerar skadas ännu mer, än de som gjorde en ganska kort lockdown.