2020-05-09, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Så du prioriterar kranvatten framför människosyn?

Det är också ett val..

Själv skulle jag hellre köpa vatten i flaska om jag ansåg att man just i Sverige hade världens sämsta människosyn.

Det är tydligt att en flaska vatten är finare än människoliv överhuvudtaget för din del så det är lönlöst att fortsätta OT med detta.
Citera
2020-05-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
kan någon ställa mot vägen Herr Tegnell och Johan gisecke , Sydkorea har börjat spela upp fotboll , ni pratar om 1 år varför vill ni inte jämföra er hantering av korona med sydkorea varför skall vi vänta i 1 år sydkorea är klar på 3 månader

Du har rätt. Fotboll måste prioriteras.

Jag skulle gärna ställa Tengele mot vägen, men jag vet inte hur man gör det?
Citera
2020-05-09, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rezpekt1057
Hur många mellan 20-39 år dör av vanlig influensa?

Inte många alls. Någon enstaka per åk kanske.. Men just i den åldersgruppen verkar inte covid vara speciellt farlig heller..
vad har vi hittills? 15 st?
Det svåra är ju att lista ut hur många i den gruppen som får vanlig influensa varje år.
Om man vill förstå skillnaden i dödlighet alltså..
Citera
2020-05-09, 18:11
Medlem
Swan65s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, DE kommer ju in HÄR, p.g.a. att vi som vanligt står som mähän med öppna gränser mot omvärlden. Men VI får inte åka DIT. Förstår du då?

Om Sverige skulle betraktas som spetälskt, varför i helvete kommer då turister till Sverige? Förmodligen det enda land i Europa som haft turister sedan i mars månad? Förstår du att alla andra skitnödiga länder låst gränser i onödan och att du själv bör gå ner tillbaka i din jordkällare och vara rädd. Ta ditt bidrag från soc och gör noll nytta. Försök skrämma upp övriga idioter på denna patetiska tråd och så vidare..
Citera
Medlem
tomyhockeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Du har rätt. Fotboll måste prioriteras.

Jag skulle gärna ställa Tengele mot vägen, men jag vet inte hur man gör det?

nej flockimmunitet prioteras idiotisk vetenskap
Citera
Medlem
welcometorealitys avatar
Det kanske finns hopp ändå, med en Coctail av 3 olika läkemedel, som har testats i Hongkong.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31042-4/fulltext

Citat:
Triple combination of interferon beta-1b, lopinavir–ritonavir, and ribavirin in the treatment of patients admitted to hospital with COVID-19: an open-label, randomised, phase 2 trial

Patienterna har tillfrisknat dubbel så snabbt med Coctailen..
Citera
2020-05-09, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av assurbanipal999
Vad är det för dum fråga?
Jag förstår att det kan svida att få höra att man är en dålig människa.
Att få höra sanningen kan ibland vara jobbigt.
Å andra sidan, dessa monster som finns i Sverige har ofta inga större skuldkänslor.
Så det borde inte svida något namnvärt för de flesta.

Varför jag fortfarande är kvar är väl min sak och inget jag behöver diskutera med en okänd på ett forum då det är privata saker.
Precis så, det är påfrestande att känna sin lögn inom sig men ändå lätt att undkomma skammen då den sitter i ansiktet vilket du sällan visar upp idag bakom din skärm utom när 4 edsvurna män står och skruvar sig då och då inför en utvald press utan frågor.

Tar du steget att dra kommer du att få höra svikare, rasist och idag pedofil om du väljer Asien som ett billigt alternativ när du lärt dej "hur, var och vad". Hur som helst så blir inget bättre än idag, sanna mina ord!
Citera
2020-05-09, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomyhockey
nej flockimmunitet prioteras idiotisk vetenskap

Du har rätt. Vetenskap är idiotiskt många gånger. Eller nästan jämt.

Vi skulle ha mer fotboll och mindre vetenskap.
Citera
2020-05-09, 18:15
Medlem
Enligt worldometer har i Sverige 3220 personer rapporterats döda i corona. I våra grannländer Danmark, Norge och Finland har 1009 personer rapporterats döda i corona. Först var dödligheten dubbelt så stor i Sverige, sedan blev den 3 gånger större än i våra tre nordiska länder, nu går det med snabba steg mot 4 gånger fler döda i Sverige.

Det var idag en underrapportering. 45 nya döda i Sverige och 9 nya döda i Danmark, Norge och Finland. Hur sannolikt är det att detta "jämnar ut sig om ett år". Skall man inte skydda befolkningen i tid? Jag kan inte få i mitt huvud att dessa tre grannländer når upp till Sveriges dystra siffror. Dom är för kloka och skickliga för det.
Citera
2020-05-09, 18:16
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av welcometoreality
Det kanske finns hopp ändå, med en Coctail av 3 olika läkemedel, som har testats i Hongkong.

https://www.thelancet.com/journals/lancet/article/PIIS0140-6736(20)31042-4/fulltext

Patienterna har tillfrisknat dubbel så snabbt med Coctailen..

Jag hoppas vi börjar använda det om det fungerar. Alla medicinska behandlingar måste prövas. För ett vaccin kommer vi nog att få vänta på.
Citera
2020-05-09, 18:17
Medlem
Ogunquits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blygdben
Hmm.. ja du har nog rätt i det. *Hytter med käppen*

Jag är inte så ung själv men fortfarande käppfri.
Citera
2020-05-09, 18:19
Medlem
welcometorealitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ogunquit
Jag hoppas vi börjar använda det om det fungerar. Alla medicinska behandlingar måste prövas. För ett vaccin kommer vi nog att få vänta på.

Visst, det hoppas jag också på, de har ju gett goda effekter hos de flesta som de har provat på..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in